Dnes je 18. apríla 2021, meniny má a zajtra

Na Marse pravdepodobne tečie voda

Zdroj: SITA, redaktor: neuvedený, pridané: 05.08.2011

Na Marse pravdepodobne tečie voda
Zdroj obrázku: NASA

Najnovšie zábery sondy Mars Reconnaissance Orbiter amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) naznačujú, že na Marse by mohla byť počas najteplejších mesiacov tečúca voda. Podľa Charlesa Boldena z NASA sa tak vedci dostávajú čoraz bližšie k zisteniu, či sa na Marse môže nachádzať nejaká forma života, a tento objav "znovu potvrdzuje, že Mars je dôležitým cieľom budúceho skúmania".

Voda na Marse by mala byť rovnako slaná ako voda v oceánoch na Zemi.

Na svahoch "červenej planéty" sa koncom jari objavujú tmavé objekty, ktoré sa predlžujú smerom nadol, zotrvávajú počas leta, v zime miznú, no na jar sa opäť objavia. Tieto sezónne zmeny zdokumentovali vedci opakovanými pozorovaniami prudkých svahov v stredných zemepisných šírkach južnej pologule Marsu. Podľa Alfreda McEwena z University of Arizona, ktorý je vedúcim autorom štúdie publikovanej vo štvrtok v časopise Science, je najlepším vysvetlením týchto javov to, že ide o prúd slanej vody. Slanosť totiž znižuje teplotu, pri ktorej voda zamŕza, zatiaľ čo sladká voda by pri pozorovaných teplotách zamrzla. Miesta, na ktorých sú tieto prúdy aktívne, sa v lete dostatočne oteplia, aby voda zostala tekutá. Podľa odborníkov by mala byť približne rovnako slaná, ako voda v oceánoch na Zemi.

Ferrari California sa v roku 2012 predstaví so zvýšeným výkonom a balíkom Handling Speciale
V horore Vzkriesenie démona Olivia Wilde ukáže, že nie je nič desivejšie, než kráska a zviera v jednej osobe.
Nezadaní je film na babský večer plný sladkého vína a čerstvého popcornu, pri ktorom baby budú nadávať a riešiť svoje vzťahy.
Zbohom Rasmus, prichádza súčasnosť.
Nissan uvádza GT-R pre modelový ročník 2012
Počas amatérskych rely pretekov v okolí Uherského Brodu zabilo auto štyri dievčatá, ďalší ľudia sú zranení.
Najnovší výskum sledoval prínos hudobnej tvorby pacientov trpiacich nádorovými ochoreniami.
Line-up Uprisingu sa pomaly uzatvára. Jedným z posledných mien, ale zároveň najviac očakávaným vystúpením na tohtoročnom reggae festivale je Jamajčan Capleton.