Dnes je 18. novembra 2017, meniny má a zajtra

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 10.06.2013

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci
Zdroj obrázku: Wikipedia

Americkí vedci zistili, že rakovinu kostí mali už aj neandertálci (Homo neanderthalensis) žijúci pred 120-tisíc rokmi. Dokazuje to fosilizované rebro nájdené neďaleko chorvátskeho mesta Krapina, na ktorom objavili znaky kostného nádoru. Ide o vôbec najstarší známy dôkaz o takomto nádore u ľudí. Doteraz najstaršie zachované pozostatky rakoviny kostí mali iba 1000 až 4000 rokov a identifikovali ich u starovekých Egypťanov.

"Tento nález ukazuje, že aj keď žijete v relatívne neznečistenom prostredí, tak vás to automaticky neochráni proti rakovine, ani ak by ste boli neandertálec žijúci pred 120-tisíc rokmi," uviedol David Frayer z The University of Kansas, ktorý spolu s kolegami o svojom objave informoval prostredníctvom časopisu PLOS One. Vedcom sa podarilo nádor diagnostikovať pomocou počítačovej tomografie (CT) röntgenového vyšetrenia. Keďže však rebro pochádza z neúplnej kostry, odborníci nedokázali stanoviť celkový zdravotný stav tohto neandertálca. Taktiež sa im nepodarilo z tejto fosílie extrahovať vzorku DNA, napriek tomu však veria, že tento objav im pomôže získať nové poznatky o rakovine u pravekých ľudí.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Fotografia
Anonym
pred rokmi
Ty si inak v poriadku?? Co si rano pojedol? Neandertalci a svetlo boha otca nenasledovali.. Tebe ale fakt hrabe.

Diskusné príspevky (1)

Fotografia
Anonym
Dokazuje to 120-tisíc rokov staré fosilizované rebro vykazujúce znaky kostného nádoru. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/veda/rakovinou-kosti-trpeli-uz-neandertalci/

Áno aj oni trpeli - tak ako už dnešný vyvinutý človek a boli obdarený tak ako my slobodnou vôľou - no sami si vybrali cestu zániku, pretože nechceli kráčať vo Svetle Boha Otca. Bola to vývojová vetva ľudí odsúdená vlastnými činmi a konaním k zániku - ich duše ľudké zárodky boli uvolnené - vrátené k nevedomosti a opäť nastúpili v iných hmotných telách cestu vývoja - uvedomenia ľudského ducha.

Vitabox - krabičková diéta - je kvalitne spraco...
reality

Opravy zásuviek,vypínačov,svietidiel,bytových z...
Ponúkam kompletné elektroinštalačné práce v rod...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...

Do výrobního závodu H.A.N.S prefa a.s Lysá nad ...
82-Jahre nette Frau (160cm/60kg)- Parkinson, ei...
Ide o nenáročnú prácu pri obsluhe lisovacieho s...

Na predaj byt, 3 izby, rozloha 66.05 m2, novost...
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 20 m2
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 50 m2, balkón, l...

Dlho očakávaný klip Jamesa Blunta nesklamal. Balada If Time Is All I Have má silný príbeh.
Najjednoduchšie na svete je prestať fajčiť – ja som prestal už tisíckrát, povedal údajne ironicky Mark Twain.
Madonna svojou novinkou Rebel Heart s nadhľadom dokazuje, že trón kráľovnej popu jej stále patrí a tak ľahko ju z neho nikto nezosadí.
Kórejčania majú na boj proti vysokým teplotám vlastný recept, údajne u nich v týchto horúcich dňoch na jedálničku nesmie chýbať psie mäso, ktoré im má dodať dostatok energie na boj s horúčavami.
Edguy je najlepšia kapela na svete.
Prípravy na výrobu nového modelu na stlačený zemný plyn si vyžiadali investície vo výške viac ako 1,8 mil. eur
Sound And Fury je inovatívna ilustrovaná digitálna kniha, ktorú zostavil slávny fotograf Neal Preston.
O vyvodení dôsledkov pre výrobcu automobilov Mercedes-Benz za používanie nelegálnej chladiacej zmesi sa dohodli štáty s Európskou komisiou.