Dnes je 20. februára 2018, meniny má a zajtra

Vedci rozlúštili genóm 18-týždňového ľudského plodu

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 08.06.2012

Použili na to vzorky krvi matky a slín otca, pričom výsledný genóm plodu sa na 98 percent zhodoval s DNA dieťaťa po narodení.
Vedci rozlúštili genóm 18-týždňového ľudského plodu
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/databanka

Americkým vedcom z University of Washington sa podarilo zo vzoriek krvi matky a slín otca sekvenovať genóm ich ešte nenarodeného dieťaťa. V čase odobratia vzoriek mal pritom plod iba 18 týždňov. Tento úspech by podľa odborníkov mohol v budúcnosti viesť k vývoju bezpečného testu na zisťovanie tisícok genetických porúch.

Vedci najprv izolovali kúsky genómu plodu, ktoré sa prirodzene nachádzajú v krvi tehotných žien. K týmto fragmentom následne pridali DNA rodičov, čím sa im podarilo vytvoriť takmer kompletný genóm plodu. Po pôrode ho potom porovnali s DNA dieťaťa, ktorú získali z pupočnej šnúry, pričom obe vzorky sa zhodovali na 98 percent. Genóm dieťaťa obsahoval 44 nových mutácií, ktoré sa nevyskytovali ani u jedného z rodičov. Vedci dokázali 39 z týchto 44 mutácií odhaliť už pri testovaní DNA 18-týždňového plodu. Skríning DNA plodu však odhalil aj ďalších 25 miliónov potenciálnych nových mutácií. "Tento výskum otvára možnosti, vďaka ktorým budeme môcť prostredníctvom jediného, neinvazívneho testu odhaliť v genóme plodu viac než 3000 génových porúch," uviedol Jay Shendure, ktorý spolu s kolegami publikoval výsledky svojho výskumu v časopise Science Translational Medicine.

Staviame montované domy do rôzneho štádia reali...
Know-how, Projektový manažment, Služby pre obce...

financovanie úverov Máme veľmi vysoký kapitá...
operator vyroby v masokombinate: plat od 9, 25 ...
Pomocné práce v gastronomii

Na predaj stavebný pozemok, rozloha 946 m2
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 791 m2
Na predaj byt, garsónka, rozloha 28 m2

Po obrovskom úspechu jarného turné vyráža spevák Robo Opatovský koncertovať aj počas jesene! S unikátnym projektom OVERTIME navštívi fanúšikov v 5-tich mestách.
Podľa podpredsedu Európskej komisie Maroša Šefčoviča by vytvorenie jednotného digitálneho trhu mohlo v roku 2020 priniesť nárast európskeho hrubého domáceho produktu o štyri percentá.
Výnimočné nahrávky, ktoré už nezoženiete – X.
O Philovi Lynottovi sa hovorí ako o írskom Hendrixovi. Možno trochu povrchné prirovnanie, pretože Phil (1949-1986) a jeho Thin Lizzy (1970-1983) neboli odkázaní na inšpirácie inými.
Pasívne fajčenie môže u detí zvýšiť riziko duševných chorôb a porúch správania vrátane hyperaktivity, vyplýva z výsledkov najnovšieho výskumu amerických vedcov.
Ak vás už obyčajné cvičenie nudí a chcete vyskúšať niečo nové – možno práve Bosu je to pravé pre vás.
Sedemnásobný majster sveta F1 musí zaplatiť pokutu vo výške 5-tisíc eur.
Poriadnej hardrockovej jazdy by boli členovia legendárneho Olympicu ešte aj dnes poľahky schopní, ale nakoniec daný smer zvolili iba v niekoľkých nahrávkach.