Dnes je 22. septembra 2017, meniny má a zajtra

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 10.06.2013

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci
Zdroj obrázku: Wikipedia

Americkí vedci zistili, že rakovinu kostí mali už aj neandertálci (Homo neanderthalensis) žijúci pred 120-tisíc rokmi. Dokazuje to fosilizované rebro nájdené neďaleko chorvátskeho mesta Krapina, na ktorom objavili znaky kostného nádoru. Ide o vôbec najstarší známy dôkaz o takomto nádore u ľudí. Doteraz najstaršie zachované pozostatky rakoviny kostí mali iba 1000 až 4000 rokov a identifikovali ich u starovekých Egypťanov.

"Tento nález ukazuje, že aj keď žijete v relatívne neznečistenom prostredí, tak vás to automaticky neochráni proti rakovine, ani ak by ste boli neandertálec žijúci pred 120-tisíc rokmi," uviedol David Frayer z The University of Kansas, ktorý spolu s kolegami o svojom objave informoval prostredníctvom časopisu PLOS One. Vedcom sa podarilo nádor diagnostikovať pomocou počítačovej tomografie (CT) röntgenového vyšetrenia. Keďže však rebro pochádza z neúplnej kostry, odborníci nedokázali stanoviť celkový zdravotný stav tohto neandertálca. Taktiež sa im nepodarilo z tejto fosílie extrahovať vzorku DNA, napriek tomu však veria, že tento objav im pomôže získať nové poznatky o rakovine u pravekých ľudí.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Fotografia
Anonym
pred rokmi
Ty si inak v poriadku?? Co si rano pojedol? Neandertalci a svetlo boha otca nenasledovali.. Tebe ale fakt hrabe.

Diskusné príspevky (1)

Fotografia
Anonym
Dokazuje to 120-tisíc rokov staré fosilizované rebro vykazujúce znaky kostného nádoru. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/veda/rakovinou-kosti-trpeli-uz-neandertalci/

Áno aj oni trpeli - tak ako už dnešný vyvinutý človek a boli obdarený tak ako my slobodnou vôľou - no sami si vybrali cestu zániku, pretože nechceli kráčať vo Svetle Boha Otca. Bola to vývojová vetva ľudí odsúdená vlastnými činmi a konaním k zániku - ich duše ľudké zárodky boli uvolnené - vrátené k nevedomosti a opäť nastúpili v iných hmotných telách cestu vývoja - uvedomenia ľudského ducha.

Internetový obchod s topánkami a obuvou top sve...
Znalecká organizácia Experta, s.r.o. ponúka slu...

Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...

Do výrobního závodu H.A.N.S prefa a.s Lysá nad ...
Prijmeme väčší počet skladníkov do skladu s pot...
Kúpele Luhačovice, a. s., sú atraktívnym zamest...

Na predaj rodinný dom, rozloha 75 m2
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 50 m2
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 82 m2, novostavba

Kto bude chcieť, tak si tú správnu Grace vždy nájde...
Take That sú späť v pôvodnom zložení. Minuloročný návrat Robbieho Williamsa do kapely Take That je v šoubiznise právom považovaný za jeden z najzásadnejších okamihov posledného desaťročia.
Na tomto diele je fascinujúce, že napriek tomu, že má pomaly 40 rokov, že mnoho hviezd, ktoré v ňom hrali, už nie sú medzi nami, sila tohto príbehu nestratila nič na svojom „čare“.
Šokujúci trhák, v ktorom sa opäť ukázala genialita Harlana Cobena priklincovať vás ku stoličke. Novinka Šesť rokov je ten typ knihy, pri ktorej vypínate telefón a zostávate dlho do noci čítať.
Vyhľadávacia spoločnosť sa kúpou Quickoffice podľa portálu siliconrepublic snaží získať náskok pred svojim rivalom, spoločnosťou Microsoft.
Na nedeľňajšom 34. ročníku udeľovania cien Kennedyho centra vo Washingtone vzdali hold tvorbe piatich kultúrnych ikon.
Americký herec Robert De Niro v nedeľu pri preberaní čestného doktorátu rozveselil vyše 450 študentov.
Exkluzívny výber toho najlepšieho z tvorby Jaromíra Nohavicu z poslednej dekády minulého storočia k jeho životnému jubileu.