Dnes je 13. decembra 2018, meniny má a zajtra

Mesiac Pluta by mali pomenovať po planéte zo Star Treku

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 26.02.2013

Mesiac by sa mal volať Vulcan podľa domovskej planéty pána Spocka, ktorého pôvodným predstaviteľom bol herec Leonard Nimoy.
Mesiac Pluta by mali pomenovať po planéte zo Star Treku

Kanadský herec William Shatner a fanúšikovia seriálu a filmov Star Trek zrejme uspeli v kampani za pomenovanie jedného z novoobjavených mesiacov Pluta po domovskej planéte pána Spocka. Mesiac by sa tak mal volať Vulcan.

Tento názov dostal v ankete organizovanej americkým inštitútom SETI, ktorého tím astronómov mesiace objavil, najviac spomedzi všetkých 450-tisíc hlasov. Na druhej priečke skončil Cerberus. Hlasovanie sa skončilo 25. februára, pričom o názvoch definitívne rozhodne až Medzinárodná astronomická únia (IAU). Mesiace s priemermi 24 až 32 kilometrov majú zatiaľ názvy P4 a P5. Prvý z nich objavili v roku 2011, druhý o rok neskôr. Dovtedy boli známe tri mesiace Pluta - Cháron, Nix a Hydra.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Životné šťastie, vychovávanie detí a rodinný stereotyp sa nedajú merať rovnakým metrom.
Divadlo Andreja Bagara v Nitre uvedie slávny americký muzikál Sladká Charity. Okrem členov nitrianskeho hereckého súboru v ňom bude vystupovať aj spevák kapely Desmod Mário "Kuly" Kollár.
Dokumentárny film Absolventi s podtitulom Sloboda nie je zadarmo je o zápase mladého človeka, ktorý sa po absolvovaní štúdií ocitne v realite a musí sa prispôsobovať potrebám spoločnosti.
Sotva prišiel na náš trh, zapísal sa do automobilovej siene slávy ako držiteľ titulu Auto roka na Slovensku.
Bielkovinová diéta zaženie vlčí hlad a rozpustí tukové vankúšiky! Chcete vedieť, prečo je tomu tak?
Sága Petra Jacksona vyvrcholila vydaním predĺženej verzie všetkých troch filmov.
Cesta z bludného kruhu zločinu neexistuje. Filmová adaptácia úspešného švédskeho bestselleru pokračuje.