Dnes je 20. marca 2019, meniny má a zajtra

Venuša a Jupiter sa stretnú na nočnej oblohe

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 12.03.2012

Venuša a Jupiter sa stretnú na nočnej oblohe
Zdroj obrázku: NASA

Planéty Jupiter a Venuša sa od 12. do 14. marca na oblohe objavia v tesnej blízkosti. Napriek tomu, že medzi týmito dvoma planétami je vo vesmíre obrovská vzdialenosť, vďaka konjunkcii sa opticky priblížia.

Počas nasledujúcich troch nocí bude medzi Venušou a Jupiterom na oblohe rozdiel len troch stupňov, čo predstavuje vzdialenosť približne šiestich priemerov Mesiaca. Dvojicu planét môžu ľudia vidieť krátko po západe slnka na juhozápade.
Jupiter Venuša Mesiac
Rozpoloženie planét a Mesiaca na oblohe.
zdroj: Internet

Venuša sa na oblohe javí jasnejšia ako Jupiter, ktorý je v skutočnosti omnoho väčší, no nachádza sa ďalej od Zeme. Konjunkcia Jupitera a Venuše nie je veľmi ojedinelým úkazom, vytvára však na nočnej oblohe zaujímavé divadlo. Priblíženie dvojice planét nie je prvým zaujímavým javom, ktorý tento rok potešil pozorovateľov hviezd. V pondelok 5. marca sa Mars priblížil k Zemi najviac za posledné dva roky. Najočakávanejšou udalosťou pre pozorovateľov planét bude v tomto roku prechod Venuše popred Slnko 6. júna, ktorý sa bude dať čiastočne pozorovať i na Slovensku.

Premietnutie Venuše na Slnku bude však najlepšie pozorovateľné v severnejších krajinách Východnej Ázie, Európy a Severnej Ameriky.

Fotografia
Anonym
Dvojica planét bude v nasledujúcich dňoch na oblohe v tesnej blízkosti. Zaujímavý úkaz bude viditeľný už dnes krátko po západe slnka. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/vesmir/venusa-a-jupiter-sa-stretnu-na-nocnej-oblohe/

Nákaze pri jej bezhraničnom šírení sa pomáhajú každodenné nespočetné stretnutia množstva ľudí. Začína sa globálna pandémia...
Večne vysmiaty raper Snoop Dogg už čoskoro vydá svoj jedenásty štúdiový album. CD s názvom Doggumentary sa objaví na pultoch koncom marca.
Štúdio Universal sa rozhodlo nadviazať na jednu z najúspešnejších akčných sérií súčasnosti veľmi neobvykle. Matta Damona odstavilo na vedľajšiu koľaj a namiesto neho povolalo do akcie Jeremyho Rennera.
Pre pár záberov absolvoval autom viac ako 2500 km, aby zároveň mohol zdolať svoj dlhoročný strach z výšok.
Predstaviteľ upíra Edwarda Cullena sa ako hudobník cíti pohodlnejšie.
Z času na čas sa v kinách objaví film s veľkým F a Zmiznutie je jedným z nich. Hugh Jackman a Jake Gyllenhaal excelujú v thrilleri, ktorý priková divákov na sedadlá a nedá im vydýchnuť ešte nejaký čas po skončení filmu.
Organizátori Petržalského jazzového festivalu PETJAZZ sa rozhodli pre zaujímavý krok – ponúkať dávku kvalitného jazzu dva krát do roka.
Ázijská obilnina pohánka jedlá, je v súčasnosti považovaná za jednu z najvzácnejších plodín sveta!