Dnes je 24. februára 2021, meniny má a zajtra

Vedci zistili, čo spôsobuje u mužov plešatosť

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 22.03.2012

Vlasy prestávajú rásť vtedy, keď sa zlúčenina prostanglandínu D spojí s receptorom v bunkách vlasových folikulov. Vedci pracujú na lieku.
Vedci zistili, čo spôsobuje u mužov plešatosť

Americkí vedci objavili spúšťač vypadávania vlasov u mužov. Črtá sa teda spôsob liečby, ktorý problém môže zastaviť, či dokonca pomôcť pri raste nových vlasov. Podľa informácií v časopise Science Translational Medicine sa už pracuje na výrobe lieku. Cieľom vedcov je krém, ktorý plešatosť úplne vylieči.

Vedci zistili, že výskyt zlúčeniny proteínu prostanglandínu D je vyšší v bunkách vlasových folikulov nachádzajúcich sa v oblastiach, kde nerastú vlasy. U myší veľké množstvo proteínu spôsobilo, že prišli o všetku srsť, kým u mužov transplantované vlasy po jeho aplikácii prestali rásť.

Podľa vedúceho výskumu, dermatológa Georgea Cotsarelisa, vlasy prestávajú rásť vtedy, keď sa zlúčenina prostanglandínu D spojí s receptorom v bunkách vlasových folikulov. "Ďalším krokom bude kontrola zlúčenín, ktoré tento receptor ovplyvňujú a tiež budeme zisťovať, či jeho zablokovanie dokáže zvrátiť proces vypadávania vlasov, alebo mu len zabráni," vyhlásil. Vedci už podľa jeho tvrdení objavili niekoľko látok, ktoré dokážu zablokovať spojenie proteínu s receptorom, a myslia si, že dokážu nájsť účinný spôsob liečby.

Informácie pochádzajú z webovej stránky www.bbc.co.uk.

Spločnosť IPB Real s.r.o. ponúka služby v oblas...
Nešátna agentúra domácej ošetrovateľskej staros...

1.00 €
Na predaj obchodný priestor, rozloha 2 690 m2
700.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 140 m2, ...
Na predaj rodinný dom, rozloha 150 m2, balkón, ...

47.00 €

Dráma čilského režiséra Sebastiána Lelia mala premiéru 10. februára na festivale Berlinale, kde získala viacero ocenení vrátane Strieborného medveďa pre najlepšiu herečku Paulinu Garciu.
Ruský režisér prevažne žánrovo čistých akčných filmov v roku 2012 prináša ponurý filmový žalospev o vyrovnávaní sa s vlastnou minulosťou, ktorý je určený náročnejšiemu publiku.
"V prvom rade chcem pogratulovať Sebastianovi - štvornásobný majster sveta, to je úžasné," povedal Lewis Hamilton o Sebastianovi Vettelovi.
Film V tichu si razí cestu silného, obrazovo štylizovaného diela s emotívnou hudobnou zložkou, ktorého ambíciou je vtiahnuť divákov do jedného z najstrašnejších období v dejinách ľudstva.
Minulý rok sa presadila s prerábkou The Power of Love od Frankie Goes To Hollywood, s ktorou dobyla prvé miesto britskej singlovej hitparády. Nová verzia pesničky rezonuje aj u poslucháčov na Slovensku.
Bravúrna recesia s mrazivou pointou a humor v štýle Monty Python! Taká je nová komédia v Štúdiu L+S.
Historická dráma Kráľova reč (2010) bola jednoznačným víťazom 4. ročníka National Movie Awards, kde získala 3 ceny.
Nezaradený poslanec Miroslav Beblavý chce dať učiteľom, študentom či rodičom možnosť navrhnúť, kam by mali smerovať peniaze z eurofondov.