Dnes je 18. októbra 2018, meniny má a zajtra

Poľskí geológovia objavili 300-kilový meteorit

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 02.11.2012

Odborníci sa domnievajú, že vesmírne teleso narazilo do zeme pred piatimi tisíckami rokov.
Poľskí geológovia objavili 300-kilový meteorit
Zdroj obrázku: Goodfon

Poľskí geológovia odkryli najväčší meteorit, aký bol kedy nájdený vo východnej Európe. Odborníci dúfajú, že sa vďaka nemu dozvedia viac o zemskom vnútornom jadre.

"Vieme, že v zemskom jadre je železo, no nemôžeme ho skúmať. Teraz tu máme hosťa z vesmíru, ktorý má podobnú štruktúru," povedal novinárom profesor Andrzej Muszyński v poľskej Poznani, pri ktorej vzácny meteorit našli. "Vďaka nemu môžeme rozšíriť naše vedomosti o počiatkoch vesmíru," uviedol. Vesmírne teleso zo železa so stopami niklu, ktorý našli dvaja hľadači meteoritov dva metre pod zemou, je kužeľovitého tvaru, má 300 kilogramov a meria asi dva metre.

Geológovia z Univerzity Adama Mickiewicza sa nazdávajú, že meteorit narazil do zeme asi pred piatimi tisíckami rokov.

Alternatívno-rockovú formáciu bude v štyroch slovenských mestách počas turné sprevádzať hip-hopová trojica Vec, Zverina a Yanco Kral.
Slováci v júni strávili na meraných weboch osem a pol hodiny, čo je o hodinu menej než v predošlom mesiaci.
No áno, ďalší katastrofický film ukazujúci bezhraničnú odvahu amerických občanov...
Test k obštrukčnej spánkovej apnoe. Najčastejším dôvodom vzniku obštrukčnej spánkovej apnoe je zvýšenie hmotnosti.
Speváčka Dominika Mirgová je tento rok samé prekvapenie. Po provokatívnej skladbe Hore a milej správe o svojom tehotenstve, včera večer nečakane zverejnila novú skladbu.
Piesok je nielen úžasná zábava, ale skrýva sa v ňom aj nejedno nebezpečenstvo. Piesok je vďačným miestom pre mnohých parazitov.
Zatiaľ nie je jasné, či sa skladby Harryho Stylesa a Garyho Lightbodyho skutočne dostanú na nový album boybandu.
Zebra Khumba bol už od narodenia terčom posmeškov od svojo stáda, pretože sa narodil z polovice pruhovaný a z druhej biely. Naviac, keď začalo obdobie sucha, príbuzní Khumbu obvinili, že je priekliaty a že je príčinou všetkých nepríjemmností.