Dnes je 26. apríla 2017, meniny má a zajtra

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 10.06.2013

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci
Zdroj obrázku: Wikipedia

Americkí vedci zistili, že rakovinu kostí mali už aj neandertálci (Homo neanderthalensis) žijúci pred 120-tisíc rokmi. Dokazuje to fosilizované rebro nájdené neďaleko chorvátskeho mesta Krapina, na ktorom objavili znaky kostného nádoru. Ide o vôbec najstarší známy dôkaz o takomto nádore u ľudí. Doteraz najstaršie zachované pozostatky rakoviny kostí mali iba 1000 až 4000 rokov a identifikovali ich u starovekých Egypťanov.

"Tento nález ukazuje, že aj keď žijete v relatívne neznečistenom prostredí, tak vás to automaticky neochráni proti rakovine, ani ak by ste boli neandertálec žijúci pred 120-tisíc rokmi," uviedol David Frayer z The University of Kansas, ktorý spolu s kolegami o svojom objave informoval prostredníctvom časopisu PLOS One. Vedcom sa podarilo nádor diagnostikovať pomocou počítačovej tomografie (CT) röntgenového vyšetrenia. Keďže však rebro pochádza z neúplnej kostry, odborníci nedokázali stanoviť celkový zdravotný stav tohto neandertálca. Taktiež sa im nepodarilo z tejto fosílie extrahovať vzorku DNA, napriek tomu však veria, že tento objav im pomôže získať nové poznatky o rakovine u pravekých ľudí.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Fotografia
Anonym
pred rokom a pol
Ty si inak v poriadku?? Co si rano pojedol? Neandertalci a svetlo boha otca nenasledovali.. Tebe ale fakt hrabe.

Diskusné príspevky (1)

Fotografia
Anonym
Dokazuje to 120-tisíc rokov staré fosilizované rebro vykazujúce znaky kostného nádoru. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/veda/rakovinou-kosti-trpeli-uz-neandertalci/

Áno aj oni trpeli - tak ako už dnešný vyvinutý človek a boli obdarený tak ako my slobodnou vôľou - no sami si vybrali cestu zániku, pretože nechceli kráčať vo Svetle Boha Otca. Bola to vývojová vetva ľudí odsúdená vlastnými činmi a konaním k zániku - ich duše ľudké zárodky boli uvolnené - vrátené k nevedomosti a opäť nastúpili v iných hmotných telách cestu vývoja - uvedomenia ľudského ducha.

Ubytovanie blízko mesta Brezno, reštaurácia, šk...
výroba dielcov na NC strojoch, eloxovanie hliní...

Máme k dispozícii všetkým (najmä pestúnky, obch...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...
Predám nový,nevybalený troj úrovňový čierny TV ...

Pracujeme pro stabilní a pořád rozvíjející se s...
Orratum Bank is looking for an enthusiastic, ha...
ponukame pracu pre šičky do DEVYNSKEJ NOVEJ VSY...

Na predaj rodinný dom, rozloha 1 225 m2, možnos...
165.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 22 m2
Na predaj rodinný dom, rozloha 320 m2, možnosť ...

790.00 €

pred rokom
Výber najúspešnejších pesničiek speváčky a herečky, ktorá si dokázala úplne podmaniť detské publikum.
pred rokom
Album, na ktorom šumia Agáty v žiadnom prípade nemôže byť zlý.
Mitsubishi Mirage sa vyrába v úplne novom výrobnom závode Mitsubishi Motors v Thajsku, ktorý je najväčším závodom spoločnosti MMC mimo územia Japonska.
Koncom roku 2011 sa na trhu objavila kolekcia albumov zo série vydavateľstva Opus – Opus 100. Medzi titulmi sa objavili na CD aj platne – Ja som malá Bambuľka a Polepetko.
Počas jedného obdobia otehotnelo viac než 12 stredoškolských študentiek z Gloucesteru...
Nevedomí sú najnovším sci-fi v našich kinách. Veľká reklama, hviezdne herecké obsadenie, dokonalé animácie a divácky príťažlivé efekty robia z toho veľkofilm.
Spevák Nate Ruess z kapely Fun. vydal singel Nothing Without Love. Nahrávka sa ihneď stala hitom digitálnych služieb.
Každá z väčších automobiliek má už dnes vlastnú divíziu zameranú na vývoj ostrých športových verzií odvodených aj z rodinných modelov.