Dnes je 20. júna 2021, meniny má a zajtra

Vedci sú o krok bližšie k lieku na "Parkinsona"

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 06.02.2011

O pár rokov by odborníci mohli zhotoviť test na diagnostikovanie choroby...
Vedci sú o krok bližšie k lieku na "Parkinsona"
Zdroj obrázku: SXC/free

V novom výskume zameranom na podrobnú genetickú analýzu Parkinsonovej choroby vedci identifikovali päť nových génov spojených s touto chorobou. Výskumníci prezreli takmer osem miliónov možných genetických mutácií, z ktorých určili päť génov spojených s Parkinsonom. Už v minulosti vedci odhalili šesť podobných génov a odborníci tvrdia, že nový výskum ich čoraz viac utvrdzuje v tom, že degeneratívna choroba je spustená ľudskými génmi.

„Objavili sme najbežnejšie genetické kombinácie Parkinsonovej choroby,“ potvrdil vedúci výskumu Nick Wood, profesor na Neurologickom ústave na londýnskej univerzite College. Pokračoval: „Ešte sme neposkladali celé puzzle, ale nechýba nám veľa.“ Nich Wood tiež predpovedá, že o pár rokov by odborníci mohli zhotoviť test na diagnostikovanie choroby.

Objav neznamená, že už máme novú liečbu, ale odborníci sú optimistický, pretože sú k nej čoraz bližšie.

Donedávna si vedci neboli istý príčinou Parkinsonovej choroby. Predpokladali, že za vznik choroby sú zodpovedné environmentálne činitele ako chemické ožarovanie alebo niekdajšie zranenia hlavy.

Výskumníci analyzovali genetické vzorky viac než 12000 ľudí s Parkinsonovou chorobou a viac než 21000 zdravých ľudí z Európy a USA. Zistili, že ľudia s vysokým počtom mutácii v 11 génoch spojených s Parkinsonovou chorobou sú dva a polkrát náchylnejší k prepuknutiu tohto ochorenia ako ľudia s menším počtom mutácii.

U bežných ľudí je riziko vývinu Parkinsonovej choroby 2,5%, zatiaľ čo u ľudí, ktorí majú príbuzného trpiaceho Parkinsonom, je riziko okolo 6%.

Parkinson je degeneratívne ochorenie mozgu, ktoré prepukne, keď mozgové bunky nevyrábajú dostatok chemického dopamínu, čo vedie k príznakom akými sú triaška, stuhnutie a pomalé pohyby. Choroba sa zatiaľ dá liečiť čiastočne. Väčšinou zastihuje osoby nad 50 rokov, i keď občas sa choroba vyvinie aj u mladších jedincov. Trpí ňou aj herec Michael J. Fox.

Odborníci sa doteraz nazdávali, že Parkinsonova choroba vzniká ako výsledok zložitej reakcie medzi genetickými faktormi a environmentálnymi činiteľmi.

V sprievodnom komentári vedci povedali, že identifikovanie Parkinsonových génov im pomôže vysvetliť, čo spôsobuje chorobu a jedného dňa ich dovedie k úspešnej liečbe.

„Naši pacienti majú dobrý dôvod na optimizmus, pretože toto poznanie bude pre nich prospešné,“ napísal Christine Klein a Andreas Ziegler z nemeckej univerzity Lubeck.

Internetový obchod zameraný na predaj svietidiel
výstavba a rekonštrukcie domov, bytov, projekčn...

Na predaj byt, 1 izba, rozloha 1 m2
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 755 m2
430.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 1 izba, rozloha 42 m2, novostavba

Kto z nás by nechcel mať dlhý a krásny život, bez chorôb a starostí. Málokomu sa to však podarí na 100%. Jedným z národov, ktoré sa dožívajú najvyššieho veku sú Číňania.
Automobilová manufaktúra Gullwing America prichádza s najnovším projektom Ferrari 340 Competizione.
Po celosvetovom úspechu albumu Animal prichádza... Cannibal!
Prešovčania ako prví na Slovensku využili filmový silikón, s ktorým pracovali svetoví režiséri vo filmoch Pán Prsteňov alebo Harry Potter. Prvé odozvy sú pozitívne.
Strava nás má držať pri živote a nie zabíjať – organizmus sa nedokáže ´pobiť´ so všetkým bez následkov a problémov.
Pred nedávnom sme vás informovali o skvelých výsledkoch návštevnosti novej animovanej rozprávky Hotel Transylvánia 2 filmového štúdia Sony Pictures Entertainment, keď ju počas víkendových predpremiér videlo 6 975 divákov.
Kde sa stratil autor rukopisu, ktorý nikto nesmie čítať a každý sa ho bojí? Vzrušujúci detektívny román, ktorý pod pseudonymom Robert Galbraith napísala J. K. Rowlingová.
Poznačilo to vraj aj jej postavu, ale 41-ročná herečka sa za to neplánuje trestať.