Dnes je 15. augusta 2018, meniny má a zajtra

Asteroid Apophis dnes preletí okolo Zeme

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 09.01.2013

Asteroid Apophis dnes preletí okolo Zeme

Asteroid 99942 Apophis dnes v noci preletí okolo Zeme vo vzdialenosti približne 14,5 milióna kilometrov. Astronómovia tak budú mať dobrú príležitosť získať nové informácie o tomto objekte, na základe ktorých budú môcť prípadne prerátať dráhu jeho letu. V roku 2029 by mal totiž preletieť okolo Zeme vo vzdialenosti iba 30-tisíc kilometrov, pričom existuje minimálne riziko zrážky so Zemou. Taktiež počas preletu v roku 2036 existuje riziko zrážky jedna ku 250-tisíc.

Apophis je planétka patriaca do Atenovej skupiny, ktorú objavili 19. júna 2004 Roy A. Tucker, David J. Tholen a Fabrizio Bernardia. V súčasnosti ju klasifikujú ako potenciálne nebezpečnú, pretože sa vo vzdialenej budúcnosti nedá celkom jednoznačne vylúčiť jej zrážka so Zemou.

Informácie pochádzajú z webstránky www.usatoday.com a archívu agentúry SITA.

Fotografia
Anonym
Približne 300-metrová planétka patriaca do Atenovej skupiny bude od Zeme vzdialená 14,5 milióna kilometrov, a nepredstavuje tak žiadnu hrozbu. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/vesmir/asteroid-apophis-dnes-preleti-okolo-zeme/

OMG to vážne ?

Po úspešných knihách Da Vinciho kód a Anjeli a démoni je toto už tretí strhujúci príbeh so symbológom Robertom Langdonom.
Dyspepsia (porucha trávenia)
Turistika s našimi deťmi – spoločné „šlapanie“ ku zdraviu a prehlbovaniu vzájomného puta.
Speváčke Kristíne sa podaril majstrovský kúsok! Jeden z najvýznamnejších slovenských umelcov „hosťuje“ v jej piesni. Skladbu „Ovoňaj ma ako ružu“ nahrávala v bratislavskom štúdiu s maestrom Ladislavom Chudíkom!
Spevák sa zo skúseností, ktoré v Eurovízii získal, teší a plánuje ich čo najlepšie zúročiť.
Nároky vyplývajúce z dokonalosti sú nebezpečná vec
Podľa dohody zaplatí spoločnosť Toyota pokutu 1,2 mld. USD za to, že utajovala problémy, ktoré sa objavili v automobiloch značiek Toyota a Lexus.
Najčastejšie Slováci cez zimnú turistickú sezónu cestujú do Rakúska, Talianska, ale aj Francúzska, Švajčiarska, Slovinska a Českej republiky.