Dnes je 20. novembra 2017, meniny má a zajtra

Na Marse pravdepodobne tečie voda

Zdroj: SITA, redaktor: neuvedený, pridané: 05.08.2011

Na Marse pravdepodobne tečie voda
Zdroj obrázku: NASA

Najnovšie zábery sondy Mars Reconnaissance Orbiter amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) naznačujú, že na Marse by mohla byť počas najteplejších mesiacov tečúca voda. Podľa Charlesa Boldena z NASA sa tak vedci dostávajú čoraz bližšie k zisteniu, či sa na Marse môže nachádzať nejaká forma života, a tento objav "znovu potvrdzuje, že Mars je dôležitým cieľom budúceho skúmania".

Voda na Marse by mala byť rovnako slaná ako voda v oceánoch na Zemi.

Na svahoch "červenej planéty" sa koncom jari objavujú tmavé objekty, ktoré sa predlžujú smerom nadol, zotrvávajú počas leta, v zime miznú, no na jar sa opäť objavia. Tieto sezónne zmeny zdokumentovali vedci opakovanými pozorovaniami prudkých svahov v stredných zemepisných šírkach južnej pologule Marsu. Podľa Alfreda McEwena z University of Arizona, ktorý je vedúcim autorom štúdie publikovanej vo štvrtok v časopise Science, je najlepším vysvetlením týchto javov to, že ide o prúd slanej vody. Slanosť totiž znižuje teplotu, pri ktorej voda zamŕza, zatiaľ čo sladká voda by pri pozorovaných teplotách zamrzla. Miesta, na ktorých sú tieto prúdy aktívne, sa v lete dostatočne oteplia, aby voda zostala tekutá. Podľa odborníkov by mala byť približne rovnako slaná, ako voda v oceánoch na Zemi.

Predaj a prenájom nehnuteľností, byty, domy, po...
airbrush na motocykle, autá, kamióny a lietadlá

Opravy zásuviek,vypínačov,svietidiel,bytových z...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...
Ponúkam kompletné elektroinštalačné práce v rod...

PLATOVÉ PODMIENKY 3,70€/hod netto + variabilná...
Kúpele Luhačovice, a. s., sú atraktívnym zamest...
Nemecka firma prijme do zamestnania vodicov s V...

Na predaj byt, 2 izby, rozloha 54 m2
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 58 m2
770.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 2 izby, rozloha 70 m2

Dobre známy príbeh pretavený do animovanej rozprávky pre malých i veľkých, s nezabudnuteľnou hudbou Eltona Johna. Jednoducho príbeh, ktorý nestarne.
Brilantná britská komédia plná neuveriteľného suchého humoru, ľudskosti a charakterov a to všetko na podnose z exotickej Indie, ktorú film nepredstavuje iba v jej ideálnych farbách, ale ukazuje úplne všetko.
Wolverine (Hugh Jackman), najslávnejší hrdina zo ságy X-Men, sa vo svojom novom dobrodružstve pozrie do súčasného Japonska, aby tam otestoval svoju nesmrteľnosť na ostrí samurajských mečov.
Účinky svetelných procedúr často podceňujeme, aj keď ide o metódu ktorej blahodárne účinky sú známe od pradávna.
Nová česká filmová komédia podľa bestselleru Michala Viewegha Vybíjaná zažila včera večer svoju premiérovú hviezdnu noc v kultovom londýnskom kine The Prince Charles Cinema v Londýne.
Šieste pokračovanie kultovej hororovej série SAW.
Adam Parr končí koncom marca vo Williamse, jeho miesto zaujme Nick Rose
...dvojdňová porcia kultúry už za 9,90 eura!