Dnes je 12. decembra 2019, meniny má a zajtra

Genetici objavili spôsob, ako zastaviť vznik nádorov

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 10.07.2012

Českí a nórski vedci dokázali pomocou syntetickej molekuly opraviť bielkovinu, ktorá zabraňuje nekontrolovateľnému množeniu buniek.
Genetici objavili spôsob, ako zastaviť vznik nádorov
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/databanka

Českí a nórski genetici objavili spôsob, ako s pomocou syntetickej molekuly opraviť bielkovinu, ktorá za normálnych okolností funguje ako "genetická brzda" zabraňujúca nekontrolovateľnému množeniu buniek. Týmto spôsobom tak vedci dokážu zastaviť rakovinové bujnenie a tým aj vznik nádorov, predovšetkým u rakoviny hrubého čreva. Vedci si už svoj objav nechali patentovať.

"S pomocou našej molekuly sa nám podarilo výrazne znížiť počet aj veľkosť nádorov u myší, ktorým sme predtým implantovali rakovinu," uviedol genetik Ondřej Machoň z Ústavu molekulárnej genetiky Akademie vied Českej republiky. Ak sa táto "genetická brzda" pokazí, začnú sa bunky nekontrolovateľne deliť a vytvárať ložisko primárneho nádoru. Z neho sa potom uvoľňujú práve tie bunky, ktorých rast je nekontrolovateľný, a tie putujú ďalej do tela.

"Jednoducho sa zabývajú v ďalších orgánoch, v ktorých potom vznikajú obávané metastázy," vysvetlil Machoň, podľa ktorého k zmene zdravej bunky na nádorovú vedú práve defekty niektorých bunkových bielkovín.

Lacný golfový obchod, tovar na sklade, golfové ...
výroba web stránok a e-shopov, grafika, reklama,

162.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 13 m2
Na predaj obchodný priestor, rozloha 108 m2
850.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 3 izby, rozloha 91.12 m2

Aj keď pesnička na prvé počutie pripomína vrchol tvorby kapely East 17, vďaka dokonalej produkcii z nej necítiť ten povestný naftalín deväťdesiatych rokov, aj keď sa viac menej nesie práve v tom duchu.
Nový sviatok slovenských študentov sa blíži – už 7. októbra vypukne 1. ročník študentského festivalu „BACK TO SCHOOL“. Organizátori sľubujú koncerty najlepších kapiel a neostávajú len pri nich.
Pripravený pre sezónu Open-Air
Východoslovenská skupina Kvety v podpaží predstavuje nový singel, ktorý je oslavou lásky a vášne.
Podľa mužov zákona však boli falošné modely veľmi dobre upravené vrátane častí motora a na prvý pohľad bol rozdiel medzi nimi a originálom nepatrný.
Toto počasie v nás môže evokovať pocity smútku či depresie. Ak sa cítite bez nálady a počasie vám lezie na nervy i na city, skúste niektorý z našich tipov proti jesennej únave.
Záznam legendárneho koncertu na prestížnom anglickom festivale v Readingu z roku 1992, podľa mnohých ankiet najlepšieho koncertu celej kariéry Nirvany.
Slávna herečka vraj mala radosť, keď mohla v počítačovej hre zabiť hlavnú hrdinku