Dnes je 22. júna 2018, meniny má a zajtra

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 10.06.2013

Rakovinou kostí trpeli už neandertálci
Zdroj obrázku: Wikipedia

Americkí vedci zistili, že rakovinu kostí mali už aj neandertálci (Homo neanderthalensis) žijúci pred 120-tisíc rokmi. Dokazuje to fosilizované rebro nájdené neďaleko chorvátskeho mesta Krapina, na ktorom objavili znaky kostného nádoru. Ide o vôbec najstarší známy dôkaz o takomto nádore u ľudí. Doteraz najstaršie zachované pozostatky rakoviny kostí mali iba 1000 až 4000 rokov a identifikovali ich u starovekých Egypťanov.

"Tento nález ukazuje, že aj keď žijete v relatívne neznečistenom prostredí, tak vás to automaticky neochráni proti rakovine, ani ak by ste boli neandertálec žijúci pred 120-tisíc rokmi," uviedol David Frayer z The University of Kansas, ktorý spolu s kolegami o svojom objave informoval prostredníctvom časopisu PLOS One. Vedcom sa podarilo nádor diagnostikovať pomocou počítačovej tomografie (CT) röntgenového vyšetrenia. Keďže však rebro pochádza z neúplnej kostry, odborníci nedokázali stanoviť celkový zdravotný stav tohto neandertálca. Taktiež sa im nepodarilo z tejto fosílie extrahovať vzorku DNA, napriek tomu však veria, že tento objav im pomôže získať nové poznatky o rakovine u pravekých ľudí.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Fotografia
Anonym
Ty si inak v poriadku?? Co si rano pojedol? Neandertalci a svetlo boha otca nenasledovali.. Tebe ale fakt hrabe.

Diskusné príspevky (1)

Fotografia
Anonym
Dokazuje to 120-tisíc rokov staré fosilizované rebro vykazujúce znaky kostného nádoru. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/veda/rakovinou-kosti-trpeli-uz-neandertalci/

Áno aj oni trpeli - tak ako už dnešný vyvinutý človek a boli obdarený tak ako my slobodnou vôľou - no sami si vybrali cestu zániku, pretože nechceli kráčať vo Svetle Boha Otca. Bola to vývojová vetva ľudí odsúdená vlastnými činmi a konaním k zániku - ich duše ľudké zárodky boli uvolnené - vrátené k nevedomosti a opäť nastúpili v iných hmotných telách cestu vývoja - uvedomenia ľudského ducha.

Naše služby ponúkame od r. 1990. AutopožičovňaP...
Aktuálne trendy a novinky zo sveta spodnej biel...

Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...

Na predaj byt, 2 izby, rozloha 56 m2, balkón, l...
Na predaj záhrada, rozloha 420 m2
1 100.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 4 a viac izieb, rozloha 119 m2...

Obdobie dospievania môže byť veľmi komplikované.
Zabávač, komik, moderátor, ale aj textár, hudobník a spevák je Karel Šíp. Pri príležitosti jeho okrúhlych narodenín mu vyšla kompilácia hitov, ktoré otextoval.
Legendárny podvozok, komunikatívne riadenie aj na tú dobu veľmi odvážny dizajn z Forda urobili už pomaly legendu, preto očakávame poriadnu "udalosť".
pred rokmi
Láska si ťa nájde aj tam, kde to najmenej čakáš.
Za 25 nových meračov rýchlosti by mal rezort vnútra zaplatiť 720-tisíc eur.
U nás je to už raz tak.
Porsche Macan vychádza z Audi Q5, resp. využíva koncernovú platformu MLB, na rozdiel od sesterského Q5 budúcej generácie je však dôkladne prepracovaný.
Monkey Business mali jednoznačne už aj lepšie chvíle pri tvorbe nových nahrávok. Ale ich novinkou Happiness Of Postmodern Age nemožno v žiadnom prípade opovrhovať. Len si na ňu treba dlhšie zvykať a to nadšenie sa dostaví.