Dnes je 28. mája 2017, meniny má a zajtra

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 10.06.2013

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci
Zdroj obrázku: Wikipedia

Americkí vedci zistili, že rakovinu kostí mali už aj neandertálci (Homo neanderthalensis) žijúci pred 120-tisíc rokmi. Dokazuje to fosilizované rebro nájdené neďaleko chorvátskeho mesta Krapina, na ktorom objavili znaky kostného nádoru. Ide o vôbec najstarší známy dôkaz o takomto nádore u ľudí. Doteraz najstaršie zachované pozostatky rakoviny kostí mali iba 1000 až 4000 rokov a identifikovali ich u starovekých Egypťanov.

"Tento nález ukazuje, že aj keď žijete v relatívne neznečistenom prostredí, tak vás to automaticky neochráni proti rakovine, ani ak by ste boli neandertálec žijúci pred 120-tisíc rokmi," uviedol David Frayer z The University of Kansas, ktorý spolu s kolegami o svojom objave informoval prostredníctvom časopisu PLOS One. Vedcom sa podarilo nádor diagnostikovať pomocou počítačovej tomografie (CT) röntgenového vyšetrenia. Keďže však rebro pochádza z neúplnej kostry, odborníci nedokázali stanoviť celkový zdravotný stav tohto neandertálca. Taktiež sa im nepodarilo z tejto fosílie extrahovať vzorku DNA, napriek tomu však veria, že tento objav im pomôže získať nové poznatky o rakovine u pravekých ľudí.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Fotografia
Anonym
pred rokom a pol
Ty si inak v poriadku?? Co si rano pojedol? Neandertalci a svetlo boha otca nenasledovali.. Tebe ale fakt hrabe.

Diskusné príspevky (1)

Fotografia
Anonym
Dokazuje to 120-tisíc rokov staré fosilizované rebro vykazujúce znaky kostného nádoru. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/veda/rakovinou-kosti-trpeli-uz-neandertalci/

Áno aj oni trpeli - tak ako už dnešný vyvinutý človek a boli obdarený tak ako my slobodnou vôľou - no sami si vybrali cestu zániku, pretože nechceli kráčať vo Svetle Boha Otca. Bola to vývojová vetva ľudí odsúdená vlastnými činmi a konaním k zániku - ich duše ľudké zárodky boli uvolnené - vrátené k nevedomosti a opäť nastúpili v iných hmotných telách cestu vývoja - uvedomenia ľudského ducha.

Ponuka prác:elektroinštalácie,stavebníctvo,reko...
AFG reality Trenčín, predaj, kúpa a prenájom ne...

Predám nový,nevybalený troj úrovňový čierny TV ...
Predám kvalitnú športovú používanú strunovú tra...
Máme k dispozícii všetkým (najmä pestúnky, obch...

Pre nášho významného klienta z oblasti logistik...
Boom záujmu o ručne kované výrobky zo železa za...
Hľadáme zváračov na prácu do ČR s nástupom IHNE...

30.00 € /m2
Na predaj poľnohospodársky pozemok, rozloha 2 2...
Na predaj rodinný dom, rozloha 100 m2, možnosť ...
Na predaj rodinný dom, rozloha 320 m2, balkón, ...

pred rokmi
Poviem vám príbeh o chlapcovi, ktorý nikdy nevyrástol. Nebude to však príbeh, ktorý ste už počuli... Niekedy, keď chceme naozaj porozumieť ako veci končia, musíme najprv vedieť, ako začali.
Pravidelný a správny pitný režim v kombinácii so zdravou životosprávou vás od prekyslenia môže spoľahlivo ochrániť.
Cieľ je jednoznačný. Dostať hlavných hrdinov späť do newyorskej ZOO, teda domov.
Leonardo DiCaprio sa rozišiel s modelkou Bar Refaeli, s ktorou chodil až 5 rokov. To sme sa načakali..
pred rokmi
Trubkár a skladateľ Chris Botti, ktorý so svojim jedinečným orchestrom koncertoval v tých najväčších hudobných stánkoch po svete vystúpi už na budúci týždeň v Bratislave.
Dychberúci príbeh americkej spisovateľky Julie Crossovej Búrka je dôkladne premyslený a prepracovaný do najmenších detailov.
Vianočný stôl je rozhodne iný ako sme zvyknutí počas roka. I keď sú v roku aj iné sviatky, kedy máme slávnostne prestreté, vianočný čas je jedinečný.
McLaren MP4-12C v úprave Hamann