Dnes je 18. októbra 2018, meniny má a zajtra

Objavili najväčšiu čiernu dieru

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 19.01.2011

Objavená čierna diera má hustotu 6,8 miliardy sĺnk a je taká veľká, že by dokázala pohltiť celú našu slnečnú sústavu.
Objavili najväčšiu čiernu dieru
Zdroj obrázku: TS Server.sk

Objavená čierna diera má hustotu ako 6,8 miliardy sĺnk a je taká veľká, že by dokázala pohltiť celú našu slnečnú sústavu.

Táto čierna diera je takmer dvakrát taká veľká ako si vedci doteraz mysleli. Tento prelom naznačuje, že v najbližších rokoch vedci pravdepodobne nájdu oveľa viac čiernych dier podobných tejto. Čierna diera sa nachádza v galaxií M87, ktorá je od nás vzdialená asi 50 miliónov svetelných rokov. Vedci vravia, že sa sformovala ako výsledok spojenia niekoľkých čiernych dier v minulosti. Aby sme si aspoň trocha vedeli predstaviť jej veľkosť je asi 1000-krát menšia ako čierna diera nachádzajúca sa v strede Mliečnej dráhy.

Je to najväčšia hustota, ktorú sme kedy namerali pri čiernej diere.

Astronóm George Djorgovski z Kalifornského technologického inštitútu v Pasadene, ktorý sa podieľal na výskume povedal, že možnosť štúdie takej masívnej čiernej diery je naozajstná kuriozitou.

Pozorovania tohto objektu v budúcnosti nám dokonca môžu pomôcť dokázať, že to, čo nazývame čierne diery sú naozaj čierne diery. Do dnešného dňa nebola žiadna priama evidencia vychádzajúca z priamych pozorovaní, ktorá by potvrdila existenciu tzv. horizontu udalostí, ktorý je znakom čiernej diery.

Tento objav bol podľa slov profesora Gebhard možný vďaka 8,1-metrovej upravenej šošovke teleskopu Frederick C. Gilett Gemini nachádzajúcom sa v Mauna Kea na Havaji. Spolu s jeho tímom boli schopní sledovať hviezdy obiehajúce okolo čiernej diery v rýchlosti 500 km/s, čo im umožnilo vypočítať jej hustotu.

Napriek tomuto objavu je pravdepodobné, že tento rekord bude čoskoro prekonaný. V najbližších rokoch sa po celom svete plánujú postaviť nové teleskopy, ktoré vytvoria spoločnú sieť, pomocou ktorej sa významne zvýši schopnosť objavovania a pozorovania čiernych dier.

Skutočný príbeh štvorročného Coltona, ktorý po ťažkej operácii tvrdí, že bol v nebi, zatiaľ čo lekári bojovali o jeho život.
Spoločnosť údajne má kupca na jeden z domácich závodov, oficiálne to však nepotvrdila.
Výskumníci zo Španielska a Veľkej Británie dokázali, že pri vnímaní chute nie je dôležité len to, čo ľudia konzumujú, ale aj farba šálky či taniera.
Úsilie zdravotníckych pracovníkov zlepšiť zdravotný stav obyvateľstva vychádza z viacerých štatistických ukazovateľov. Za rozhodujúci sa považuje úmrtnosť a jej...
Popri abonentkách SND ponúka aj darčekové poukážky a tiež ročenku na novú sezónu 2013/ 2014.
Britskí metalisti s českým bubeníkom vystúpia vo štvrtok 13. decembra v Majestic Music Clube (MMC).
Audi predstaví na autosalóne v Tokiu A1 Samurai Blue