Dnes je 23. februára 2018, meniny má a zajtra

Na morskom dne objavili nový druh antibiotika

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 01.08.2013

Látka s názvom anthracimycín dokáže zabíjať nebezpečné baktérie ako sú napríklad Bacillus anthracis spôsobujúci anthrax alebo meticilín-rezistentný zlatý stafylokok.
Na morskom dne objavili nový druh antibiotika

Americkí vedci z Kalifornskej univerzity v San Diegu popísali nový typ antibiotika, ktoré extrahovali z baktérií rodu Streptomyces žijúcich v sedimentoch na dne Tichého oceánu. Látka, ktorú nazvali anthracimycín, má jedinečnú štruktúru a dokáže zabíjať nebezpečné baktérie ako sú napríklad Bacillus anthracis spôsobujúci anthrax alebo meticilín-rezistentný zlatý stafylokok (MRSA).

Tento objav by tak mohol pomôcť pri vývoji nových typov liekov proti baktériám, ktoré si voči štandardným antibiotikám vybudovali rezistenciu. "Skutočný význam nášho výskumu je ten, že anthracimycín má jedinečnú chemickú štruktúru. Objav úplne nových chemických látok je veľmi zriedkavou záležitosťou. Tento objav je ďalším dôkazom, že morské baktérie sú po genetickej a chemickej stránke unikátne," uviedol vedúci výskumu William Fenical, ktorý spolu s kolegami zverejnil popis nového antibiotika v časopise Angewandte Chemie.

kúpa-predaj-sprostredkovanie nehnuteľnosti v Ko...
EZYDOG – kvalitné vodítka, obojky a doplnky pre...

Ahoj všetci, mám kapitál, ktorý sa použije na p...
Pomocné práce v gastronomii
Praca pre fyzicky zdatnych muzov do 40rokov ,au...

600.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 2 izby, rozloha 66 m2, novostavba
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 107 m2
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 20 m2

Ponúka sa nám otázka, či chemicky vyrábané výťažky a vitamíny nie sú vlastne namiesto zdraviu prospešné zdraviu škodlivé?
Autosalón od 8. do 13. apríla prinesie najviac automobilových značiek vrátane slovenských výstavných noviniek, medzi ktorými nebudú chýbať ani tie najhorúcejšie zo Ženevy.
Smart Fortwo Edition Iceshine sa začne predávať v októbri 2012.
Štúdia Kia Track´ster demonštruje silu, dynamickú a agresívnosť, ktoré sú „zabalené“ do moderného elegantného dizajnu.
Úžasné pesničky pre deti s textami Pavla Šrutu a hudbou legendárneho Petra Skoumala.
Vedenie tímu chce vzhľadom na sponzorské zázemie dať v budúcnosti šancu Rusovi Sergejovi Sirotkinovi.
Filmová podoba Frankensteina režiséra Kennetha Branagha z roku 1994 je jedna z najlepších adaptácii, aké kedy na motívy slávneho románu Mary Shelleyovej vznikli.
Konzumenti alkoholických nápojov v mnohých prípadoch bagatelizujú vplyv alkoholu na ľudský organizmus a často sa uspokojujú tým, že jeden pohárik...