Dnes je 25. júla 2017, meniny má a zajtra

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 10.06.2013

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci
Zdroj obrázku: Wikipedia

Americkí vedci zistili, že rakovinu kostí mali už aj neandertálci (Homo neanderthalensis) žijúci pred 120-tisíc rokmi. Dokazuje to fosilizované rebro nájdené neďaleko chorvátskeho mesta Krapina, na ktorom objavili znaky kostného nádoru. Ide o vôbec najstarší známy dôkaz o takomto nádore u ľudí. Doteraz najstaršie zachované pozostatky rakoviny kostí mali iba 1000 až 4000 rokov a identifikovali ich u starovekých Egypťanov.

"Tento nález ukazuje, že aj keď žijete v relatívne neznečistenom prostredí, tak vás to automaticky neochráni proti rakovine, ani ak by ste boli neandertálec žijúci pred 120-tisíc rokmi," uviedol David Frayer z The University of Kansas, ktorý spolu s kolegami o svojom objave informoval prostredníctvom časopisu PLOS One. Vedcom sa podarilo nádor diagnostikovať pomocou počítačovej tomografie (CT) röntgenového vyšetrenia. Keďže však rebro pochádza z neúplnej kostry, odborníci nedokázali stanoviť celkový zdravotný stav tohto neandertálca. Taktiež sa im nepodarilo z tejto fosílie extrahovať vzorku DNA, napriek tomu však veria, že tento objav im pomôže získať nové poznatky o rakovine u pravekých ľudí.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Fotografia
Anonym
pred rokmi
Ty si inak v poriadku?? Co si rano pojedol? Neandertalci a svetlo boha otca nenasledovali.. Tebe ale fakt hrabe.

Diskusné príspevky (1)

Fotografia
Anonym
Dokazuje to 120-tisíc rokov staré fosilizované rebro vykazujúce znaky kostného nádoru. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/veda/rakovinou-kosti-trpeli-uz-neandertalci/

Áno aj oni trpeli - tak ako už dnešný vyvinutý človek a boli obdarený tak ako my slobodnou vôľou - no sami si vybrali cestu zániku, pretože nechceli kráčať vo Svetle Boha Otca. Bola to vývojová vetva ľudí odsúdená vlastnými činmi a konaním k zániku - ich duše ľudké zárodky boli uvolnené - vrátené k nevedomosti a opäť nastúpili v iných hmotných telách cestu vývoja - uvedomenia ľudského ducha.

Masáže- klasická, bankovanie, reflexná a rôzne ...
Predaj obkladov a dlažieb na mieru, sanity, van...

Predám kvalitnú športovú používanú strunovú tra...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...

Hľadáme do novootvoreneho Hotela v Senci manažé...
Urgentne hľadám záujemcov na prácu do Rakúska,j...

Na predaj byt, 2 izby, rozloha 59.15 m2, novost...
Na predaj rodinný dom, rozloha 100 m2, novostavba
Na predaj chata, rozloha 222 m2

Podľa vedcov je nesprávne nazdávať sa, že bábätká si hádky nevšímajú
Pellegrini požiadal dodávateľov informačných a komunikačných technológií (IKT), aby prehodnotili prevádzkové náklady a nevyužívali štát ako "dojnú kravu".
Televízia MTV sa chystá video prestrihať, aby ho mohli vysielať cez deň.
....a netradičným nástrojom
Piata štúdiovka kalifornského rappera sa bude volať Jesus Piece. Pôvodný názov bol Soundtrack To Chaos, ten Game neskôr zmenil na F.I.V.E. (Fear Is Victory’s Evolution).
Manželstvo herečky Olivie Wilde s talianskym princom a dokumentaristom Taom Ruspolim po ôsmich rokoch ukončil podpis sudcu na rozvodových papieroch.
Na troch CD vo výpravnej edícii Zlatá kolekcia je šesťdesiat + 1 pieseň z rokov 1969 až 1994, kedy sa spevákova hudobná, a krátko na to aj životná, púť uzavrela (10.03.1995). Komplet vyšiel vo vydavateľstve Supraphon.
Samsung zvažuje, že zaradí iPhone 5 do patentového sporu, kedy sa tak stane, však spoločnosť Samsung Electronics zatiaľ nevie.