Dnes je 18. júna 2018, meniny má a zajtra

Genetici objavili spôsob, ako zastaviť vznik nádorov

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 10.07.2012

Českí a nórski vedci dokázali pomocou syntetickej molekuly opraviť bielkovinu, ktorá zabraňuje nekontrolovateľnému množeniu buniek.
Genetici objavili spôsob, ako zastaviť vznik nádorov
Zdroj obrázku: Dreamstime.com/databanka

Českí a nórski genetici objavili spôsob, ako s pomocou syntetickej molekuly opraviť bielkovinu, ktorá za normálnych okolností funguje ako "genetická brzda" zabraňujúca nekontrolovateľnému množeniu buniek. Týmto spôsobom tak vedci dokážu zastaviť rakovinové bujnenie a tým aj vznik nádorov, predovšetkým u rakoviny hrubého čreva. Vedci si už svoj objav nechali patentovať.

"S pomocou našej molekuly sa nám podarilo výrazne znížiť počet aj veľkosť nádorov u myší, ktorým sme predtým implantovali rakovinu," uviedol genetik Ondřej Machoň z Ústavu molekulárnej genetiky Akademie vied Českej republiky. Ak sa táto "genetická brzda" pokazí, začnú sa bunky nekontrolovateľne deliť a vytvárať ložisko primárneho nádoru. Z neho sa potom uvoľňujú práve tie bunky, ktorých rast je nekontrolovateľný, a tie putujú ďalej do tela.

"Jednoducho sa zabývajú v ďalších orgánoch, v ktorých potom vznikajú obávané metastázy," vysvetlil Machoň, podľa ktorého k zmene zdravej bunky na nádorovú vedú práve defekty niektorých bunkových bielkovín.

Kancelárske potreby, papier, kancelársky nábyto...
Tandemový zoskok padákom, výcvik voľného pádu, ...

Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...

455.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 65 m2
550.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 2 izby, rozloha 58.25 m2, balk...
Na predaj rodinný dom, rozloha 155 m2

Andy Bell a Vince Clarke svojim fanúšikom odkazujú, že sa na nich tešia a rovnako tešiť sa môžu fanúšikovia na ich show.
Autor s takmer až hrabalovským citom pre jazyk ušpinený životom zaznamenáva rozhovory, ktoré medzi sebou a s ním vedú všetky tie postavy a postavičky, s ktorými sa v Berlíne a pod ním stretáva.
Miro Jaroš na krste svojej knižky Čisté rúčky, predstavil aj videoklip k pesničke, ktorá nesie rovnaký názov a je súčasťou knižnej prvotiny, určenej deťom predškolského veku.
Nezabudnuteľná podmorská klasika
Artega z nemeckého Delbrücku predstavila na IAA 2011 vo Frankfurte nad Mohanom elektrickú verzii typu GT – Artega SE.
Vzhľadom na výhľad rastu čínskeho dopytu potrebujeme postaviť nový závod, aby sme udržali náš trhový podiel v Číne na stabilnej úrovni 10 %, uviedla firma Hyundai.
Tiež ste prepadli kúzlu fotografie a chceli by ste dokumentovať bežecké udalosti, tak aby vaše fotky boli ako od profíka? Nasledujúce rady sú práve pre vás!
Prešovská skupina Komajota pokračuje v trende singlov a videí. Po troch mesiacoch sa hlási s čerstvou skladbou Most a vyráža na turné.