Dnes je 23. septembra 2018, meniny má a zajtra

Mesiac Pluta by mali pomenovať po planéte zo Star Treku

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 26.02.2013

Mesiac by sa mal volať Vulcan podľa domovskej planéty pána Spocka, ktorého pôvodným predstaviteľom bol herec Leonard Nimoy.
Mesiac Pluta by mali pomenovať po planéte zo Star Treku

Kanadský herec William Shatner a fanúšikovia seriálu a filmov Star Trek zrejme uspeli v kampani za pomenovanie jedného z novoobjavených mesiacov Pluta po domovskej planéte pána Spocka. Mesiac by sa tak mal volať Vulcan.

Tento názov dostal v ankete organizovanej americkým inštitútom SETI, ktorého tím astronómov mesiace objavil, najviac spomedzi všetkých 450-tisíc hlasov. Na druhej priečke skončil Cerberus. Hlasovanie sa skončilo 25. februára, pričom o názvoch definitívne rozhodne až Medzinárodná astronomická únia (IAU). Mesiace s priemermi 24 až 32 kilometrov majú zatiaľ názvy P4 a P5. Prvý z nich objavili v roku 2011, druhý o rok neskôr. Dovtedy boli známe tri mesiace Pluta - Cháron, Nix a Hydra.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Video ku skladbe Láska - Nenávisť bude vraj poriadne pikantné a bude sa odlišovať od tých, ktoré nakrútili doteraz.
Čo sa stane, keď sa v meste objaví modrý tiger? To ukazujú filmári v rovnomennom práve dokončenom celovečernom filme pre deti a ich rodičov.
Spadol ako ľadovec z jasného neba.
Po štyroch rokoch sa na trh vracia edícia najkrajšie rozprávky vydavateľstva Opus.
Na pondelok sa chystá veľká vec - premiéra nového siglu skupiny Hex, v ktorom si zaspieva aj Jana Kirschner.
Jej postava Holly Golightly v snímke Raňajky u Tiffanyho z roku 1961 ju vyniesla na výslnie a stala sa ikonou amerického filmového priemyslu 20. storočia.
Strhujúci pohľad na vietnamskú vojnu očami režiséra Olivera Stonea.
Chlapci v našej kultúre vyrastajú s tým, že by mali byť schopní potlačiť svoje emócie na verejnosti a neplakať. Plač je typ reakcie hodnotenej ako slabošská, spájaná s mäkšími a slabšími povahami.