Dnes je 19. októbra 2018, meniny má a zajtra

Vedci objavili 18-kilogramový meteorit

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 01.03.2013

Ide o najväčší meteorit nájdený vo východnej Antarktíde od roku 1988.
Vedci objavili 18-kilogramový meteorit
Zdroj obrázku: TS Server.sk

Medzinárodný vedecký tím pôsobiaci na belgickej výskumnej stanici Princess Elisabeth Antarctica objavil vo východnej Antarktíde 18 kilogramov vážiaci meteorit. Ide o najväčší meteorit nájdený v tejto oblasti od roku 1988.

Osemčlenný tím projektu SAMBA hľadal meteority v oblasti vzdialenej 140 kilometrov južne od spomínanej stanice, pričom počas 40-dňovej expedície objavil až 425 týchto vesmírnych telies z celkovou hmotnosťou 75 kilogramov. Prvotná analýza najväčšieho z nich naznačila, že ide o chondrit, čo je najbežnejší typ meteoritu. "Takýto nález sme neočakávali, pretože v Antarktíde väčšinou také veľké meteority nenachádzame. Je to najväčší meteorit nájdený vo východnej Antarktíde za ostatných 25 rokov. Objavili sme ho iba vďaka existencii a polohe stanice Princess Elisabeth Antarctica. Tento rok bol projekt SAMBA veľmi úspešný čo do počtu aj celkovej hmotnosti nájdených meteoritov. Pred dvoma rokmi sme ich našli menej než desať kilogramov," uviedla geologička Vinciane Debaille z Université Libre de Bruxelles.

Informácie pochádzajú z webstránky www.sciencedaily.com.

Foto: © International Polar Foundation/Vinciane Debaille

Kapela Rammstein s potešením dáva na známosť, že špeciálnym hosťom na ich koncerte v Bratislave bude severský uragán – švédska kapela DEATHSTARS.
Do slovenských kín prichádzajú filmy Lovci a oběti, Navždy mladá, Andílek na nervy a klubová lahôdka Slepá.
pred rokom a pol
Jazyk duší
Aj na vás doľahla jarná únava? Cítite sa nezdravo a vyčerpane? Trápia vás zdravotné problém? Máme pre vás skvelý tip - jarnú očistu organizmu.
Generačne, aj hudobne sú odlišný a aj ich ambície sú rozdielne. Napriek tomu chystá skupina Iné Kafe vzdať hold punkovej legende Zóne A.
Vo veku 44 rokov skonal v utorok americký rapper a herec Heavy D, ktorého najznámejším hitom bola skladba Now That We Found Love.
Dvaja muži a dievča tvoria súčasť veľmi neobvyklého vzťahového trojuholníka, ktorý sa vytvoril v laboratórnom komplexe skrytom v srdci aljašskej divočiny.