Dnes je 25. apríla 2019, meniny má a zajtra

Vedci zistili, čo spôsobuje u mužov plešatosť

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 22.03.2012

Vlasy prestávajú rásť vtedy, keď sa zlúčenina prostanglandínu D spojí s receptorom v bunkách vlasových folikulov. Vedci pracujú na lieku.
Vedci zistili, čo spôsobuje u mužov plešatosť

Americkí vedci objavili spúšťač vypadávania vlasov u mužov. Črtá sa teda spôsob liečby, ktorý problém môže zastaviť, či dokonca pomôcť pri raste nových vlasov. Podľa informácií v časopise Science Translational Medicine sa už pracuje na výrobe lieku. Cieľom vedcov je krém, ktorý plešatosť úplne vylieči.

Vedci zistili, že výskyt zlúčeniny proteínu prostanglandínu D je vyšší v bunkách vlasových folikulov nachádzajúcich sa v oblastiach, kde nerastú vlasy. U myší veľké množstvo proteínu spôsobilo, že prišli o všetku srsť, kým u mužov transplantované vlasy po jeho aplikácii prestali rásť.

Podľa vedúceho výskumu, dermatológa Georgea Cotsarelisa, vlasy prestávajú rásť vtedy, keď sa zlúčenina prostanglandínu D spojí s receptorom v bunkách vlasových folikulov. "Ďalším krokom bude kontrola zlúčenín, ktoré tento receptor ovplyvňujú a tiež budeme zisťovať, či jeho zablokovanie dokáže zvrátiť proces vypadávania vlasov, alebo mu len zabráni," vyhlásil. Vedci už podľa jeho tvrdení objavili niekoľko látok, ktoré dokážu zablokovať spojenie proteínu s receptorom, a myslia si, že dokážu nájsť účinný spôsob liečby.

Informácie pochádzajú z webovej stránky www.bbc.co.uk.

Svetoznáma textilná značka NEW YORKER si na Slovensku poprvýkrát vybrala oficiálnu tvár pre propagáciu svojho oblečenia. Spomedzi idolov slovenskej mládeže si zvolili úspešného speváka Martina Haricha!
Slovenskí reprezentanti v čínskom bojom športe wushu si vybojovali šesť medailí a to medzi svetovou špičkou, celkom sa majstrovstiev zúčastnilo 55 krajín.
Pravidelné pestovanie behu je významné pri odstránení procesov, ktoré prebiehajú v driekovo-krížovej oblasti a vyvolávajú trvalé alebo periodicky sa objavujúce...
Indiaca je nenáročná pohybová hra pre 2-12 hráčov. Má juhoamerický pôvod. Časom si našla cestu najskôr do Nemecka a neskôr aj do ďalších krajín sveta.
Cvičenie, ktoré nevedie k trvalej invalidite.
Poznatky o telesnej kultúre národov Indie sa nám zachovali v podobe rôznych grafických vyobrazeniach, ktoré svedčia o pravidelnom telesnom rozvoji.
Tento album je výrazným kompletom v diskografii Petra Kotvalda, aj keď opäť si vďaka dobe, v ktorej vyšiel, na neho dnes spomenie málokto.
Nový film The Twilight Saga: Breaking Dawn sprevádza silný soundtrack, z ktorého sa okamžite do najvyšších hraností rádií dostal Bruno Mars so singlom It Will Rain.