Dnes je 21. septembra 2017, meniny má a zajtra

Najstaršia rakovina prežíva už 11-tisíc rokov

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 27.01.2014

Pôvodne sa objavila u pravekého psa príbuzného dnešnému sibírskemu huskymu a prenášala sa rozmnožovaním.
Najstaršia rakovina prežíva už 11-tisíc rokov

Najstarší známy druh dodnes prežívajúcej rakoviny sa objavil pred 11-tisíc rokmi u psa a prenášal sa rozmnožovaním. Informoval o tom tím vedcov z britského výskumného inštitútu Wellcome Trust Sanger, ktorým sa podarilo rozlúštiť DNA tejto rakoviny a určiť, že jej prvým nositeľom bol praveký príbuzný sibírskeho huskyho.

Pes bol údajne strednej veľkosti s krátkou rovnou a hnedo-čiernou srsťou. "Nevieme, prečo práve u tohto jedinca vznikla prenosná rakovina. Je však fascinujúce pozrieť sa späť v čase a zrekonštruovať identitu pravekého psa, ktorého genóm žije dodnes v bunkách tejto rakoviny," vysvetlila vedúca výskumu Elizabeth Murchison.

Typ rakoviny, ktorý vedci skúmali, je mimoriadne vzácny, pretože ide len o jeden z dvoch prenosných druhov, pričom sa oba vyskytujú u zvierat. Ten prvý je práve spomínaná pohlavne prenosná rakovina u psov, pri ktorej sa tvoria nádory na rozmnožovacích orgánoch. Pôvodne vznikla v izolovanej populácii, no pred 500 rokmi sa rozšírila zrejme vďaka moreplavbe. Ďalším prenosným druhom je rakovina tváre, ktorá sa prenáša uhryznutím medzi diablami tasmánskymi (Sarcophilus harrisii). "Genóm prenosnej psej rakoviny nám pomôže porozumieť procesom, vďaka ktorým sa rakovina stáva prenosnou," vysvetlil Mike Stratton, riaditeľ spomínaného inštitútu Wellcome Trust Sanger.

Hydroizolácie striech, základov stavieb, fóliam...
Doplnky výživy pre športovcov, najlepší protein...

Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...

Hľadáme do novootvoreneho Hotela v Senci manažé...
Sme spoločnosť ktorá spolupracuje s mezdinarodn...
Ponúkame prácu pre šikovných a spoľahlivých ľud...

Na predaj, rodinný dom, 4 a viac izieb, rozloha...
Na predaj garáž, rozloha 14.32 m2, novostavba
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 2 050 m2

V tom čase ešte stará dobrá vinylová platňa vyšla pod názvom Hurikán a priniesla štrnásť, dnes už legendárnych skladieb.
Univerzum A - Ž je od revolúcie prvou všeobecnou encyklopédiou v takomto rozsahu a krstní rodičia neskrývali radosť.
Angličana začali vyšetrovať po zistení, že nemecký bankár Gerhard Gribkowskij prebral od neho ilegálnu čiastku v hodnote 44 miliónov dolárov v súvislosti s predajom podielu v F1.
Zablahoželať oslávencovi Jackovi Danielovi príde aj herec Andrej Hryc, a to aj napriek tomu, že svoje narodeniny už roky ignoruje. Zlákala ho kvalitná Tennessee whiskey a tradičné americké jedlá.
Súd v nemeckom Düsseldorfe pre patentový spor medzi Apple a Samsungom zakázal predaj tabletu Galaxy Tab 7.7, v auguste rovnako zakázal predaj tabletu Galaxy Tab 10.1.
Úžasné pesničky pre deti s textami Pavla Šrutu a hudbou legendárneho Petra Skoumala.
Chris Kyle otvorene rozpráva o hrôzach vojny ako človek, ktorého dva razy postrelili a ktorý tragicky stratil dvoch blízkych priateľov.
Karosériu novej vlajkovej lode charakterizujú proporcie vymykajúce sa bežnému štandardu. Nezvyčajne veľká šírka a výška ...