Dnes je 26. februára 2020, meniny má a zajtra

List s prvým popisom DNA vydražili za 5,3 milióna dolárov

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 12.04.2013

Autorom listu bol spoluobjaviteľ DNA Francis Crick, ktorý ho napísal svojmu vtedy 12-ročnému synovi.
List s prvým popisom DNA vydražili za 5,3 milióna dolárov

List z roku 1953, v ktorom britský vedec Francis Crick písal svojmu vtedy 12-ročnému synovi o objave DNA, vydražili v stredu v New Yorku za 5,3 milióna dolárov (v prepočte približne 4,05 milióna eur). Organizátori aukcie pritom predpokladali, že list, ktorý dal do dražby práve Crickov syn Michael, sa predá za približne milión dolárov (zhruba 764-tisíc eur). Ako uviedol hovorca aukčnej spoločnosti Christie's, ide o nový rekord pre list predaný na dražbe. Meno nového majiteľa nie je známe.

V sedemstranovom, ručne písanom liste vtedy 33-ročný Francis Crick vysvetľoval tento dôležitý objav svojmu synovi, ktorý bol na internátnej škole. "Môj drahý Michael, Jim Watson a ja sme pravdepodobne spravili ten najdôležitejší objav. Skonštruovali sme model deoxyribonukleovej kyseliny, skrátene DNA. Prečítaj si tento list poriadne, aby si mu porozumel. Keď prídeš domov, tak ti ho ukážeme," uviedol. Domnieval sa, že DNA je kód a poradie jeho báz odlišuje jeden gén od druhého. "Inými slovami, myslíme si, že sme našli základný replikačný mechanizmus, pomocou ktorého život pochádza zo života. Chápeš, že sme veľmi vzrušení," dodal Crick, ktorý na záver napísal: "S láskou, ocko."
DNA list
DNA list.
zdroj: Internet

Spoločnosť Heritage Auctions bude okrem toho tiež dražiť Crickovu Nobelovu cenu za fyziológiu alebo medicínu, ktorú dostal v roku 1962 spolu s Watsonom a Mauriceom Wilkinsom za objav DNA. Okrem samotnej medaily pôjdu do dražby aj šek a diplom, ktoré dostal spolu s ňou, a tiež jeden z jeho laboratórnych plášťov. Členovia Crickovej rodiny plánujú venovať dvadsať percent zo zisku Inštitútu Francisa Cricka v Londýne.

Francis Harry Compton Crick sa narodil 8. júna 1916 neďaleko anglického Northamptonu. Pôvodne študoval fyziku, neskôr sa však začal venovať molekulárnej biológii. V závere svojej kariéry pôsobil ako profesor na Salk Institute for Biological Studies v Kalifornii. Zomrel v roku 2004 vo veku 88 rokov.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Rekordný čas v legendárnych pretekoch do vrchu Pikes Peak
Limitovaný model k 65. výročiu značky
Dizajnová štúdia na predstavila na autosalóne v Detroite.
Novinka Rohy od známeho autora Joa Hilla je nekomplikovaný príbeh, ktorý vás okamžite vtiahne čistou úprimnosťou a dynamických dejom, na ktorý nezabudnete dlho po dočítaní.
Zimný štadión Ondreja Nepelu v Bratislave sa počas prvých novembrových dní bude otriasať v základoch do slova a do písmena. Prichádza totiž RAMMSTEIN!
Kontroverzná speváčka má podľa jej slov skvelých kamarátov, ktorí dávajú pozor na to, aby ju pri jej výstrelkoch nikto neprichytil.
Podľa prieskumu verejnej mienky sa postoj slovenskej verejnosti posúva v prospech registrovaných partnerstiev
Skladba úspešne rotuje v rádiách už niekoľko týždňov a 11. apríla sa dostáva oficiálne na trh ako maxisingel s piatimi verziami.