Dnes je 22. augusta 2019, meniny má a zajtra

Objavili najbližšiu známu exoplanétu

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 17.10.2012

Planéta obieha hviezdu Alpha Centauri B v súhvezdí Kentaur a od Slnka je vzdialená iba 4,37 svetelného roka.
Objavili najbližšiu známu exoplanétu
Zdroj obrázku: Wikipedia

Medzinárodnému tímu astronómov sa podarilo objaviť doteraz najbližšiu známu exoplanétu, ktorá sa nachádza iba 4,37 svetelného roka od Slnka. Planéta obieha hviezdu Alpha Centauri B v súhvezdí Kentaur, podľa ktorej dostala aj názov Alpha Centauri Bb.

Vedci ju objavili pomocou spektrometra HARPS (High Accuracy Radial velocity Planet Searcher), ktorý je súčasťou teleskopu Európskeho južného observatória (ESO) v čílskom La Silla. Planéta Alpha Centauri Bb je približne rovnako veľká ako Zem, čím sa zaradila medzi najmenšie z viac než 840 známych exoplanét. Svoju hviezdu obehne raz za 3,236 dňa, pretože sa od nej nachádza vo vzdialenosti omnoho kratšej, než je Merkúr od Slnka. Na jej povrchu je teplota približne 1200 stupňov Celzia a existencia života je preto na nej vylúčená. Objav tejto planéty komplikovala skutočnosť, že Alpha Centauri je komplikovaný hviezdny systém, v ktorom Alpha Centauri A a Alpha Centauri B tvoria dvojhviezdu.

Príbeh Isabel a Toma je neodolateľný, plný lásky, ale aj utrpenia, pri ktorom sa neubránite slzám a silným emóciám.
Špeciálne vyvinutým novým podvozkom chce švédska automobilka Volvo Cars podporiť ambície typu XC70 D5 AWD na globálnom trhu policajných áut.
30-minútový špeciál z produkcie štúdia Pixar odvysiela americká televízia ABC v októbri.
Nakúpiť a zaplatiť dobrým skutkom v online Obchode pre optimistov môžu záujemcovia prostredníctvom stránky www.facebook.com/NadaciaOrange, a to od soboty 22. marca až do 7. apríla 2014.
Ples roka vo Vysokých Tatrách bude tento rok vo svetovom štýle! Ples, ktorý organizuje primátor, sa za 15 rokov existencie zaradil medzi desiatku najlepších na Slovensku.
Bankrot Saabu nastal po tom, čo bývalý majiteľ automobilky, americký General Motors, zamietol všetky návrhy na záchranu stratovej firmy.
Britská tlač prijala album s obrovským nadšením. Prestížny hudobný časopis Q ju ohodnotil štyrmi hviezdičkami z piatich možných a zaradil ju medzi klasické diela.
Neuveriteľné štvrťstoročie bolo treba čakať, kým vznikne poriadny, poctivý a hlavne dobrý a zmysluplný česko(slovenský) seriál.