Dnes je 19. decembra 2018, meniny má a zajtra

Genetici objavili spôsob, ako zastaviť vznik nádorov

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 10.07.2012

Českí a nórski vedci dokázali pomocou syntetickej molekuly opraviť bielkovinu, ktorá zabraňuje nekontrolovateľnému množeniu buniek.
Genetici objavili spôsob, ako zastaviť vznik nádorov
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/databanka

Českí a nórski genetici objavili spôsob, ako s pomocou syntetickej molekuly opraviť bielkovinu, ktorá za normálnych okolností funguje ako "genetická brzda" zabraňujúca nekontrolovateľnému množeniu buniek. Týmto spôsobom tak vedci dokážu zastaviť rakovinové bujnenie a tým aj vznik nádorov, predovšetkým u rakoviny hrubého čreva. Vedci si už svoj objav nechali patentovať.

"S pomocou našej molekuly sa nám podarilo výrazne znížiť počet aj veľkosť nádorov u myší, ktorým sme predtým implantovali rakovinu," uviedol genetik Ondřej Machoň z Ústavu molekulárnej genetiky Akademie vied Českej republiky. Ak sa táto "genetická brzda" pokazí, začnú sa bunky nekontrolovateľne deliť a vytvárať ložisko primárneho nádoru. Z neho sa potom uvoľňujú práve tie bunky, ktorých rast je nekontrolovateľný, a tie putujú ďalej do tela.

"Jednoducho sa zabývajú v ďalších orgánoch, v ktorých potom vznikajú obávané metastázy," vysvetlil Machoň, podľa ktorého k zmene zdravej bunky na nádorovú vedú práve defekty niektorých bunkových bielkovín.

Už z názvu je jasné, že inšpiráciou pre Paula bola láska, s ktorou sa, podľa jeho slov, stretli už všetci, a teda nikomu nie je neznáma.
Čínska firma a kanadský výrobca mobilných telefónov podľa denníka Wall Street Journal podpísali dohodu o ochrane dôverných informácii, na základe ktorej má Lenovo prístup k finančným výkazom BlackBerry.
Hviezda filmov Titanic (1997) a Predčítač (2008) má podľa jej slov úplne obyčajné telo. To je však paradoxne jedným z dôvodov, prečo sa vo filmoch často vyzlieka.
Ak vám to príde ako zlátanina, choďte do kina, Almodóvar to pospájal bravúrne a dokonca si myslím, že sa mohol vyblázniť ešte viac.
Jednou z najzávažnejších komplikácií cukrovky sú poruchy zraku, teda diabetická retinopatia.
Spoločnosť LG Electronics (LG) predstavila v spolupráci s BBC a satelitným operátorom SES technológiu HDR vysielania.
Slovenská speváčka Tina sa v sobotu 31. mája vydala za rappera Separa.
Šiesta choroba postihuje predovšetkým malé deti od šiestich mesiacov do dvoch rokov a vyskytuje sa celoročne. 50% detí ju prekoná s miernymi príznakmi.