Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 28. novembra 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Výhry, za získanie ktorých je treba platiť, sú zakázané

Zdroj: SITA, redaktor: redakcia , pridané: 18.10.2012

Európsky súd zakázal praktiky obchodníkov, ktorí oznámia spotrebiteľovi, že niečo vyhral, no získanie výhry mu spôsobí náklady.
Výhry, za získanie ktorých je treba platiť, sú zakázané
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Praktiky obchodníkov, ktorí vytvárajú falošný dojem, že spotrebiteľ niečo vyhral, no získanie samotnej výhry mu spôsobí ďalšie náklady, sú zakázané. Vyplýva to z verdiktu Súdneho dvora Európskej únie v Luxemburgu.

Podľa súdneho dvora právo EÚ zakazuje agresívne praktiky, ktorými sa vytvára falošný dojem, že spotrebiteľ už vyhral cenu, ak sa žiadosť o informáciu o akú cenu ide alebo jej nadobudnutie podmieňuje uhradením hotovosti alebo spôsobením si určitých nákladov. Tieto praktiky sú zakázané aj v prípade, ak by boli náklady spotrebiteľa zanedbateľné s ohľadom na hodnotu ceny. Dokonca aj vtedy, ak obchodník z nich nemá žiadny prospech. Takéto praktiky sa zakazujú aj v prípade, ak má spotrebiteľ viac možností ako cenu získať a jedna z nich je bezplatná.

Cieľom práva Európskej únie je chrániť ekonomické záujmy spotrebiteľov tým, že zakáže nekalé obchodné praktiky spoločností. V spore, ktorý sa týka najmä praktík obchodníkov, stojí proti sebe päť britských spoločností špecializujúcich sa na distribúciu reklamných zásielok a Office of Fair Trading (Orgán pre hospodársku súťaž) v Spojenom kráľovstve.

Obchodníci zasielali listy, stieracie karty alebo vkladali materiály do novín a časopisov, v ktorých oznamovali spotrebiteľovi, že vyhral cenu. Ľudia mali potom viacero možností, ako zistiť o akú výhru ide. Mali zatelefonovať na osobitne spoplatnené číslo, poslať SMS správu či získať informáciu bežnou poštou. Spotrebiteľ sa dozvedel cenu za minútu hovoru a maximálnu dĺžku hovoru, ale nevedel, že spoločnosť, ktorá mu zaslala reklamu, dostala určitú časť z ceny hovoru.

V niektorých reklamách napríklad ponúkali výletné plavby po Stredozemnom mori. Aby spotrebiteľ cenu získal, musel sa dať poistiť, zaplatiť príplatok za kabínu s jednou alebo dvoma posteľami, znášať náklady na stravu a prístavné poplatky. Dva páry tak plavba stála 399 libier na osobu.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:



Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
V konečnom dôsledku sú tieto pesničky o živote, smrti, láske i prírode akýmsi pokusom o úprimnosť v biznise, v ktorom sa už dávno nenosí. A Patti Smith sa k tomu stavia tak presvedčivo, až to vyráža dych.
pred 8 rokmi
Pred Vianocami Slováci využívajú online nákupy čoraz častejšie. Nie všetci sú však dostatočne opatrní.
pred 9 rokmi
Dvojica slávnych talianskych dizajnérov stvárni malé úlohy v najnovšom filme amerického režiséra Woodyho Allena, ktorý sa bude odohrávať v Ríme.
pred 8 rokmi
Predstavte si, že sa môžete vrátiť o desať rokov späť a stretnete svoje mladšie ja. Aké rady by ste mu dali?
pred 8 rokmi
Rozmanitá výstava s názvom Vianoce – ešte otázky? je venovaná otázkam vianočných sviatkov a s nimi súvisiacimi premenami v tradíciách ako aj otázkam antagonizmu medzi oslavou Vianoc a ich odmietaním.
pred 7 rokmi
Vznikne tak IBM Watson Group, ktorej cieľom bude rozvoj a preniknutie kognitívnych inovácií spojených so superpočítačom Watson.
pred 9 rokmi
Lamb, ktorí sa zapísali do hudobnej histórie tiež predovšetkým svojim kultovým songom ako Górecki a Gabriel, vystúpili v Prahe krátko po svojom reunione v roku 2009.
pred 10 rokmi
Zatiaľ, čo je nútená riešiť najbolestnejšie problémy, v divadle vrcholia prípravy muzikálu Johanka z Arku...