Dnes je 23. augusta 2019, meniny má a zajtra

Družica možno na Marse objavila stratenú ruskú sondu

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 15.04.2013

Družica možno na Marse objavila stratenú ruskú sondu

Americká družica Mars Reconnaissance Orbiter možno objavila zvyšky ruskej sondy Mars 3, ktorá na červenej planéte pristála v roku 1971. Tvrdí to skupina ruských nadšencov na čele s Vitalijom Jegorovom, podľa ktorej je na jednom zo záberov z Mars Reconnaissance Orbiter vidieť časti sondy Mars 3.

Mars 3, spolu so sesterskou sondou Mars 2, vypustili do vesmíru v máji 1971. Zatiaľ čo Mars 2 sa zrútila na povrch Marsu, druhej sonde sa podarilo pristáť a nasledujúcich 14,5 sekundy posielala údaje na Zem. Následne sa ale spojenie prerušilo a odvtedy bola táto sonda stratená. V novembri 2007 však americká sonda Mars Reconnaissance Orbiter vo vysokom rozlíšení odfotila kráter Ptolemaeus, kde Mars 3 pravdepodobne pristála. Ďalší záber rovnakej oblasti spravila aj minulý mesiac. Práve na ňom Jegorov s kolegami objavil malé objekty, ktoré podľa nich predstavujú padák, tepelný štít, raketový motor a pristávací modul. Predstavitelia amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA) uviedli, že na snímke by naozaj mohli byť zvyšky sondy Mars 3, potvrdiť to však zatiaľ nedokážu.

Informácie pochádzajú z webstránky www.huffingtonpost.co.uk.

Fotografia
Anonym
Na snímke z Mars Reconnaissance Orbiter je údajne vidieť zvyšky sondy Mars 3, ktorá na tejto planéte pristála v roku 1971. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/vesmir/druzica-mozno-na-marse-objavila-stratenu-rusku-son/

Celú mediálnu aktivitu NASA - by som nazval: hurá, objavili sme lietadlo, ale ešte nevieme či to bolo lietadlo... /a pritom lietajú na zemi skoro celá storočie...../

Toyota Avensis patrí medzi tie autá, ktoré obdivuje skutočne veľké množstvo ľudí. O jej spoľahlivosti, robustnosti ...
Katarína Knechtová má nový singel Bezpečné priepasti z albumu Prežijú len milenci.
Technologické spoločnosti Apple, Google, Intel a Adobe Systems sa dohodli na urovnaní sporu s technologickými pracovníkmi.
Kto sa smeje naposledy...
Automobilka v pondelok odborom navrhla skrátenie pracovného času.
Všadeprítomná Smrť sa opäť hlási o svoje!
Sheryl Crow sa na novom album vracia ku koreňom. Americká speváčka Sheryl Crow sa vracia po viac ako dvojročnej pauze s novým štúdiovým albumom.
Komédia pre dospelých.