Dnes je 19. augusta 2018, meniny má a zajtra

Hubbleov teleskop objavil piaty mesiac Pluta

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 12.07.2012

Hubbleov teleskop objavil piaty mesiac Pluta
Zdroj obrázku: NASA

Americkí astronómovia objavili pomocou Hubbleovho vesmírneho ďalekohľadu piaty mesiac trpasličej planéty Pluto. Priemer mesiaca, ktorý dostal dočasný názov P5, je iba približne 10 až 25 kilometrov. Vedci predpokladajú, že jeho tvar je nepravidelný.

Astronómovia na čele s Markom Showalterom zo SETI Institute objavili nový mesiac na deviatich sériách fotografií, ktoré Hubbleov teleskop spravil koncom júna a začiatkom júla. Objav P5 by podľa nich mohol pomôcť lepšie pochopiť, ako Pluto a jeho mesiace vznikli a ako sa vyvíjajú. Tomuto cieľu pomôže aj misia sondy New Horizons, ktorú predstavitelia amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) vypustili v roku 2006, pričom k Plutu by mala doraziť v roku 2015.

Najväčší z piatich známych mesiacov Pluta je Cháron, ktorý bol objavený v roku 1978. Má priemer 1200 kilometrov, čo predstavuje takmer polovicu priemeru Pluta. V roku 2005 sa pomocou Hubbleovho teleskopu podarilo objaviť ďalšie dva mesiace - Nix a Hydra. Vlani v júli potom astronómovia objavili štvrtý mesiac, ktorý dostal dočasný názov P4.

Foto: Credit: NASA; ESA; M. Showalter, SETI Institute

Dueto Mám ťa málo sa nachádza na debutovom albume 16-ročnej speváčky Don´t Look Back (2012), ktorý vychádza práve dnes.
Kokosová voda je plnohodnotná prírodná náhrada "umelých" izotonických a športových nápojov a štúdie dokázali, že je v porovnaní s nimi oveľa prospešnejšia.
S manufaktúrnym spracovaním interiéru
Princíp silikónových náramkov je založený na tom, že ľudské telo je sústavou množstva elektrochemických procesov, ideálnou frekvenciou ľudského tela je 7,8 Hz.
Bez ohľadu na to, pre aký typ diétneho stravovania sa rozhodnete, príjem tekutín je tým katalyzátorom, ktorý vám pomôže dosiahnuť cieľ.
>Nové Mondeo chce byť plnohodnotným nástupcom svojho predchodcu, ktorého mnohí vnímali ako dospelé rodinné auto.
So strojom času sa vyberieme tento raz o šestnásť rokov späť.
Objem telových tekutín, ktorý tvorí deficit v ľudskom organizme označujeme ako dehydratácia.