Dnes je 21. januára 2019, meniny má a zajtra

Vedci objavili 18-kilogramový meteorit

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 01.03.2013

Ide o najväčší meteorit nájdený vo východnej Antarktíde od roku 1988.
Vedci objavili 18-kilogramový meteorit
Zdroj obrázku: TS Server.sk

Medzinárodný vedecký tím pôsobiaci na belgickej výskumnej stanici Princess Elisabeth Antarctica objavil vo východnej Antarktíde 18 kilogramov vážiaci meteorit. Ide o najväčší meteorit nájdený v tejto oblasti od roku 1988.

Osemčlenný tím projektu SAMBA hľadal meteority v oblasti vzdialenej 140 kilometrov južne od spomínanej stanice, pričom počas 40-dňovej expedície objavil až 425 týchto vesmírnych telies z celkovou hmotnosťou 75 kilogramov. Prvotná analýza najväčšieho z nich naznačila, že ide o chondrit, čo je najbežnejší typ meteoritu. "Takýto nález sme neočakávali, pretože v Antarktíde väčšinou také veľké meteority nenachádzame. Je to najväčší meteorit nájdený vo východnej Antarktíde za ostatných 25 rokov. Objavili sme ho iba vďaka existencii a polohe stanice Princess Elisabeth Antarctica. Tento rok bol projekt SAMBA veľmi úspešný čo do počtu aj celkovej hmotnosti nájdených meteoritov. Pred dvoma rokmi sme ich našli menej než desať kilogramov," uviedla geologička Vinciane Debaille z Université Libre de Bruxelles.

Informácie pochádzajú z webstránky www.sciencedaily.com.

Foto: © International Polar Foundation/Vinciane Debaille

Národná kriminálna agentúra rozbila autičkársky gang, v ktorom bol aj jeden policajt.
Diváci zažili vystúpenie, v ktorom odzneli Cockerove najnovšie skladby aj najväčšie hity a fanúšikom ukázal, že ešte nepatrí do „starého železa“.
Film sa odohráva v dobe, v ktorej keď ste v občianskom preukaze nemali pečiatku zamestnávateľa, akoby ste vlastne ani neboli.
Prihlášky na 22. ročník festivalu môžu záujemcovia posielať do 31. marca.
Apokalyptická dráma Melancholia Larsa von Triera získala na sobotňajšom udeľovaní Európskych filmových cien v Berlíne trofej pre najlepší európsky film roka 2011.
Ak umenie, tak slovenské, ak kvalita tak poriadna. Ak sa tieto dve veci spoja dohromady ešte v nejakom ďalšom netradičnom spojení, je zážitok viac než istý.
Bentley doprial pre Mulsanne v modelovom ročníku 2013 niektoré novinky.
Dnes, v utorok 10. februára vychádza desiaty štúdiový album 43-ročného sex idolu z Portorika – Rickyho Martina.