Dnes je 28. novembra 2020, meniny má a zajtra

Vedci sú o krok bližšie k lieku na "Parkinsona"

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 06.02.2011

O pár rokov by odborníci mohli zhotoviť test na diagnostikovanie choroby...
Vedci sú o krok bližšie k lieku na "Parkinsona"
Zdroj obrázku: SXC/free

V novom výskume zameranom na podrobnú genetickú analýzu Parkinsonovej choroby vedci identifikovali päť nových génov spojených s touto chorobou. Výskumníci prezreli takmer osem miliónov možných genetických mutácií, z ktorých určili päť génov spojených s Parkinsonom. Už v minulosti vedci odhalili šesť podobných génov a odborníci tvrdia, že nový výskum ich čoraz viac utvrdzuje v tom, že degeneratívna choroba je spustená ľudskými génmi.

„Objavili sme najbežnejšie genetické kombinácie Parkinsonovej choroby,“ potvrdil vedúci výskumu Nick Wood, profesor na Neurologickom ústave na londýnskej univerzite College. Pokračoval: „Ešte sme neposkladali celé puzzle, ale nechýba nám veľa.“ Nich Wood tiež predpovedá, že o pár rokov by odborníci mohli zhotoviť test na diagnostikovanie choroby.

Objav neznamená, že už máme novú liečbu, ale odborníci sú optimistický, pretože sú k nej čoraz bližšie.

Donedávna si vedci neboli istý príčinou Parkinsonovej choroby. Predpokladali, že za vznik choroby sú zodpovedné environmentálne činitele ako chemické ožarovanie alebo niekdajšie zranenia hlavy.

Výskumníci analyzovali genetické vzorky viac než 12000 ľudí s Parkinsonovou chorobou a viac než 21000 zdravých ľudí z Európy a USA. Zistili, že ľudia s vysokým počtom mutácii v 11 génoch spojených s Parkinsonovou chorobou sú dva a polkrát náchylnejší k prepuknutiu tohto ochorenia ako ľudia s menším počtom mutácii.

U bežných ľudí je riziko vývinu Parkinsonovej choroby 2,5%, zatiaľ čo u ľudí, ktorí majú príbuzného trpiaceho Parkinsonom, je riziko okolo 6%.

Parkinson je degeneratívne ochorenie mozgu, ktoré prepukne, keď mozgové bunky nevyrábajú dostatok chemického dopamínu, čo vedie k príznakom akými sú triaška, stuhnutie a pomalé pohyby. Choroba sa zatiaľ dá liečiť čiastočne. Väčšinou zastihuje osoby nad 50 rokov, i keď občas sa choroba vyvinie aj u mladších jedincov. Trpí ňou aj herec Michael J. Fox.

Odborníci sa doteraz nazdávali, že Parkinsonova choroba vzniká ako výsledok zložitej reakcie medzi genetickými faktormi a environmentálnymi činiteľmi.

V sprievodnom komentári vedci povedali, že identifikovanie Parkinsonových génov im pomôže vysvetliť, čo spôsobuje chorobu a jedného dňa ich dovedie k úspešnej liečbe.

„Naši pacienti majú dobrý dôvod na optimizmus, pretože toto poznanie bude pre nich prospešné,“ napísal Christine Klein a Andreas Ziegler z nemeckej univerzity Lubeck.

V utorok zverejnené výsledky kontroly v britských a írskych predajniach objavili v hamburgerovom mrazenom mase aj prasaciu DNA.
Pripravovanú snímku Reach Me režiséra Johna Herzfelda opustil hlavný sponzor, pričom na jej dokončenie chýba 250-tisíc dolárov.
Expedícia na ostrov sa však rozhodne nebude odohrávať podľa plánu a poskytne aj odpoveď na inak celkom hypotetickú otázku – ako by obstál človek v súboji s gigantickým mäsožravým maznáčikom menom Tyranosaurus Rex?
Určite nejde o prvý, ani posledný pokus priniesť na trh cenovo dostupný Tablet... Bude tento pokus úspešný? Uvidíme..
Incarceron je väzenia ako žiadne iné. Dáva život. Prináša smrť. A stále vás sleduje!
Romantická dráma s hviezdnym obsadením, finále veľkolepého fantasy, aj prírodopisný film.
Táto kompilácia je navyše ukážkou Mukovho fenoménu. Ukážkou toho, ako jeho špecifický hlas napokon dokonale sadol ku mnohým z jeho speváckych kolegov.
Minerálne vody majú v živote človeka čoraz dôležitejšiu úlohu.