Dnes je 21. augusta 2018, meniny má a zajtra

Vedci objavili 18-kilogramový meteorit

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 01.03.2013

Ide o najväčší meteorit nájdený vo východnej Antarktíde od roku 1988.
Vedci objavili 18-kilogramový meteorit
Zdroj obrázku: TS Server.sk

Medzinárodný vedecký tím pôsobiaci na belgickej výskumnej stanici Princess Elisabeth Antarctica objavil vo východnej Antarktíde 18 kilogramov vážiaci meteorit. Ide o najväčší meteorit nájdený v tejto oblasti od roku 1988.

Osemčlenný tím projektu SAMBA hľadal meteority v oblasti vzdialenej 140 kilometrov južne od spomínanej stanice, pričom počas 40-dňovej expedície objavil až 425 týchto vesmírnych telies z celkovou hmotnosťou 75 kilogramov. Prvotná analýza najväčšieho z nich naznačila, že ide o chondrit, čo je najbežnejší typ meteoritu. "Takýto nález sme neočakávali, pretože v Antarktíde väčšinou také veľké meteority nenachádzame. Je to najväčší meteorit nájdený vo východnej Antarktíde za ostatných 25 rokov. Objavili sme ho iba vďaka existencii a polohe stanice Princess Elisabeth Antarctica. Tento rok bol projekt SAMBA veľmi úspešný čo do počtu aj celkovej hmotnosti nájdených meteoritov. Pred dvoma rokmi sme ich našli menej než desať kilogramov," uviedla geologička Vinciane Debaille z Université Libre de Bruxelles.

Informácie pochádzajú z webstránky www.sciencedaily.com.

Foto: © International Polar Foundation/Vinciane Debaille

2. Paradoxný spánok, označovaný aj ako rhombencefalický spánok.
Spojením outdoorovej značky Lumberjack a turínskej automobilky vznikol špeciálny pick-up Fiat Strada Lumberjack.
Hokejové MS bude sprevádzať pieseň Life is a game
Dražba sa v Londýne uskutočnila v piatok, do nedele však potrvá online aukcia ďalších zberateľských kúskov spojených s kultovým špiónom.
Česko-Slovenská SuperStar tento rok vstúpila do tretieho ročníka a už sa aj pomaly blíži do finále. Emócie sa stupňujú, záujem rastie.
Skladba sa objaví na speváčkinom novom albume Unapologetic, ktorý sa do predaja dostane 16. novembra.
Pre najlepšieho klaviristu sveta Richarda Claydermana je rodina najvyššou prioritou.
Niekto áno... Izraelský pár sa inšpiroval Facebookom, svojmu dieťaťu dal meno Like. Originálnosť mena bola tým najdôležitejším faktorom pri výbere.