Dnes je 14. decembra 2019, meniny má a zajtra

Unikátny objav - antihmota sa nachádza v okolí Zeme

Zdroj: SITA, redaktor: neuvedený, pridané: 08.08.2011

Vesmírny modul PAMELA (Payload for Antimatter Matter Exploration and Light-nuclei Astrophysics) objavil vo Van Allenových radiačných pásoch antiprotóny, ktoré sa tam zachytili pôsobením magnetického poľa Zeme.
Unikátny objav - antihmota sa nachádza v okolí Zeme

Medzinárodnému tímu vedcov sa vôbec po prvý raz podarilo objaviť tenkú vrstvu antihmoty tvoriacu prstenec okolo Zeme. Potvrdila sa tak teória, že magnetické pole Zeme dokáže zachytiť antihmotu podobne ako to robia vedci v laboratóriách pomocou magnetov.

Antihmotu, konkrétne antiprotóny, objavil vesmírny modul PAMELA (Payload for Antimatter Matter Exploration and Light-nuclei Astrophysics) pripevnený na ruskom satelite Resurs-DK1 vo Van Allenových radiačných pásoch. Ide o oblasti od výšky približne 400 km nad zemským povrchom až do vzdialenosti 50-tisíc kilometrov, kde sú zachytené častice slnečného vetra. Antiprotóny sú tam zachytené spolu s časticami "normálnej" hmoty".

Podľa vedcov môže objav antiprotónov vo Van Allenových radiačných pásoch znamenať, že v budúcnosti by mohli vesmírne stanice tankovať antihmotu priamo na orbite.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Faceliftované Audi A5 sa podrobilo ďalšej úprave.
Všestranný americký umelec Moby sa po takmer dvoch rokoch vracia s novým štúdiovým albumom Destroyed a my sme si ho vypočuli...
Novinka slovenskej skupiny by mala vyjsť v októbri, keď sa hudobníci vydajú na česko-slovenské turné.
Kulturistika vo všetkých svojich odvetviach a formách je športom, ktorého základným krédom je dôsledná, cieľavedomá životospráva.
Je to divoký príbeh o zneužívaní moci, vyrozprávaný prostredníctvom postavy, ktorá počas triviálneho policajného vyšetrovania vraždy bezmocne upadá do bezvedomia.
Aby malo naše telo tie správne tvary, nestačí byť iba štíhly. Aj chudí ľudia majú často faldíky alebo nesprávne rozložené svaly. Skúste si zacvičiť doma, prinášame zopár tipov.
Milovníci klasiky si prídu na svoje pri 46. dvojalbume z edície Opus 100.
Skôr, než sa skončí rok 2013, fanúšikovia AMO & Band sa dočkajú nového albumu svojej obľúbenej formácie.