Dnes je 20. júna 2019, meniny má a zajtra

Nákladná vesmírna loď Dragon odštartovala k ISS

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 08.10.2012

Bezpilotná loď Dragon, ktorú vyvinula spoločnosť SpaceX, nesie na svojej palube približne 400 kilogramov zásob pre Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS).
Nákladná vesmírna loď Dragon odštartovala k ISS
Zdroj obrázku: TS Server.sk

Z Mysu Canaveral na Floride odštartovala v nedeľu o 20:34 Východného letného času EDT (dnes o 2:34 SELČ) nákladná vesmírna loď Dragon vyvinutá spoločnosťou Space Exploration Technologies Corporation (SpaceX). Ide o prvú z dvanástich misií, ktorú si objednal americký Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA).

Dragon, ktorý na obežnú dráhu vyniesla raketa Falcon 9, nesie na svojej palube približne 400 kilogramov zásob pre Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS). Loď by sa mala s ISS spojiť v stredu. Jej návrat na Zem je naplánovaný na koniec októbra.

Dragon absolvoval svoju prvú, testovaciu misiu na ISS v máji, pričom išlo o vôbec prvý súkromný let k stanici. Dragon odštartoval z Mysu Canaveral 22. mája a s ISS sa spojil o tri dni neskôr. Posádka stanice doňho vstúpila 26. mája. Na jeho palube sa nachádzala približne 500-kilogramová zásielka materiálu s potravinami, oblečením alebo batériami. Súčasťou však bola aj schránka s popolom zosnulých ľudí, ktorí si ako miesto posledného odpočinku vybrali kozmický priestor. Z ISS loď doviezla odpad, osobné predmety posádky stanice a výsledky rôznych experimentov.

Okrem spoločnosti SpaceX by sa o zásobovanie ISS mala starať aj firma Orbital Sciences Corporation, ktorá pripravuje test novej rakety Antares. Budúci rok potom jej loď Cygnus absolvuje testovaciu misiu k ISS. V prípade, že táto misia dopadne úspešne, spoločnosť podpíše s NASA kontrakt v hodnote 1,9 miliardy dolárov (v prepočte približne 1,46 miliardy eur).
Pozrite si štart zásobovacej vesmírnej lode Dragon, ktorú na obežnú dráhu vyniesla raketa Falcon 9.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Tri cukríky sú späť a dovolím si tvrdiť, že sú v najlepšej forme, ako kedykoľvek doteraz.
Na slovenskej hudobnej scéne sa objavila nová tvár. Volá sa Svetlanna, má na konte mimoriadne úspešný a presne mieriaci singel.
More oblúd natočil režisér Thor Freudenthal podľa dielu knižnej série Ricka Riordana, ktorý v nej prepojil grécku mytológiu so starosťami súčasného detstva a dospievania.
Slnko pre zdravie a krásu potrebujeme, no treba vedieť ako na neho.
Na malebnej lesnej čistinke sa jedného dňa rozpúta nepriateľstvo medzi kolóniami čiernych a červených mravcov.
Holistika je prastará vedná disciplína, ktorá dopĺňa klasickú medicínu starostlivosťou o jednotu ľudského tela, ducha a mysle.
Švajčiarsky super športiak s technikou F1 a inteligentným pohonom na všetky štyri kolesá.
Klasický príbeh z dielne Walta Disneyho o netradičnom priateľstve vychádza v novej, špeciálnej edícii.