Dnes je 09. apríla 2020, meniny má a zajtra

Vedci objavili 18-kilogramový meteorit

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 01.03.2013

Ide o najväčší meteorit nájdený vo východnej Antarktíde od roku 1988.
Vedci objavili 18-kilogramový meteorit
Zdroj obrázku: TS Server.sk

Medzinárodný vedecký tím pôsobiaci na belgickej výskumnej stanici Princess Elisabeth Antarctica objavil vo východnej Antarktíde 18 kilogramov vážiaci meteorit. Ide o najväčší meteorit nájdený v tejto oblasti od roku 1988.

Osemčlenný tím projektu SAMBA hľadal meteority v oblasti vzdialenej 140 kilometrov južne od spomínanej stanice, pričom počas 40-dňovej expedície objavil až 425 týchto vesmírnych telies z celkovou hmotnosťou 75 kilogramov. Prvotná analýza najväčšieho z nich naznačila, že ide o chondrit, čo je najbežnejší typ meteoritu. "Takýto nález sme neočakávali, pretože v Antarktíde väčšinou také veľké meteority nenachádzame. Je to najväčší meteorit nájdený vo východnej Antarktíde za ostatných 25 rokov. Objavili sme ho iba vďaka existencii a polohe stanice Princess Elisabeth Antarctica. Tento rok bol projekt SAMBA veľmi úspešný čo do počtu aj celkovej hmotnosti nájdených meteoritov. Pred dvoma rokmi sme ich našli menej než desať kilogramov," uviedla geologička Vinciane Debaille z Université Libre de Bruxelles.

Informácie pochádzajú z webstránky www.sciencedaily.com.

Foto: © International Polar Foundation/Vinciane Debaille

K nedožitým narodeninám Ivety Bartošovej a súčasne k prvému výročiu jej tragickej smrti vychádza absolútne Best Of s názvom Nekonečná, ktoré vyjde 24. apríla 2015.
Opel už viackrát uviedol, že eviduje nadbytočnú kapacitu 500 tis. áut ročne, čo predstavuje približne produkciu dvoch výrobných závodov.
Ľudia čakali pred historickou budovou Slovenského národného divadla na skončenie programu poslednej rozlúčky s Jozefom Bednárikom, aby sa mohli poslednýkrát rozlúčiť so slovenským režisérom.
Výskumný analytik spoločnosti ESET Cameron Camp preto pripravil niekoľko rád pre používateľov bezdrôtového internetu.
V románe, ktorý napísala britská autorka J. K. Rowling pod pseudonymom Robert Galbraith, sa čitatelia po prvý raz stretnú s detektívom Cormoranom Strikeom.
Spevák a hudobník GERARD WAY vydá album Hesitant Alien. Sólový debut frontmana skupiny My Chemical Romance vyjde 29.9.2014...
Druhá celovečerná snímka talianskeho architekta a filmára Michelangela Frammartina sa podobne ako jeho medzinárodne úspešný filmový debut Dar (Il dono, 2003) pohybuje na pomedzí hraného a dokumentárneho filmu.
Vďaka silnému filmu Temné tiene a ďalších premiér prvého kvartálu sa štúdiu Warner Bros. Pictures podarilo pokoriť hranicu zahraničných tržieb vo výške 1 miliardy za menej ako 5 mesiacov.