Dnes je 30. marca 2020, meniny má a zajtra

Vedci zistili, čo spôsobuje u mužov plešatosť

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 22.03.2012

Vlasy prestávajú rásť vtedy, keď sa zlúčenina prostanglandínu D spojí s receptorom v bunkách vlasových folikulov. Vedci pracujú na lieku.
Vedci zistili, čo spôsobuje u mužov plešatosť

Americkí vedci objavili spúšťač vypadávania vlasov u mužov. Črtá sa teda spôsob liečby, ktorý problém môže zastaviť, či dokonca pomôcť pri raste nových vlasov. Podľa informácií v časopise Science Translational Medicine sa už pracuje na výrobe lieku. Cieľom vedcov je krém, ktorý plešatosť úplne vylieči.

Vedci zistili, že výskyt zlúčeniny proteínu prostanglandínu D je vyšší v bunkách vlasových folikulov nachádzajúcich sa v oblastiach, kde nerastú vlasy. U myší veľké množstvo proteínu spôsobilo, že prišli o všetku srsť, kým u mužov transplantované vlasy po jeho aplikácii prestali rásť.

Podľa vedúceho výskumu, dermatológa Georgea Cotsarelisa, vlasy prestávajú rásť vtedy, keď sa zlúčenina prostanglandínu D spojí s receptorom v bunkách vlasových folikulov. "Ďalším krokom bude kontrola zlúčenín, ktoré tento receptor ovplyvňujú a tiež budeme zisťovať, či jeho zablokovanie dokáže zvrátiť proces vypadávania vlasov, alebo mu len zabráni," vyhlásil. Vedci už podľa jeho tvrdení objavili niekoľko látok, ktoré dokážu zablokovať spojenie proteínu s receptorom, a myslia si, že dokážu nájsť účinný spôsob liečby.

Informácie pochádzajú z webovej stránky www.bbc.co.uk.

Produkcia španielskeho automobilového priemyslu by mala podľa tamojších výrobcov v roku 2014 vzrásť na 2,4 mil. z tohtoročných 2,2 mil. áut.
Fanúšikovia kapely No Name sa konečne dočkali. Skupina zverejnila dátumy dlhoočakávaného koncertného turné.
Každý tretí zľavový kupón, ktorý sa predá na Slovensku pochádza zo ZlavaDna.sk.
Americká alternatívno-rocková kapela The Smashing Pumpkins prezradila tracklist svojej deviatej štúdiovej nahrávky s názvom Oceania.
Kompromis medzi kombi a sedanom padol na päťdverový hatchback a treba uznať, že sa tento kúsok sa dizajnérom naozaj podaril.
Akonáhle začnete v posilovni rozprávať o drepoch, zistíte, že vás počúvajú najväčší naivkovia.
Spoločnosť Marvel rokuje so známym hercom o účinkovaní v adaptácii komiksu Dr. Strange.
Bratislavský klub MMC zažije čoskoro dokonalú zmes jazzu, rocku a blues. Už 25. februára 2013 sa u nás predstaví poľská legendárna skupina SBB.