Dnes je 22. mája 2019, meniny má a zajtra

Vedci chcú na morskom dne nájsť nové antibiotiká

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 16.02.2013

Na dne morí a oceánov sa podľa expertov nachádzajú látky, z ktorých sa dajú vyrobiť antibiotiká.
Vedci chcú na morskom dne nájsť nové antibiotiká
Zdroj obrázku: SXC/free

Britskí vedci rozbehli projekt, ktorý by im mohol pomôcť na morskom dne objaviť nové druhy antibiotík. Medzinárodný tím, ktorý vedú experti z Aberdeenskej univerzity v Škótsku, bude na morskom dne hľadať dosiaľ neobjavené látky. Vedúci projektu Marcel Jaspars dúfa, že sa im tam podarí objaviť "novú generáciu liekov".

Zbytočné predpisovanie antibiotík a ich príliš časté užívanie viedlo k čoraz častejšiemu výskytu rezistentných baktérií. Odborníci sa preto obávajú, že ľudia prídu o všetky efektívne antibiotiká. "Ak sa proti tomuto problému nezačne bojovať, o desať alebo dvadsať rokov sa môžeme opäť dostať do situácie, že baktérie a infekcie, ktoré sú dnes ľahko liečiteľné, budú smrteľné," vysvetlil Jaspars.

S výskumom začnú na jeseň vo východnej časti Tichého oceánu, približne 161 kilometrov od pobrežia Čile a Peru. Postupne budú skúmať aj vody v oblastiach Nového Zélandu, Antarktídy a Nórska. Medzinárodný tím využije rybárske člny a zariadenie na odber vzoriek ponorí do vody na kotúči káblov. Z usadenín zozbieraných z morského dna sa potom pokúsia vypestovať baktérie a plesne, z ktorých by mohli následne získať nové antibiotiká.

Informácie zverejnila webstránka www.bbc.co.uk.

Facebook plánuje predať 337,4 miliónov akcií, čo predstavuje 12,3 % spoločnosti.
Pod hravým rodinným filmom Krúdovci je podpísaná scenáristická a režisérska dvojica: Chris Sanders a Kirk De Micco, tvorcovia úspešných dobrodružných rodinných animovaných komédií Ako si vycvičiť draka a Vesmírni opičiaci.
Úspešná autorka Mária Hamzová napísala novú knihu Žiť a pritom neumierať. A o čom tento nový román je?
Nechajte sa inšpirovať a objavte dávno zabudnutú zeleninu aj vy. Možno vás zaujme svojou chuťou či výživovou hodnotou a rozhodnete sa zaradiť ju do svojho jedálnička.
Mladej českej kapele ZRNÍ sa podaril poriadny husársky kúsok. Zároveň s vydaním nového albumu „Následuj kojota“ oznámila štart veľkého jesenného turné, ktorého súčasťou budú aj štyri koncerty na Slovensku po boku hviezd Korben Dallas
Nielen švédske duo však prekvapuje novinkami...
Cenovo dostupná Škoda Fabia R2 je určená predovšetkým pre amatérskych jazdcov.
Citroen Xsara, nástupca typu ZX, mala premiéru v roku 1997.