Dnes je 23. novembra 2019, meniny má a zajtra

Na Jupiterovom mesiaci "Io" objavili magmu

Zdroj: SITA, redaktor: neuvedený, pridané: 13.05.2011

Sopky na mesiaci Io vyprodukujú stokrát viac lávy ako tie na Zemi.
Na Jupiterovom mesiaci "Io" objavili magmu
Zdroj obrázku: NASA

Vedci z amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) objavili pomocou vesmírnej sondy Galileo na Jupiterovom mesiaci Io obrovské množstvo magmy. Tá sa nachádza 30 až 50 kilometrov pod povrchom mesiaca.

"Odhadujeme, že horúce magmatické bubliny majú približne 1200 stupňov Celzia," uviedol vedúci štúdie geofyzik Krishan Khurana z Kalifornskej univerzity v Los Angeles.

Prvé sopky na mesiaci Io objavila v roku 1979 kozmická sonda Voyager. Štvrtý najväčší mesiac Slnečnej sústavy je jediným známym miestom vo vesmíre okrem planéty Zem, kde sa nachádzajú aktívne sopky. Sopky na mesiaci Io vyprodukujú stokrát viac lávy ako tie na Zemi.

"Ložiská magmy na mesiaci Io vedú elektrickú energiu miliónkrát lepšie ako tie na Zemi. Sme nadšení, že sme konečne pochopili, kde sa magma na mesiaci Io nachádza. Je to vysvetlením všetkých zvláštnych znakov vo výstupných dátach, ktoré zaznamenala sonda Galileo pri výskume magnetického pola mesiaca," dodal Khurana.

Grafické zobrazenie vnútornej štruktúry mesiaca Io zo sondy Galileo.

Leasing a finančné Služby. Využite rýchlosť a k...
Výroba a montáž plastových okien, dverí a dopln...

Na predaj chata, rozloha 1 220 m2
32 430.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 4 700 m2
190.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 38 m2

Systém infikovaného užívateľa pošle jeho Skype kontaktom správu v slovenčine v znení "ahoj, to su naozaj vase fotky?" spolu s odkazom na súbor uložený na webe.
V jedno zimné ráno sa však všetko zmení – a Mia príde o milovaných rodičov aj brata. Zrazu vidí samu seba, ako leží na nemocničnej posteli napojená na prístroje a pred očami sa jej odvíja celý život.
Mnohí spotrebitelia riešia dilemu, či si kúpiť tablet, prípadne, či je nutné vlastniť tablet aj počítač súčasne. Tento problém vyriešila spoločnosť Sony raz a navždy.
Cestu k Celeste Buckingham si dokonca našiel i jeden z najúspešnejších „žralokov“ amerického hudobného priemyslu súčasnosti, raper a producent Pitbull!
Uprising Reggae Festival ohlasuje dátum, miesto a aj headlinera druhého ročníka svojej zimnej edície.
Analýza rukopisu je veľmi stará metóda skúmania človeka.
Tuningová spoločnosť z nemeckého Unetrumbachu v okolí Mníchova, Loder1899 podrobila nový Jaguar FX kozmetickým a výkonovým úpravám,
Apple žiada od spoločnosti Samsung finančné prostriedky za porušenie piatich patentov. Samsung by podľa právneho zástupcu firmy Apple mal zaplatiť 379,8 mil. USD, Samsung odhaduje túto platbu na 52,7 mil. USD.