Dnes je 14. decembra 2019, meniny má a zajtra

Vedci majú novú nádej v liečbe rakoviny z marihuany

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 20.09.2012

K významnému objavu dospeli dvaja americkí vedci, vďaka ktorým možno významne klesne úmrtnosť na rakovinu.
Vedci majú novú nádej v liečbe rakoviny z marihuany

Látka nachádzajúca sa v marihuane by mohla zastaviť metastázy pri mnohých agresívnych druhoch rakoviny, a výrazne tak znížiť úmrtnosť na túto zákernú chorobu. K tomuto významnému medicínskemu objavu dospeli vedci z California Pacific Medical Center v San Franciscu. "Trvalo nám 20 rokov, kým sme na to prišli, ale sme nadšení," povedal výskumník Pierre Desprez. "Chceme začať s testami hneď, ako to bude možné," dodal. Výťažok zo známej ľahkej drogy v súčasnosti prechádza testovaním v laboratórnych podmienkach a na zvieratách. Vedci čakajú, kedy im dajú povolenie na klinické testovanie na ľuďoch.

Molekulárny biológ Desprez strávil desaťročia skúmaním génu ID-1, ktorý je zodpovedný za šírenie rakoviny. Jeho kolega Sean McAllister zas študoval účinky kanabidiolu - netoxickej a nepsychoaktívnej chemickej zlúčeniny v marihuane. Keď svoje skúsenosti a znalosti spojili, vznikol výnimočný objav. Do Petriho misky totiž umiestnili kanabidiol a bunky s vysokou hladinou ID-1. "Zistili sme, že kanabidiol dokáže v podstate vypnúť ID-1," vysvetlil Desprez. Bunky sa po zásahu kanabidiolom prestali šíriť a vrátili sa do normálu. "Na toto by sme nikdy neprišli každý zvlášť. Preto je spolupráca vo vedeckom bádaní nutná," dodal.

Desprez a McAllister po prvý raz publikovali informácie o výskume v roku 2007. Odvtedy zistili, že kanabidiol účinkuje aj u zvierat. "Začali sme s rakovinou prsníka. Prišli sme na to, že pôsobí pri mnohých agresívnych druhoch rakoviny - mozgu, prostaty, jednoducho všade, kde sú vysoké hladiny ID-1," vysvetlil Desprez. Všetkých fanúšikov marihuany však upozornil, že jej fajčením si nepomôžu. "Z fajčenia nikdy nedostanete do tela toľko kanabidiolu, aby to malo nejaký efekt," povedal vedec s tým, že v súčasnosti skúšajú formu injekcií alebo tabletiek.

Informácie zverejnila webová stránka www.huffingtonpost.com.

Poďme sa pozrieť na zúbok kráske, ktorá si jediným hitom dokázala podmaniť doslova celý svet.
Krstnými rodičmi nahrávky Rodina (2012) sa stali manželky a partnerky členov skupiny.
Hudobníci z amerických Atén už iba ťažko prekročia tieň svojho hitu Everybody Hurts.
Na Medzinárodnom televíznom festivale ocenili aj seriály ako Teória veľkého tresku (2007), Moderná rodina (2009) alebo Breaking Bad (2008).
Medveď Yogi, všetkými milovaný zlodej piknikových košov, vstupuje aj so svojimi stravovacími návykmi do filmu.
Jeden z najprogresívnejších a najoriginálnejších súčasných talianskych režisérov Paolo Sorrentino vytvoril v roku 2004 pozoruhodnú snímku Následky lásky.
Ostreľovača Chrisa Kylea, ktorý zomrel 2. februára vo veku 38 rokov, si zahrá Bradley Cooper.
Artega z nemeckého Delbrücku predstavila na IAA 2011 vo Frankfurte nad Mohanom elektrickú verzii typu GT – Artega SE.