Dnes je 09. apríla 2020, meniny má a zajtra

Unikátny objav - antihmota sa nachádza v okolí Zeme

Zdroj: SITA, redaktor: neuvedený, pridané: 08.08.2011

Vesmírny modul PAMELA (Payload for Antimatter Matter Exploration and Light-nuclei Astrophysics) objavil vo Van Allenových radiačných pásoch antiprotóny, ktoré sa tam zachytili pôsobením magnetického poľa Zeme.
Unikátny objav - antihmota sa nachádza v okolí Zeme

Medzinárodnému tímu vedcov sa vôbec po prvý raz podarilo objaviť tenkú vrstvu antihmoty tvoriacu prstenec okolo Zeme. Potvrdila sa tak teória, že magnetické pole Zeme dokáže zachytiť antihmotu podobne ako to robia vedci v laboratóriách pomocou magnetov.

Antihmotu, konkrétne antiprotóny, objavil vesmírny modul PAMELA (Payload for Antimatter Matter Exploration and Light-nuclei Astrophysics) pripevnený na ruskom satelite Resurs-DK1 vo Van Allenových radiačných pásoch. Ide o oblasti od výšky približne 400 km nad zemským povrchom až do vzdialenosti 50-tisíc kilometrov, kde sú zachytené častice slnečného vetra. Antiprotóny sú tam zachytené spolu s časticami "normálnej" hmoty".

Podľa vedcov môže objav antiprotónov vo Van Allenových radiačných pásoch znamenať, že v budúcnosti by mohli vesmírne stanice tankovať antihmotu priamo na orbite.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Firma zameraná na úpravu vody pomocou filtrov, ...
pneuservis a osobna preprava

14 400.00 € /mesiac
Na prenájom obchodný priestor, rozloha 2 400 m2
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 98 m2, n...
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 58 m2

Zbierka s názvom Štvornohé oči pokračuje aj v tomto roku
Všetkým pohodovým návštevníkom prináša Huawei okrem možnosti vyskúšať si aktuálnu vlajkovú loď Huawei P8 aj pohodovú športovú zónu (Sport Zone).
Mimo Európy sa vybralo šesť percent obyvateľov krajiny, do Česka ďalšie štyri percentá.
Obľúbené e-shopy má 17 % Slovákov nakupujúcich online
V rámci širokých genetických obmedzení si môžu ľudia vybrať, či je pre nich čas ísť spať alebo vstávať. Ľudia si môžu vybrať, či chcú ponocovať a byť ako nočné sovy, či skoro vstávať ako ranné škovránky.
Jedno z veľkých prekvapení končiaceho sa leta. Spevák fínskej skupiny Rasmus akoby celkom náhodou a vlastne nechcene vydáva sólový album.
Scarlett prišla o syna počas krvavého masakru v základnej škole Sandy Hook v decembri 2012. Ten deň sa začal ako všetky ostatné...no navždy zmenil jej život.
Ešte hádam nikdy som pri tak významnej formácii, akou írski U2 bezpochyby sú, nezachytil toľko reptania na nový album, ako to bolo v prípade Songs Of Innocence.