Dnes je 22. februára 2020, meniny má a zajtra

Na novej exoplanéte môže byť údajne tečúca voda

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 09.11.2012

Novoobjavená planéta obieha hviezdu HD 40307, pričom sa nachádza v takzvanej obývateľnej zóne.
Na novej exoplanéte môže byť údajne tečúca voda

Medzinárodnému tímu astronómov sa podarilo objaviť ďalšiu exoplanétu, ktorá sa nachádza v takzvanej obývateľnej zóne a teoreticky by na nej mohla existovať voda v tekutom stave.

Planéta s označením HD 40307 g sa nachádza iba 42 svetelných rokov od Zeme a obieha hviezdu HD 40307, ktorá je menšia a chladnejšia ako Slnko. Samotná planéta je však približne sedemkrát väčšia ako Zem a svoju materskú hviezdu obehne približne raz za 200 dní. Okrem nej objavili pri tejto hviezde aj ďalšie dve nové planéty, čím sa celkový počet známych planét obiehajúcich hviezdu HD 40307 zvýšil na šesť. Okrem HD 40307 g sa však ani jedna z nich nenachádza v obývateľnej zóne.

Nové planéty objavili vedci na čele s Mikkom Tuomim pomocou spektrometra HARPS (High Accuracy Radial velocity Planet Searcher), ktorý je súčasťou teleskopu Európskeho južného observatória (ESO) v čílskom La Silla. Ich pripravovaná štúdia sa objaví v časopise Astronomy and Astrophysics. Vedci chcú teraz zistiť, aké je zloženie planéty HD 40307 g a či na nej panujú podmienky vhodné na život.

Americká heavy-metalová skupina Metallica uvedie do kín film v 3D formáte. Snímka, ktorá je stále zahalená rúškom tajomstva, bude mať premiéru v roku 2013.
Celosvetový priemer je podľa najnovšej štúdie Medzinárodnej zdravotníckej organizácie (WHO) 6,2 litra čistého alkoholu na osobu.
Veľmi špecifický a jedinečný koncert, ktorého dvojhodinový záznam s jedinečnými speváckymi prevedeniami si teraz môžete vychutnať aj doma.
Väčšina predajcov automobilov by od vlády privítala opätovné zavedenie šrotovného ako formu podpory predaja menších automobilov a automobilov s nižšími emisiami.
Americký herec George Clooney je jedným z dvoch kandidátov na stvárnenie postavy Stevea Jobsa v biografickom filme, ktorý pripravuje spoločnosť Sony Pictures Entertainment.
Túto knihu určite nečítajte sami – vie rozpáliť, navnadiť, poštekliť, preto ju odporúčame čítať s partnerom!
Už túto sobotu oslávi muzikant, ktorý tvoril slovenskú hudobnú históriu neuveriteľných 64 rokov.
V talianskom tíme po záverečných testoch zavládlo sklamanie