Dnes je 04. júna 2020, meniny má a zajtra

Enterprise je vystavený v múzeu na rieke Hudson

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 07.06.2012

Testovací raketoplán Enterprise budú môcť obyvatelia i návštevníci New Yorku v komplexe Intrepid Sea, Air & Space Museum obdivovať od 19. júla.
Enterprise je vystavený v múzeu na rieke Hudson

Americký raketoplán Enterprise, ktorý pomenovali podľa lode zo sci-fi seriálu Star Trek, má svoj nový domov. Z Medzinárodného letiska Johna F. Kennedyho ho priviezli do plávajúceho múzea na rieke Hudson v New Yorku. Obyvatelia i návštevníci metropoly ho budú môcť už od 19. júla zblízka obdivovať na lietadlovej lodi USS Intrepid, na ktorej je v súčasnosti komplex Intrepid Sea, Air & Space Museum.

Enterprise, ktorý sa mal pôvodne volať Constitution, bol súčasťou programu raketoplánov amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA). Aj keď do vesmíru napokon nikdy neletel, bol veľmi dôležitou súčasťou prípravy budúcich letov raketoplánov Columbia, Challenger, Discovery, Endeavour a Atlantis. Enterprise testovali v roku 1977. Prvú sériu letov uskutočnili bez posádky, ďalšie s dvojčlennou posádkou.

Prvý let raketoplánu sa napokon uskutočnil 12. apríla 1981, keď odštartoval z rampy 39A Kennedyho vesmírneho strediska na dvojdňovú misiu raketoplán Columbia, na ktorého palube boli kozmonauti John W. Young a Robert Crippen. Stalo sa tak presne 20 rokov po tom, čo do vesmíru letel prvý človek v histórii ľudstva - sovietsky kozmonaut Jurij Gagarin. Hlavným cieľom misie raketoplánu Columbia s označením STS-1 bolo dokázať, že myšlienka opakovane použiteľného vesmírneho dopravného prostriedku je reálna. Dovtedy totiž žiadna iná vesmírna loď nedokázala letieť do vesmíru viac než raz.
Enetrprise
Raketoplán Enterprise je vystavený v plávajúcom múzeu na rieke Hudson v New Yorku.
zdroj: Internet

Tridsať rokov trvajúci program raketoplánov NASA ukončili 21. júla 2011, kedy na Floride pristál raketoplán Atlantis. Na tomto programe sa zúčastnilo celkovo 355 astronautov. Pätica raketoplánov - Discovery, Columbia, Challenger, Atlantis a Endeavour - nalietala spolu viac ako 870 miliónov kilometrov. Predstavitelia NASA vlani v apríli oznámili, že Atlantis zostane v Kennedyho vesmírnom centre na Floride, Endeavour umiestnia do California Science Center v Los Angeles a Discovery poputuje do Steven F. Udvar-Hazy Center neďaleko Washingtonu D.C., ktoré patrí pod Smithsonian Institution's National Air and Space Museum. Zvyšné dva raketoplány si ľudia nebudú môcť pozrieť. Challenger totiž v januári 1986 krátko po štarte explodoval a vo februári 2003 bola pri návrate na Zem zničená aj Columbia.

V chránenej dielni Agentúra 208 šijeme pracovné...
Už 12 rokov, vám na poli stavebného a realitnéh...

35.00 €
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 11 000 m2
1 560.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 195 m2
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 500 m2

Animovaný rodinný western Rango triumfoval na udeľovaní Annie Awards, keď získal cenu pre najlepší animovaný film a ocenenia v ďalších troch kategóriách - scenár, strih a spracovanie postáv.
Krstný otec punku sa už čoskoro objaví aj na Slovensku.
Svetoznáma textilná značka NEW YORKER si na Slovensku poprvýkrát vybrala oficiálnu tvár pre propagáciu svojho oblečenia. Spomedzi idolov slovenskej mládeže si zvolili úspešného speváka Martina Haricha!
Česká speváčka Lucie Bílá prezradila, že si pred očakávaným Černobílým turné, počas ktorého sa predstaví dvakrát aj na Slovensku, upravila životosprávu.
Lamborghini LP700-4 Aventador je jednoducho výnimočné superšportové kupé zo Sant´ Agata Bolognese, ktoré v sebe spája pokrokovú techniku a nadpriemerné dynamické vlastnosti.
Odborníci varujú pred zbytočným používaním dezinfekčných prostriedkov, ktoré napríklad u malých detí môžu spôsobiť poškodenie imunity.
Nový príbeh obľúbenej autorky románov pre ženy Adriany Krištofíkovej o tom, čo prežívame. Napríklad, čo môžeme urobiť, keď sa z manželstva vytratí láska, naša dcéra kreslí čierne slnko a šéf sa nám vyhráža prepustením z dobre plateného miesta...
Veľká radosť však trvá iba chvíľu, pretože s príchodom Annabelle do rodiny zamilovaného páru sa všetko mení v drámu.