Dnes je 20. júna 2019, meniny má a zajtra

Tlaková vlna meteoritu nad Ruskom dva razy obišla Zem

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 01.07.2013

Tlaková vlna meteoritu nad Ruskom dva razy obišla Zem
Zdroj obrázku: Goodfon

Tlaková vlna, ktorá vznikla pri februárovom výbuchu meteoritu nad Ruskom obišla Zem dva razy. Vedci to zistili pomocou Medzinárodného monitorovacieho systému (IMS) , ktorý má zachytávať údaje o jadrových testoch a informovali, že išlo o dosiaľ najsilnejšiu zaznamenanú explóziu. Výbuch 17-metrového a 10-tisíc ton ťažkého meteoritu nad Čeľjabinskom spôsobil zranenia viac ako tisíc ľuďom.

V štúdii, ktorá vyšla v časopise Geophysical Research Letters, použili výskumníci dáta z IMS prevádzkovaného Organizáciou zmluvy o všeobecnom zákaze jadrových skúšok (CTBTO). Systém zachytáva ultranízku frekvenciu vlnenia zvuku známu aj ako infrazvuk, ktorej zdrojom môžu byť jadrové výbuchy. Zároveň však môže zachytiť aj explózie z iného zdroja, akým bol napríklad meteorit nad Čeľjabinskom. Alexis Le Pichon z Komisie pre atómovú energiu vo Francúzsku ohlásil spolu so svojimi kolegami zaznamenanie explózie o sile 460 kiloton TNT, čo znamená, že išlo o najväčšie zaznamenané uvoľnenie energie od Tunguskej udalosti v roku 1908.

Tunguský meteorit je najväčším vesmírnym telesom, ktoré narazilo do Zeme v moderných dejinách ľudstva. Obsahoval veľký podiel železa a jeho explózia je porovnateľná s výbuchom troch až piatich megaton TNT. Bol niekoľkonásobne silnejší než výbuch v Hirošime a zrovnal so zemou stromy na území dvoch tisíc kilometrov štvorcových.

Viktor Kvasnytsya z ukrajinskej Akadémie vied skúmal so svojimi kolegami mikroskopické minerálne úlomky, ktoré uviazli v oblasti výbuchu v rašeline. Pomocou záberov s vysokým rozlíšením a spektroskopie identifikovali rôzne minerály uhlíku ako diamant, lonsdaleit a grafit. Lonsdaleit, ktorého úlomky obsahujú sulfidy železa, železo-niklové zliatiny, troilit a taenit, sa vyskytuje typicky pri dopadoch meteoritov. Pomer železa a niklu a presné kombinácie minerálov v týchto malých úlomkoch podľa vedcov jasne ukazujú na meteoritický pôvod. Chemické zloženie je skoro rovnaké ako pri mineráloch nájdených v Diablovom kaňone v Arizone, kde sa nachádza Barringerov kráter, ktorý je takisto výsledkom nárazu meteoritu. Tento objav zrejme vylúči teóriu, podľa ktorej bol Tunguský meteorit úlomkom Enckeho kométy. Táto kométa je zodpovedná za spŕšku meteoritov nazvaných Beta Tauridy, ktoré vošli do zemskej atmosféry približne v čase Tunguskej udalosti.

Fotografia
Anonym
Vo februári došlo nad Čeľjabinskom k najväčšiemu zaznamenanému uvoľneniu energie od Tunguskej udalosti z roku 1908. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/vesmir/tlakova-vlna-meteoritu-nad-ruskom-dva-razy-obisla-/

Tunguský meteorit bol odstrelený pomocou zariadenia nainštalovaného v tej oblasti v dávnej dobe - fungovalo na princípe jadrovej energie - a hádajte kto ho tam naištaloval v dobe keď sme chodili so sekerou a lukom.... Viacerý obyvatelia potulujúci v tej oblasti objavili v lesoch betónové objekty v ktrorých ani cez zimu nemrzlo, a keď tam prenocovali trpeli príznakmi ako z choroby z ožiarenia. Viacerí svedkovia aj vedci a meteorológovia/ z viacerých oblastí ruska / pozorovali tesne pred výbuchom niekoľko silných stĺpcov svetla - energie, ktoré prúdili z tých zariadení , následne sa spojili vo vzduchu a zničili meteorit, ktorý by bol zničil ľudtsvo. Nejaká múdra a láskavá civilizácia z vesmíru na nás vo svojej láske myslí a zachránili nás. A my ľuia by sme len zabíjali a ničili všetko aj samých seba navzájom ! A posledné udalosti z Ruska - to nebol meteorit. Rusi "niečo" zostrelili.

Z dôvodu choroby Tomáša Klusa prekladáme posledné dva koncerty v rámci úspešného turné na Slovensku. Koncerty, ktoré sa mali konať 28. 3. v Trenčíne a 29. 3. v Senici prekladáme na 24. 5. Trenčín a 25. 5. Senica.
Stajňa F1 Vodafone McLaren Mercedes predstavila 01.02.2012 vo Wokingu svoj nový monopost MP4-27
Na dnešnom rokovaní premiéra a ministrov s predstaviteľmi Združenia samosprávnych krajov v SR (SK 8) padla dohoda o potrebe monitorovať pohyb kamiónov na cestách 2. triedy.
Život Paula sa zmení po tom, čo jeho žena nenávratne zmizne. Po roku hľadania je zúfalý a bez východiska.
Neskôr (od 40. roku života) sa očné problémy môžu prehĺbiť a napáchať mnoho škody... Aby sa tomu tak nestalo, je dôležité spoznať dvoch výživových pomocníkov.
Formácia sa na Veledrome predstaví v rámci turné Maiden England.
Šaman je druhou časťou Gordonovej megaúspešnej a očarujúcej trilógie kníh Liečiteľ – Šaman – Lekárka.
Zelený zlobor Shrek sa v lete vrátil na plátna kín po štvrtý raz a po trochu mdlej trojke ukázal, že je ešte stále vo veľmi dobrej forme a to naozaj doslova.