Dnes je 22. januára 2019, meniny má a zajtra

Vedci rozlúštili genóm 18-týždňového ľudského plodu

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 08.06.2012

Použili na to vzorky krvi matky a slín otca, pričom výsledný genóm plodu sa na 98 percent zhodoval s DNA dieťaťa po narodení.
Vedci rozlúštili genóm 18-týždňového ľudského plodu
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/databanka

Americkým vedcom z University of Washington sa podarilo zo vzoriek krvi matky a slín otca sekvenovať genóm ich ešte nenarodeného dieťaťa. V čase odobratia vzoriek mal pritom plod iba 18 týždňov. Tento úspech by podľa odborníkov mohol v budúcnosti viesť k vývoju bezpečného testu na zisťovanie tisícok genetických porúch.

Vedci najprv izolovali kúsky genómu plodu, ktoré sa prirodzene nachádzajú v krvi tehotných žien. K týmto fragmentom následne pridali DNA rodičov, čím sa im podarilo vytvoriť takmer kompletný genóm plodu. Po pôrode ho potom porovnali s DNA dieťaťa, ktorú získali z pupočnej šnúry, pričom obe vzorky sa zhodovali na 98 percent. Genóm dieťaťa obsahoval 44 nových mutácií, ktoré sa nevyskytovali ani u jedného z rodičov. Vedci dokázali 39 z týchto 44 mutácií odhaliť už pri testovaní DNA 18-týždňového plodu. Skríning DNA plodu však odhalil aj ďalších 25 miliónov potenciálnych nových mutácií. "Tento výskum otvára možnosti, vďaka ktorým budeme môcť prostredníctvom jediného, neinvazívneho testu odhaliť v genóme plodu viac než 3000 génových porúch," uviedol Jay Shendure, ktorý spolu s kolegami publikoval výsledky svojho výskumu v časopise Science Translational Medicine.

Richard Müller má za sebou turné, oslavu 50-tky, exkluzívny box „VŠETKO“ a k tomu „EŠTE“ stihol aj nový album!
Speváčka Zdenka Predná predstavuje nový videoklip k skladbe „Bodliak“. Letný klip nakrúcala v ďalekom slnečnom Thajsku.Pozrite si nový videoklip, ktorý je symbolickou bodkou za jednou životnou etapou Zdenky Prednej.
O desať dní sa bude na Slnečných jazerách konať podujatie Senecké leto, ktoré otvorí tohtoročnú letnú sezónu.
Kamelot tento rok oslavuje 30 rokov svojej existencie. K výročiu nadeľuje sebe i fanúšikom nový album a turné po Čechách, Morave a na Slovensku.
Spevákov budú hodnotiť aj Mariah Carey a Randy Jackson, ktorý ako jediný v úlohe porotcu nebude nováčikom.
S Vincentkou proti chrípke a respiračným chorobám