Dnes je 21. mája 2018, meniny má a zajtra

Vedci rozlúštili genóm 18-týždňového ľudského plodu

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 08.06.2012

Použili na to vzorky krvi matky a slín otca, pričom výsledný genóm plodu sa na 98 percent zhodoval s DNA dieťaťa po narodení.
Vedci rozlúštili genóm 18-týždňového ľudského plodu
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/databanka

Americkým vedcom z University of Washington sa podarilo zo vzoriek krvi matky a slín otca sekvenovať genóm ich ešte nenarodeného dieťaťa. V čase odobratia vzoriek mal pritom plod iba 18 týždňov. Tento úspech by podľa odborníkov mohol v budúcnosti viesť k vývoju bezpečného testu na zisťovanie tisícok genetických porúch.

Vedci najprv izolovali kúsky genómu plodu, ktoré sa prirodzene nachádzajú v krvi tehotných žien. K týmto fragmentom následne pridali DNA rodičov, čím sa im podarilo vytvoriť takmer kompletný genóm plodu. Po pôrode ho potom porovnali s DNA dieťaťa, ktorú získali z pupočnej šnúry, pričom obe vzorky sa zhodovali na 98 percent. Genóm dieťaťa obsahoval 44 nových mutácií, ktoré sa nevyskytovali ani u jedného z rodičov. Vedci dokázali 39 z týchto 44 mutácií odhaliť už pri testovaní DNA 18-týždňového plodu. Skríning DNA plodu však odhalil aj ďalších 25 miliónov potenciálnych nových mutácií. "Tento výskum otvára možnosti, vďaka ktorým budeme môcť prostredníctvom jediného, neinvazívneho testu odhaliť v genóme plodu viac než 3000 génových porúch," uviedol Jay Shendure, ktorý spolu s kolegami publikoval výsledky svojho výskumu v časopise Science Translational Medicine.

Pallas - realitná kancelária ponúka svoje služb...
Spoločnosť sa zaoberá predajom kozmetických pro...

Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...

1 560.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 195 m2
12.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 79 m2
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 791 m2

Mazda MX-5, ktorá sa od svojho uvedenia na trh stala bestsellerom, sa podrobila ďalšiemu faceliftu.
Speváčka a herečka Whitney Houston zomrela vo veku 48 rokov. Informovala o tom jej hovorkyňa.
Rybí olej, mnohí z nás poznajú ako každodenný rituál nepríjemného zápachu a ešte nepríjemnejšej chuti. Táto detská spomienka však...,
Drsná, zábavná a prekvapivo úprimná snímka Josepha Gordon-Levitta Lásky Dona Jona zaujme svojím dokonale autentickým a dráždivo komplikovaným poňatím postáv a stereotypov mesta New Jersey.
Niektorí ľudia nikdy nedostanú úpal, ani nereagujú na slniečko precitlivelo. Iní sú okamžite vyhádzaní a spálení. Veľa záleží aj od typu vašej pleti.
Nie vždy je dobré na niečo sa tešiť. Môže to dopadnúť katastrofálne. Koncertné spojenie kapely Arakain a Lucie Bílej bolo pri príležitosti 30. výročia tejto rockovej kapely celkom pochopiteľné.
Len štrnásť dní od úspešného vystúpenia v Maďarsku, dubajský tím Yahya Al Helei a slovenský Raid Adventure Team pokračovali v spolupráci.
V auguste príde do Prahy punková kapela The Offspring. Podľa niektorých správ by mohli v Prahe predstaviť svoj nový album, na ktorom pracujú od roku 2009.