Dnes je 23. júla 2018, meniny má a zajtra

Na Marse pravdepodobne tečie voda

Zdroj: SITA, redaktor: neuvedený, pridané: 05.08.2011

Na Marse pravdepodobne tečie voda
Zdroj obrázku: NASA

Najnovšie zábery sondy Mars Reconnaissance Orbiter amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) naznačujú, že na Marse by mohla byť počas najteplejších mesiacov tečúca voda. Podľa Charlesa Boldena z NASA sa tak vedci dostávajú čoraz bližšie k zisteniu, či sa na Marse môže nachádzať nejaká forma života, a tento objav "znovu potvrdzuje, že Mars je dôležitým cieľom budúceho skúmania".

Voda na Marse by mala byť rovnako slaná ako voda v oceánoch na Zemi.

Na svahoch "červenej planéty" sa koncom jari objavujú tmavé objekty, ktoré sa predlžujú smerom nadol, zotrvávajú počas leta, v zime miznú, no na jar sa opäť objavia. Tieto sezónne zmeny zdokumentovali vedci opakovanými pozorovaniami prudkých svahov v stredných zemepisných šírkach južnej pologule Marsu. Podľa Alfreda McEwena z University of Arizona, ktorý je vedúcim autorom štúdie publikovanej vo štvrtok v časopise Science, je najlepším vysvetlením týchto javov to, že ide o prúd slanej vody. Slanosť totiž znižuje teplotu, pri ktorej voda zamŕza, zatiaľ čo sladká voda by pri pozorovaných teplotách zamrzla. Miesta, na ktorých sú tieto prúdy aktívne, sa v lete dostatočne oteplia, aby voda zostala tekutá. Podľa odborníkov by mala byť približne rovnako slaná, ako voda v oceánoch na Zemi.

Vykonávame montáž autofólií na okná všetkých dr...
výroba dielcov na NC strojoch, eloxovanie hliní...

Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...

Na predaj byt, 2 izby, rozloha 63.80 m2
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 1 m2
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 128 m2, ...

Hypnóza bola po stáročia považovaná za teatrálnu mágiu a šarlatánstvo, no v súčasnosti sa jej pripisuje stále väčší význam.
Desať rokov trvalo švédskej speváčke Robyn, kým sa vrátila späť do britského rebríčka. V roku 1997, ako trinásťročná dievčatko prvýkrát bodovala so skladbou Show Me Love z debutového albumu Robyn Is Here na čísle osem, ale tým sa všetko skončilo.
pred rokmi
OČAKÁVANÁ PREMIÉRA!!!
Agáve je exotická rastlina s krátkym, no robustným kmeňom, z ktorého vyrastajú široké, dlhé listy. Vzhľadom pripomína kaktus, no nedajte sa pomýliť!
Zmizla jej tehotná sestra!
Cristiano Ronaldo má spomedzi športovcov na Facebooku najviac fanúšikov
Poradíme vám, ktoré aktivity sú pre vaše dieťa bezpečné.
Speváčka, ktorá má na konte hity ako Náladu mi dvíhaš; Naozajstné, dobré či Barbecue, je v štvrtom mesiaci tehotenstva.