Dnes je 09. apríla 2020, meniny má a zajtra

Okolo Zeme preletí neškodný obrovský asteroid

Zdroj: SITA, redaktor: neuvedený, pridané: 08.11.2011

Okolo Zeme preletí neškodný obrovský asteroid
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/free

Asteroid 2005 YU55 s priemerom 400 metrov dnes v noci preletí okolo Zeme. K našej planéte sa dostane bližšie ako Mesiac, nepredstavuje však nebezpečenstvo. Asteroid nebude viditeľný voľným okom. Do blízkosti 325-tisíc kilometrov sa dostane dnes o 23:28 GMT (v stredu 00:28 stredoeurópskeho času), čo bude najbližšie za ostatných 200 rokov. Tiež je to najväčšie vesmírne teleso, ktoré minie Zem od roku 1976. Ďalší podobne veľký asteroid by sa mal objaviť až v roku 2028.

Asteroid veľkosti lietadlovej lode má tmavé sfarbenie a pomaly sa otáča približne raz za 20 hodín.

"Toto je najbližší asteroid tejto veľkosti, o ktorom sme vedeli dopredu," vyjadril sa Lance Benner z amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA). Zároveň zdôraznil, že asteroid okolo Zeme určite len preletí. "2005 YU55 nemôže naraziť do Zeme, aspoň nie v intervale, v ktorom dokážeme spoľahlivo vypočítať jeho pohyb," povedal.

Blízky prelet ponúka astronómom jedinečnú šancu podrobne asteroid preskúmať. V pohotovosti budú dva rádioteleskopy v USA, pomocou ktorých sa vedci budú snažiť zistiť z čoho je teleso zložené a aký má tvar. Presné detaily jeho dráhy vedcom tiež pomôžu predvídať, kam bude smerovať v budúcnosti.

Zem zažila už niekoľko stretnutí s telesami podobnými 2005 YU55. Najznámejším z nich bol asteroid Apophis, ktorý v minulosti klasifikovali ako potenciálne nebezpečný. V blízkosti Zeme by sa mal znovu objaviť v roku 2029 a potom zas v roku 2036. Najnovšie výpočty však tento predpoklad vylúčili. Asteroid síce preletí okolo Zeme 13. apríla 2029, ale bude to vo vzdialenosti 29 500 kilometrov.

Informácie pochádzajú z webovej stránky bbc.co.uk.

Jedno z najgeniálnejších hudobných vystúpení vôbec konečne vyšlo na Blu ray diskoch s remastrovaným obrazom i zvukom a je to neskutočný zážitok po každej stránke.
Anita Soul v týchto dňoch potvrdila, že výkonným producentom jej nového albumu bude česká spoločnosť B4P a umeleckým producentom Američan Robert Glasper
Herec chce na pulty kníhkupectiev dostávať tituly, ktoré budú hodné času a záujmu čitateľov.
Slovenská kapela Slobodná Európa zverejnila videoklip k piesni Vesmír. Formácia zároveň ponúkla aj novú remixovanú verziu tejto skladby, ktorá je druhým singlom z albumu Štvorka (2014).
Najväčším príspevkom, akým Chas Chandler, basgitarista britskej R&B skupiny Animals, mohol obohatiť dejiny populárnej hudby, bola jeho zásluha na objavení a motivovaní talentu Jimiho Hendrixa.
Základné zásady a princípy pre výživu zostávajú vo všetkých športových odvetviach v podstate rovnaké.
V knižnici Slovenského národného múzea možno nájsť najväčšiu knihu na Slovensku Vtáky Ameriky a tiež miniatúrny Korán, ktorý sa dá čítať iba s lupou.
Všetci ju milujú. Nancy Botwin sa totiž živí predajom marihuany. Svojim „spolupracovníkom“ dáva prácu, svojim deťom (aj keď to tak často nevyzerá) veľa lásky...