Dnes je 21. apríla 2018, meniny má a zajtra

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 10.06.2013

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci
Zdroj obrázku: Wikipedia

Americkí vedci zistili, že rakovinu kostí mali už aj neandertálci (Homo neanderthalensis) žijúci pred 120-tisíc rokmi. Dokazuje to fosilizované rebro nájdené neďaleko chorvátskeho mesta Krapina, na ktorom objavili znaky kostného nádoru. Ide o vôbec najstarší známy dôkaz o takomto nádore u ľudí. Doteraz najstaršie zachované pozostatky rakoviny kostí mali iba 1000 až 4000 rokov a identifikovali ich u starovekých Egypťanov.

"Tento nález ukazuje, že aj keď žijete v relatívne neznečistenom prostredí, tak vás to automaticky neochráni proti rakovine, ani ak by ste boli neandertálec žijúci pred 120-tisíc rokmi," uviedol David Frayer z The University of Kansas, ktorý spolu s kolegami o svojom objave informoval prostredníctvom časopisu PLOS One. Vedcom sa podarilo nádor diagnostikovať pomocou počítačovej tomografie (CT) röntgenového vyšetrenia. Keďže však rebro pochádza z neúplnej kostry, odborníci nedokázali stanoviť celkový zdravotný stav tohto neandertálca. Taktiež sa im nepodarilo z tejto fosílie extrahovať vzorku DNA, napriek tomu však veria, že tento objav im pomôže získať nové poznatky o rakovine u pravekých ľudí.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Fotografia
Anonym
Ty si inak v poriadku?? Co si rano pojedol? Neandertalci a svetlo boha otca nenasledovali.. Tebe ale fakt hrabe.

Diskusné príspevky (1)

Fotografia
Anonym
Dokazuje to 120-tisíc rokov staré fosilizované rebro vykazujúce znaky kostného nádoru. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/veda/rakovinou-kosti-trpeli-uz-neandertalci/

Áno aj oni trpeli - tak ako už dnešný vyvinutý človek a boli obdarený tak ako my slobodnou vôľou - no sami si vybrali cestu zániku, pretože nechceli kráčať vo Svetle Boha Otca. Bola to vývojová vetva ľudí odsúdená vlastnými činmi a konaním k zániku - ich duše ľudké zárodky boli uvolnené - vrátené k nevedomosti a opäť nastúpili v iných hmotných telách cestu vývoja - uvedomenia ľudského ducha.

pred rokom
Poznáte hudobnú skupinu TREND?
Podeľte sa o svoje zážitky zachytené v dokonalom detaile s novými modelmi NX1000, NX20 a NX210 – prvým radom kompaktných fotoaparátov s Wi-Fi pripojením.
Skupina OK Band oslavuje 30 rokov existencie najsilnejšou zostavou svojich hitov na jednom CD.
Keď otvoríme časopis, noviny, sledujeme televíziu, zo všade sa na nás usmievajú vychudnuté modelky.
Americký rapper Snoop Dogg patrí medzi najznámejšie a najvplyvnejšie hip-hopové mená západného pobrežia. Na hudobnej scéne sa pohybuje od roku 1992.
Nevídaná akčná sága, v ktorej pod režijným vedením Jossa Whedona zažiarili hollywoodske hviezdy ako Robert Downey Jr, Scarlett Johansson a Samuel L. Jackson.
„V dobe, v ktorej žijeme, môžeme ľuďom ukázať všetky rôznorodé aspekty toho, ako sa hudba tvorí a prezentuje. Tieto možnosti, robia hudobný svet ešte zaujímavejším – a to je aj náš cieľ,“ vysvetľuje Slash.
Kapela Skyline sa na prelome septembra a októbra vydáva na svoje prvé turné po USA.