Dnes je 20. apríla 2021, meniny má a zajtra

Vedci objavili 18-kilogramový meteorit

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 01.03.2013

Ide o najväčší meteorit nájdený vo východnej Antarktíde od roku 1988.
Vedci objavili 18-kilogramový meteorit
Zdroj obrázku: TS Server.sk

Medzinárodný vedecký tím pôsobiaci na belgickej výskumnej stanici Princess Elisabeth Antarctica objavil vo východnej Antarktíde 18 kilogramov vážiaci meteorit. Ide o najväčší meteorit nájdený v tejto oblasti od roku 1988.

Osemčlenný tím projektu SAMBA hľadal meteority v oblasti vzdialenej 140 kilometrov južne od spomínanej stanice, pričom počas 40-dňovej expedície objavil až 425 týchto vesmírnych telies z celkovou hmotnosťou 75 kilogramov. Prvotná analýza najväčšieho z nich naznačila, že ide o chondrit, čo je najbežnejší typ meteoritu. "Takýto nález sme neočakávali, pretože v Antarktíde väčšinou také veľké meteority nenachádzame. Je to najväčší meteorit nájdený vo východnej Antarktíde za ostatných 25 rokov. Objavili sme ho iba vďaka existencii a polohe stanice Princess Elisabeth Antarctica. Tento rok bol projekt SAMBA veľmi úspešný čo do počtu aj celkovej hmotnosti nájdených meteoritov. Pred dvoma rokmi sme ich našli menej než desať kilogramov," uviedla geologička Vinciane Debaille z Université Libre de Bruxelles.

Informácie pochádzajú z webstránky www.sciencedaily.com.

Foto: © International Polar Foundation/Vinciane Debaille

Netradičný dokument, ktorý formálne nasleduje invenciu, hravosť, inscenačné a výtvarné postupy fotografickej tvorby svojich aktérov.
Predchádzajúca generácia Corolly veľmi neoslovila európskych zákazníkov.
Prinášame Vám skutočnú a dojímavú spoveď matky, spisovateľky a podnikateľky, ktorá úprimne hovorí o svojich osobných skúsenostiach s tehotenstvom a voľbou odberu pupočníkovej krvi.
Najväčšiu časť ľudského tela tvorí voda, zhruba 60 až 70% celkovej telesnej hmotnosti.
Možno ste už o nej počuli v súvislosti s koreninami alebo jej liečebnými účinkami.
Dern stvárni matku hlavnej hrdinky Hazel, ktorej v trinástich rokoch diagnostikovali rakovinu štítnej žľazy v štvrtom štádiu a začala sa pripravovať na smrť.
Gondryho animovaný dialóg s lingvistom a politickým aktivistom obsahuje množstvo názorov a postrehov, ktoré striedajú spomienky na život. Vážnu tému vyvažujú rozličné otázky, kreslené vysvetlivky či komický francúzsky prízvuk.
Presne 80 rokov PO Svetovej premiére na pražskom autosalóne v roku 1935 oslavuje raritný prototyp ŠKODA 935 Dynamic s Prúdnicovou karosériou návrat na scénu výnimočných historických vozidiel.