Dnes je 26. februára 2020, meniny má a zajtra

Na Marse pravdepodobne tečie voda

Zdroj: SITA, redaktor: neuvedený, pridané: 05.08.2011

Na Marse pravdepodobne tečie voda
Zdroj obrázku: NASA

Najnovšie zábery sondy Mars Reconnaissance Orbiter amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) naznačujú, že na Marse by mohla byť počas najteplejších mesiacov tečúca voda. Podľa Charlesa Boldena z NASA sa tak vedci dostávajú čoraz bližšie k zisteniu, či sa na Marse môže nachádzať nejaká forma života, a tento objav "znovu potvrdzuje, že Mars je dôležitým cieľom budúceho skúmania".

Voda na Marse by mala byť rovnako slaná ako voda v oceánoch na Zemi.

Na svahoch "červenej planéty" sa koncom jari objavujú tmavé objekty, ktoré sa predlžujú smerom nadol, zotrvávajú počas leta, v zime miznú, no na jar sa opäť objavia. Tieto sezónne zmeny zdokumentovali vedci opakovanými pozorovaniami prudkých svahov v stredných zemepisných šírkach južnej pologule Marsu. Podľa Alfreda McEwena z University of Arizona, ktorý je vedúcim autorom štúdie publikovanej vo štvrtok v časopise Science, je najlepším vysvetlením týchto javov to, že ide o prúd slanej vody. Slanosť totiž znižuje teplotu, pri ktorej voda zamŕza, zatiaľ čo sladká voda by pri pozorovaných teplotách zamrzla. Miesta, na ktorých sú tieto prúdy aktívne, sa v lete dostatočne oteplia, aby voda zostala tekutá. Podľa odborníkov by mala byť približne rovnako slaná, ako voda v oceánoch na Zemi.

Režisér Robert Rodriguez potvrdil Willisovo účinkovanie a prezradil podrobnosti o postave Johnnyho, ktorého stvárni Joseph Gordon-Levitt.
Na základe rôznych vedeckých výskumov, ktoré boli realizované v 70 rokoch sa zistilo, že väčšina celosvetovej populácie má nedostatočnú pohybovú zdatnosť.
Najčastejšími príznakmi rakoviny lymfatického systému sú zväčšené lymfatické uzliny, ale aj zvýšená teplota, výrazné nočné potenie, svrbenie pokožky či nevysvetliteľný úbytok na hmotnosti.
Tri roky po vydaní úspešného albumu Worlds Collide dokončila Apocalyptica svoj siedmy štúdiový album, nazvaný 7th Symphony.
Spoločnosť spomalenie rastu priznala a akcionárom to bude kompenzovať zdvojnásobením dividendy za tento rok.
Pamätáte si legendárnu fotografiu skupiny Queen z albumu Bohemian Rhapsody alebo fotku Debbie Harry zo skupiny Blondie? Za oboma legendami na poli fotiek stojí známy fotograf Mick Rock.
Rakovina.
Lovec Eštébákov zbaví planétu červenej invázie.