Dnes je 21. septembra 2017, meniny má a zajtra

USA: Po 150 rokoch popísali nový druh psovitej šelmy

Zdroj: SITA, redaktor: Sandy, pridané: 31.07.2015

Vedci zistili, že africké šakaly v skutočnosti predstavujú samostatný, doteraz nepopísaný druh, ktorému dali meno Canis anthus.
USA: Po 150 rokoch popísali nový druh psovitej šelmy

Medzinárodný vedecký tím na čele s Klaus-Petrom Koepflim zo Smithsonian Conservation Biology Institute zistil, že šakaly zlaté (Canis aureus) žijúce v Afrike v skutočnosti predstavujú samostatný, doteraz nepopísaný druh. Koepfli s kolegami preto dali africkému šakalovi vedecké meno Canis anthus, pričom ide o prvý novoobjavený druh psovitej šelmy za uplynulých 150 rokov.

Vedci už dlhšie špekulovali, či šakaly žijúce v Afrike a Eurázii predstavujú viac než jeden druh. Francúzsky biológ Philippe Gaubert z Université de Montpellier publikoval v roku 2012 štúdiu, v ktorej na základe analýzy mitochondriálnej DNA tvrdil, že africké šakaly sú v skutočnosti poddruhom vlka obyčajného (Canis lupus). Koepfliho tieto výsledky zaujali a pokúsil sa ich overiť s väčším počtom genetických vzoriek. S kolegami následne preskúmali 38 rozličných genetických markerov 128 jedincov rôznych druhov psovitých šeliem vrátane domácich psov. Ich výskum potvrdil Gaubertovu teóriu, že africké a eurázijské šakaly sú dvoma rozličnými druhmi, avšak vyvrátil tvrdenie, že ide o poddruh vlka obyčajného. V skutočnosti sú totiž africké šakaly samostatným druhom, ktorému dali meno Canis anthus.

Oba druhy šakalov sa oddelili od spoločného predka pred približne miliónom rokov, pričom ich mitochondriálna DNA sa líši o 6,7 percenta. Na pohľad síce vyzerajú takmer identicky, za čo však môže skutočnosť, že oba druhy žijú v podobnom prostredí a živia sa rovnakou potravou. Tento proces sa nazýva paralelná evolúcia. Podľa vedcov sú však eurázijské šakaly, ktorým zostalo pôvodné meno šakal zlatý (Canis aureus), o niečo menšie a majú užšiu lebku a o niečo slabší zhryz než africké šakaly. Koepfli s kolegami zverejnili výsledky svojho výskumu v časopise Current Biology.

Informácie pochádzajú z webstránok www.nationalgeographic.com a news.sciencemag.org.

Hydroizolácie striech, základov stavieb, fóliam...
Doplnky výživy pre športovcov, najlepší protein...

Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...

Ide o nenáročnú prácu pri obsluhe lisovacieho s...
Hľadáme do novootvoreneho Hotela v Senci manažé...
Prijmem čašníka/čašníčku do Bistra na sídlisku ...

480.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 2 izby, rozloha 95 m2, balkón,...
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 1 489 m2
Na predaj výrobný priestor, rozloha 407 m2

Mohutný a pritom športovo elegantný, taký je Mercedes-Benz ML od tuningovej spoločnosti Kicherer Impact.
Bezkonkurenčná ponuka tabletov iPad mini za 299 € v obchodoch Tchiboa nová aplikácia Tchibo pre tablety.
Najveselšiemu a najznámejšiemu SKA zoskupeniu sa podaril poriadny husársky kúsok. Svoj najnovší videoklip k singlu Dáma zohral Polemic zamaskovaný na nepoznanie ako krátke predstavenie na divadelných doskách.
Prvé dodávky pre leasingové spoločnosti, štátne inštitúcie a úrady sa uskutočnia na jeseň roku 2011.
Na snímke s názvom The Dark Knight Rises budú herci opäť spolupracovať s režisérom a scenáristom Christopherom Nolanom.
Nedostatok pohybovej aktivity v každodennom živote treba nutne doplniť...
Špeciálne upravený nový Mercedes C 63 AMG s balíkom AMG Performance
Hlavnou témou filmu je posadnutosť. Posadnutosť láskou, posadnutosť umením, posadnutosť originalitou, posadnutosť napodobňovaním, posadnutosť úspechom, posadnutosť peniazmi a… posadnutosť samým sebou.