Dnes je 18. augusta 2018, meniny má a zajtra

Poľskí geológovia objavili 300-kilový meteorit

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 02.11.2012

Odborníci sa domnievajú, že vesmírne teleso narazilo do zeme pred piatimi tisíckami rokov.
Poľskí geológovia objavili 300-kilový meteorit
Zdroj obrázku: Goodfon

Poľskí geológovia odkryli najväčší meteorit, aký bol kedy nájdený vo východnej Európe. Odborníci dúfajú, že sa vďaka nemu dozvedia viac o zemskom vnútornom jadre.

"Vieme, že v zemskom jadre je železo, no nemôžeme ho skúmať. Teraz tu máme hosťa z vesmíru, ktorý má podobnú štruktúru," povedal novinárom profesor Andrzej Muszyński v poľskej Poznani, pri ktorej vzácny meteorit našli. "Vďaka nemu môžeme rozšíriť naše vedomosti o počiatkoch vesmíru," uviedol. Vesmírne teleso zo železa so stopami niklu, ktorý našli dvaja hľadači meteoritov dva metre pod zemou, je kužeľovitého tvaru, má 300 kilogramov a meria asi dva metre.

Geológovia z Univerzity Adama Mickiewicza sa nazdávajú, že meteorit narazil do zeme asi pred piatimi tisíckami rokov.

Na koncerte storočia vystúpi špička českej a slovenskej hudobnej scény.
Nákupy prostredníctvom internetu tak využíva trojnásobne vyšší počet Slovákov ako pred piatimi rokmi. V roku 2007 si totiž takouto formou zakúpil tovary a služby iba každý šiesty Slovák.
Volkswagen predviedol na IAA 2011 Beetle R Concept
Volá sa Viky a pochádza z Prešova. Hneď ako sa na internete objavil klip kapely Sunlips v ktorej spieva sa začalo špekulovať o tom, že speváčka to hrá na Katy Perry.
Výživa športovca je jednou z podmienok správne vedenej športovej prípravy.
Cielene sa chodia opíjať aj 15-roční stredoškoláci, zistilo ministerstvo zdravotníctva. S Úradom verejného zdravotníctva robili prieskum u stredoškolákov zameraný na alkohol.
Rusticano sa napriek svojej divokej vizáži, hrdzavej strapatej hrive a koženým obtiahnutým šatočkám podarilo narušiť lajnu rovnakých komunistických svetríkov a trvalých a do nášho popu priniesla vtedy mimoriadne svieži vzduch.
Kedysi sme sa smiali starým rodičom, že si odkladajú peniaze na truhlu. Dnes si musíme odkladať na zuby. Nový chrup vám môže riadne načrieť do peňaženky.