Dnes je 08. júla 2020, meniny má a zajtra

Objavili najväčšiu čiernu dieru

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 19.01.2011

Objavená čierna diera má hustotu 6,8 miliardy sĺnk a je taká veľká, že by dokázala pohltiť celú našu slnečnú sústavu.
Objavili najväčšiu čiernu dieru
Zdroj obrázku: TS Server.sk

Objavená čierna diera má hustotu ako 6,8 miliardy sĺnk a je taká veľká, že by dokázala pohltiť celú našu slnečnú sústavu.

Táto čierna diera je takmer dvakrát taká veľká ako si vedci doteraz mysleli. Tento prelom naznačuje, že v najbližších rokoch vedci pravdepodobne nájdu oveľa viac čiernych dier podobných tejto. Čierna diera sa nachádza v galaxií M87, ktorá je od nás vzdialená asi 50 miliónov svetelných rokov. Vedci vravia, že sa sformovala ako výsledok spojenia niekoľkých čiernych dier v minulosti. Aby sme si aspoň trocha vedeli predstaviť jej veľkosť je asi 1000-krát menšia ako čierna diera nachádzajúca sa v strede Mliečnej dráhy.

Je to najväčšia hustota, ktorú sme kedy namerali pri čiernej diere.

Astronóm George Djorgovski z Kalifornského technologického inštitútu v Pasadene, ktorý sa podieľal na výskume povedal, že možnosť štúdie takej masívnej čiernej diery je naozajstná kuriozitou.

Pozorovania tohto objektu v budúcnosti nám dokonca môžu pomôcť dokázať, že to, čo nazývame čierne diery sú naozaj čierne diery. Do dnešného dňa nebola žiadna priama evidencia vychádzajúca z priamych pozorovaní, ktorá by potvrdila existenciu tzv. horizontu udalostí, ktorý je znakom čiernej diery.

Tento objav bol podľa slov profesora Gebhard možný vďaka 8,1-metrovej upravenej šošovke teleskopu Frederick C. Gilett Gemini nachádzajúcom sa v Mauna Kea na Havaji. Spolu s jeho tímom boli schopní sledovať hviezdy obiehajúce okolo čiernej diery v rýchlosti 500 km/s, čo im umožnilo vypočítať jej hustotu.

Napriek tomuto objavu je pravdepodobné, že tento rekord bude čoskoro prekonaný. V najbližších rokoch sa po celom svete plánujú postaviť nové teleskopy, ktoré vytvoria spoločnú sieť, pomocou ktorej sa významne zvýši schopnosť objavovania a pozorovania čiernych dier.

Lisa Cuddyová sa totiž rozhodla odmietnuť návrh produkcie na zníženie platu za účinkovanie v ôsmej sezóne.
Najhorším hercom modernej éry je zas Chuck Norris, najhorším režisérom Dennis Dugan, ktorý často spolupracuje s komikom Adamom Sandlerom.
Jeden šváb nič neznamená, dva šváby sú náhoda, ale tri šváby pri sebe neveštia nič dobré. Očakávajte čiernu mágiu.
50-ročný herec sa s 27-ročnou kolegyňou zoznámil počas nakrúcania snímky Rumový denník (2011), v ktorej obaja účinkovali.
Keď sa hrdinovia z kníh hororového spisovateľa dostanú na svet, začína sa peklo.
Splash sa môže pochváliť zvýšeným výkonom a nižšou spotrebou paliva
Ludmila Dvořáková poskytla Supraphonu rozhovor pri príležitosti prvého vydania jej dnes už historických zvukových záznamov na CD.
Počas tohto týždňa bude takmer 400 motoristických novinárov z viac ako 20 európskych krajín testovať na cestách v Žilinskom kraji 50 kusov produktovo vylepšenej verzie modelu Kia cee’d.