Dnes je 09. apríla 2020, meniny má a zajtra

Objavili najväčšiu čiernu dieru

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 19.01.2011

Objavená čierna diera má hustotu 6,8 miliardy sĺnk a je taká veľká, že by dokázala pohltiť celú našu slnečnú sústavu.
Objavili najväčšiu čiernu dieru
Zdroj obrázku: TS Server.sk

Objavená čierna diera má hustotu ako 6,8 miliardy sĺnk a je taká veľká, že by dokázala pohltiť celú našu slnečnú sústavu.

Táto čierna diera je takmer dvakrát taká veľká ako si vedci doteraz mysleli. Tento prelom naznačuje, že v najbližších rokoch vedci pravdepodobne nájdu oveľa viac čiernych dier podobných tejto. Čierna diera sa nachádza v galaxií M87, ktorá je od nás vzdialená asi 50 miliónov svetelných rokov. Vedci vravia, že sa sformovala ako výsledok spojenia niekoľkých čiernych dier v minulosti. Aby sme si aspoň trocha vedeli predstaviť jej veľkosť je asi 1000-krát menšia ako čierna diera nachádzajúca sa v strede Mliečnej dráhy.

Je to najväčšia hustota, ktorú sme kedy namerali pri čiernej diere.

Astronóm George Djorgovski z Kalifornského technologického inštitútu v Pasadene, ktorý sa podieľal na výskume povedal, že možnosť štúdie takej masívnej čiernej diery je naozajstná kuriozitou.

Pozorovania tohto objektu v budúcnosti nám dokonca môžu pomôcť dokázať, že to, čo nazývame čierne diery sú naozaj čierne diery. Do dnešného dňa nebola žiadna priama evidencia vychádzajúca z priamych pozorovaní, ktorá by potvrdila existenciu tzv. horizontu udalostí, ktorý je znakom čiernej diery.

Tento objav bol podľa slov profesora Gebhard možný vďaka 8,1-metrovej upravenej šošovke teleskopu Frederick C. Gilett Gemini nachádzajúcom sa v Mauna Kea na Havaji. Spolu s jeho tímom boli schopní sledovať hviezdy obiehajúce okolo čiernej diery v rýchlosti 500 km/s, čo im umožnilo vypočítať jej hustotu.

Napriek tomuto objavu je pravdepodobné, že tento rekord bude čoskoro prekonaný. V najbližších rokoch sa po celom svete plánujú postaviť nové teleskopy, ktoré vytvoria spoločnú sieť, pomocou ktorej sa významne zvýši schopnosť objavovania a pozorovania čiernych dier.

27-ročná herečka tvrdí, že odkedy sa zasnúbila s Jamesom Rightonom z kapely Klaxons, ľudia sa jej neustále pýtajú, či je tehotná.
Rôznorodosť zamestnaní s akými sa stretávame v každodennom živote, vytvára nekonečné možnosti ...
Spojenie hudobných dvojíc prinieslo na jeseň minulého roka čarovnú šnúru koncertov. Dva dvojhlavé draky Longital a Zapaska preto vyrážajú po slovenských a českých mestách po druhýraz.
Špeciálny plán má umožniť spoločnosti reštrukturalizáciu fabriky a prípravu na výrobu nových modelov.
Prvému disku dominuje najmä česká tvorba, ktorá sa po rozdelení oboch republík dostáva do slovenského éteru iba veľmi ťažko.
Zo závislosti ho vo filme vylieči mladá žena, do ktorej sa zamiluje.
Aerodynamický kit a výfuk s klapkami pre MB E 63 AMG
Lexus ponúka svojim zákazníkom v Nemecku exkluzívny model IS 250 Limited Edition.