Dnes je 21. augusta 2019, meniny má a zajtra

Genetici objavili spôsob, ako zastaviť vznik nádorov

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 10.07.2012

Českí a nórski vedci dokázali pomocou syntetickej molekuly opraviť bielkovinu, ktorá zabraňuje nekontrolovateľnému množeniu buniek.
Genetici objavili spôsob, ako zastaviť vznik nádorov
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/databanka

Českí a nórski genetici objavili spôsob, ako s pomocou syntetickej molekuly opraviť bielkovinu, ktorá za normálnych okolností funguje ako "genetická brzda" zabraňujúca nekontrolovateľnému množeniu buniek. Týmto spôsobom tak vedci dokážu zastaviť rakovinové bujnenie a tým aj vznik nádorov, predovšetkým u rakoviny hrubého čreva. Vedci si už svoj objav nechali patentovať.

"S pomocou našej molekuly sa nám podarilo výrazne znížiť počet aj veľkosť nádorov u myší, ktorým sme predtým implantovali rakovinu," uviedol genetik Ondřej Machoň z Ústavu molekulárnej genetiky Akademie vied Českej republiky. Ak sa táto "genetická brzda" pokazí, začnú sa bunky nekontrolovateľne deliť a vytvárať ložisko primárneho nádoru. Z neho sa potom uvoľňujú práve tie bunky, ktorých rast je nekontrolovateľný, a tie putujú ďalej do tela.

"Jednoducho sa zabývajú v ďalších orgánoch, v ktorých potom vznikajú obávané metastázy," vysvetlil Machoň, podľa ktorého k zmene zdravej bunky na nádorovú vedú práve defekty niektorých bunkových bielkovín.

Adaptácia predlohy Stephena Kinga Carrie sa vracia na plátna kín.
Už 6. mája sa môžete tešiť na druhý album Martina Haricha pod názvom „NECH“, ktorý vychádza pod hlavičkou Universal Music.
Na festivale, ktorý sa bude konať 21. až 23. augusta v Hradci Králové, sa predstavia napríklad Jamalski, Jah Sun, Rebellion The Recaller či Buggsy.
Prezident Inštitútu pre výskum bunkových terapií v Lyone verí, že kmeňové bunky v budúcnosti významne pomôžu zlepšiť kvalitu života s mnohými ochoreniami.
Na odovzdávaní Českých levov nevystúpil Jim Carrey, šlo o podvod Organizátori podujatia potvrdili, že namiesto 53-ročného komika sa predstavil neznámy muž.
Princíp činnosti v krátkom rozsahu
Dukanova diéta - hit na celom svete.
Kompletná diskografia skupiny Banket doplnená o dobové single a doteraz nevydané piesne vychádza na troch diskoch vo vydavateľstve Opus.