Dnes je 17. júla 2019, meniny má a zajtra

Na Marse boli v minulosti podmienky vhodné pre život

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 13.03.2013

Na Marse boli v minulosti podmienky vhodné pre život
Zdroj obrázku: NASA

Predstavitelia amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) uviedli, že sonda Curiosity objavila dôkazy, že na Marse boli v minulosti vhodné podmienky pre mikrobiologický život.

Sonda pomocou prístrojov SAM a CheMin analyzovala vzorku skaly, ktorú navŕtala minulý mesiac v oblasti Yellowknife Bay, iba niekoľko sto metrov od miesta, kde vlani v septembri objavila dôkazy o niekdajšom potoku. Vedci v týchto vzorkách objavili síru, dusík, vodík, kyslík, fosfor a uhlík, čo sú všetko základné prvky potrebné pre život. Približne dvadsať percent zloženia týchto vzoriek tvoria ílové materiály, ktoré vznikli reakciou relatívne sladkej vody s vyvretými minerálmi ako napríklad olivín. Ten vo vzorkách taktiež objavili. Na základe týchto zistení si odborníci myslia, že skúmaná oblasť bola v minulosti riečnym alebo jazerným dnom, ktoré poskytovalo vhodné podmienky pre život mikroorganizmov. "Základná otázka tejto misie znie, či na Marse boli niekedy podmienky vhodné pre život. Na základe toho, čo sme teraz zistili, je odpoveď áno," uviedol Michael Meyer, šéf programu NASA pre výskum Marsu.
NASA Mars
zdroj: NASA

Sonda Curiosity má veľkosť osobného automobilu, šesť kolies a je vybavená napríklad robotickým ramenom, niekoľkými spektrometrami, vŕtačkou, dvoma videokamerami či laserom a ďalšími nástrojmi na analýzu vzoriek. Do vesmíru ju vyniesla raketa Atlas 5, ktorá vyštartovala 26. novembra 2011 z floridského Mysu Canaveral. Na Marse pristála 6. augusta v kráteri Gale, ktorý si vedci vybrali ako miesto pristátia pre jeho početné vrstvy sedimentov a pre vrch Sharp vysoký takmer päť kilometrov. Sonda pristávala automaticky, nakoľko celý manéver trval iba sedem minút, avšak prenos informácií z Marsu na Zem trvá štrnásť minút. V prípade akýchkoľvek komplikácií tak odborníci z NASA nemohli zasiahnuť.

Informácie pochádzajú z webstránky www.nasa.gov.

Fotografia
Anonym
Tvrdia to predstavitelia Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) po tom, čo sonda Curiosity pomocou chemickej analýzy skaly objavila prítomnosť viacerých základných prvkov potrebných pre život. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/vesmir/na-marse-boli-v-minulosti-podmienky-vhodne-pre-ziv/

Nech povie Nasa celú pravdu o tom čo v skutočnosti na Marse a inde objavili a vedia, a na čom v skutočnosti pracujú, lebo tie informácie čo púšťajú do médii sú trápne. Ak naozaj míňajú peniaze daňových poplatníkov na veci, ktoré ľudia vedia aj bez drahých vesmírnych misií, tak potom je celé nasa zbytočné. Staré národy /napr. SUMMERI/ vedeli oveľa viac ako dnešná technický "perfektne vybavená" Nasa a Esa.

Karel Gott stále spieva ako o život a pravidelne vydáva ďalšie a ďalšie albumy. Kým na dvoch predchádzajúcich osobitým štýlom prezentuje svetové popové evergreeny, aktuálny album S pomocí přátel prináša niečo celkom nové.
Zuchero si prostredníctvom nahrávky La Sesión Cubana splnil dávny sen. Vypravil sa na zbožňovanú Kubu a svoj nový album nahral priamo v Havane a s nefalšovanými kubánskymi hudobníkmi.
Čo asi robia vaši štvornohí miláčikovia, keď nie ste doma?
Finančná kríza podľa odborníkov "takmer určite" zapríčinila zvýšený počet samovrážd v Európe.
Kapela Reamon je v súčasnosti bezpochyby najlepším a najžiadanejším nemeckým hudobným artiklom na vývoz.
Muži majú svoj rozum, ženy svoju taktiku.
Kapela skladbu predstaví aj počas naplánovanej série koncertov, ktorú odohrá spolu so skupinou Srečna Mladina zo Slovinska.
Pozrite si klip k piesni Brehy. Hovoriť o novinke však nie je v jej prípade úplne presné.