Dnes je 15. októbra 2018, meniny má a zajtra

Vedci rozlúštili genóm 18-týždňového ľudského plodu

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 08.06.2012

Použili na to vzorky krvi matky a slín otca, pričom výsledný genóm plodu sa na 98 percent zhodoval s DNA dieťaťa po narodení.
Vedci rozlúštili genóm 18-týždňového ľudského plodu
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/databanka

Americkým vedcom z University of Washington sa podarilo zo vzoriek krvi matky a slín otca sekvenovať genóm ich ešte nenarodeného dieťaťa. V čase odobratia vzoriek mal pritom plod iba 18 týždňov. Tento úspech by podľa odborníkov mohol v budúcnosti viesť k vývoju bezpečného testu na zisťovanie tisícok genetických porúch.

Vedci najprv izolovali kúsky genómu plodu, ktoré sa prirodzene nachádzajú v krvi tehotných žien. K týmto fragmentom následne pridali DNA rodičov, čím sa im podarilo vytvoriť takmer kompletný genóm plodu. Po pôrode ho potom porovnali s DNA dieťaťa, ktorú získali z pupočnej šnúry, pričom obe vzorky sa zhodovali na 98 percent. Genóm dieťaťa obsahoval 44 nových mutácií, ktoré sa nevyskytovali ani u jedného z rodičov. Vedci dokázali 39 z týchto 44 mutácií odhaliť už pri testovaní DNA 18-týždňového plodu. Skríning DNA plodu však odhalil aj ďalších 25 miliónov potenciálnych nových mutácií. "Tento výskum otvára možnosti, vďaka ktorým budeme môcť prostredníctvom jediného, neinvazívneho testu odhaliť v genóme plodu viac než 3000 génových porúch," uviedol Jay Shendure, ktorý spolu s kolegami publikoval výsledky svojho výskumu v časopise Science Translational Medicine.

Psík je mnohokrát lepší priateľ ako človek a pomáha nám žiť v najťažších chvíľach života.
Slovenská pošta zadala zákazku na poskytovanie služieb technickej podpory k softvéru používanému na základe licencií Oracle firme Oracle Slovensko v Bratislave.
Speváčka pripravuje nový singel, album aj turné.
Dnes, v spojení s veľkým návratom a veľkými očakávaniami je platňa dôkazom toho, že sa oplatilo čakať.
Jeff má práve 21 a plnoletosť sa musí poriadne osláviť. Opiť sa na šrot sa však neodporúča noc pred najväčšou skúškou na medicíne.
Veľa ľudí sa stále domnieva, že žltačka je choroba exotických krajín, ale môžete si ju priniesť aj z Chorvátska, Bulharska, Grécka či Turecka...Preventívne očkovanie proti žltačke zabráni nielen vzniku ale poskytne Vám aj ochranu na domácej pôde.
Aby ste mohli svoju imunitu organizmu posilniť zdravou výživou, mali by ste sa pridržiavať niekoľkých zásad.
Slovo Homeopatia pochádza z gréčtiny: Homos = podobný a Panthos = bolesť. Dá sa povedať, že v homeopatii sa vyvolávajú príznaky podobné ...