Dnes je 23. augusta 2019, meniny má a zajtra

Vedci majú novú nádej v liečbe rakoviny z marihuany

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 20.09.2012

K významnému objavu dospeli dvaja americkí vedci, vďaka ktorým možno významne klesne úmrtnosť na rakovinu.
Vedci majú novú nádej v liečbe rakoviny z marihuany

Látka nachádzajúca sa v marihuane by mohla zastaviť metastázy pri mnohých agresívnych druhoch rakoviny, a výrazne tak znížiť úmrtnosť na túto zákernú chorobu. K tomuto významnému medicínskemu objavu dospeli vedci z California Pacific Medical Center v San Franciscu. "Trvalo nám 20 rokov, kým sme na to prišli, ale sme nadšení," povedal výskumník Pierre Desprez. "Chceme začať s testami hneď, ako to bude možné," dodal. Výťažok zo známej ľahkej drogy v súčasnosti prechádza testovaním v laboratórnych podmienkach a na zvieratách. Vedci čakajú, kedy im dajú povolenie na klinické testovanie na ľuďoch.

Molekulárny biológ Desprez strávil desaťročia skúmaním génu ID-1, ktorý je zodpovedný za šírenie rakoviny. Jeho kolega Sean McAllister zas študoval účinky kanabidiolu - netoxickej a nepsychoaktívnej chemickej zlúčeniny v marihuane. Keď svoje skúsenosti a znalosti spojili, vznikol výnimočný objav. Do Petriho misky totiž umiestnili kanabidiol a bunky s vysokou hladinou ID-1. "Zistili sme, že kanabidiol dokáže v podstate vypnúť ID-1," vysvetlil Desprez. Bunky sa po zásahu kanabidiolom prestali šíriť a vrátili sa do normálu. "Na toto by sme nikdy neprišli každý zvlášť. Preto je spolupráca vo vedeckom bádaní nutná," dodal.

Desprez a McAllister po prvý raz publikovali informácie o výskume v roku 2007. Odvtedy zistili, že kanabidiol účinkuje aj u zvierat. "Začali sme s rakovinou prsníka. Prišli sme na to, že pôsobí pri mnohých agresívnych druhoch rakoviny - mozgu, prostaty, jednoducho všade, kde sú vysoké hladiny ID-1," vysvetlil Desprez. Všetkých fanúšikov marihuany však upozornil, že jej fajčením si nepomôžu. "Z fajčenia nikdy nedostanete do tela toľko kanabidiolu, aby to malo nejaký efekt," povedal vedec s tým, že v súčasnosti skúšajú formu injekcií alebo tabletiek.

Informácie zverejnila webová stránka www.huffingtonpost.com.

Popredný belošský hráč chladnej éry jazzu, saxofonista Stan Getz, sa narodil v r. 1927. Úspech v kariére odštartoval v orchestri Bennyho Goodmana a potom v saxofonovej sekcii orchestra Woodyho Hermana, kde sa podieľal na zásadnej nahrávke Guiffreho s
Známy slovenský herec oslavuje v týchto dňoch významné jubileum - sedemdesiatku.
Robo Opatovský finišuje s prípravou veľkolepej vianočnej piesne! Skladbu „Aleluja“ zložil sympatický spevák s vynikajúcou Ľubicou Čekovskou.
Spravili tak po tom, čo sa minulý víkend pred ich koncertom v Toronte zrútila vrchná čas pódia, ktorá zabila jedného z technikov a zničila niektoré časti technického vybavenia.
Kontroverzný hudobný videoklip projektu Dilemma nie je na sociálnych sieťach ešte ani 24 hodín a už ho stihli zakázať.
Anglická hviezda Adele na domácej pôde ovládla udeľovanie Brit Awards.
Hviezda osemdesiatych rokov je nesmrteľná a prichádza so svojim dvanástym albumom Snapshots. Ide o komplet cover verzií.
Na autosalóne v Tokiu predstavila automobilka Subaru okrem typu BRZ aj pretekársku verziu – BRZ GT300.