Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. októbra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Slováci preferujú slovenské výrobky, ochotne si aj priplatia

Zdroj: SITA, redaktor: redakcia , pridané: 07.08.2012

Rozhodovanie kupujúcich ovplyvňuje najmä cena, uviedlo to 44 percent opýtaných.
Slováci preferujú slovenské výrobky, ochotne si aj priplatia
Zdroj obrázku: Internet
 

Slováci preferujú domáce výrobky, sú ochotní si za ne aj priplatiť. Až 94 percent Slovákov kupuje slovenské výrobky a rovnaké percento Slovákov je presvedčených, že slovenské výrobkykvalitnejšie než dovezené zo zahraničia.

Priplatiť si za slovenské výrobky je ochotných až 70 percent Slovákov. Vyplýva to z celoslovenskej ankety, ktorú na portáli Aktuality.sk pripravili Azet.sk a agentúra INCOMA Slovakia. Od 20. júna do 15. júla v nej hlasovalo 11 184 respondentov. "Do ankety sa zapojilo dvakrát viac žien ako mužov, čo zodpovedá obstarávaniu nákupov podľa pohlavia na Slovensku," uviedol Tomáš Gašpierik z Azet.sk, a.s.

Rozhodovanie kupujúcich ovplyvňuje najmä cena, uviedlo to 44 percent opýtaných. Viac ako štvrtina respondentov sa rozhoduje podľa krajiny pôvodu a 20 percent zákazníkov zaujíma zloženie kupovaného výrobku. Polovica opýtaných sa priznala, že má problémy pri rozoznávaní domácich a zahraničných výrobkov. Podľa Gašpierika to potvrdzujú aj odpovede na otázku, aký slovenský výrobok kupujú klienti najčastejšie. Až 82 percent uviedlo, že najčastejšie nakupuje čistiace prostriedky a 75 percent konštatovalo, že kávu a kávové špeciality.
 
Iba 23 percent opýtaných si myslí, že je na pultoch slovenských obchodov viac-menej dostatok domácich výrobkov. Avšak trištvrte respondentov nie je spokojných s ich zastúpením. Zo slovenských výrobkov respondentom na pultoch najviac chýbali destiláty a liehoviny (51 percent), tiež syry (31 percent) či prípravky na starostlivosť o pokožku (27 percent). Štvrtina respondentov prekvapivo uviedla aj víno a sekty, i keď Slovensko má v tejto oblasti významné zastúpenie.

Najväčšia zhoda medzi opýtanými bola v otázke označovania jedným symbolom všetkých výrobkov vyrobených na Slovensku. Až 99 percent je presvedčených, že je vhodné potraviny aj nepotraviny označovať jednotným symbolom pre ľahšiu orientáciu pri nakupovaní. Napríklad logo "Kvalita z našich regiónov", ktorým označujú potravinárske aj nepotravinárske tovary už dva roky, pozná 71 percent opýtaných.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Fotografia
Anonym
pred 3 rokmi
Rozhodovanie kupujúcich ovplyvňuje najmä cena, uviedlo to 44 percent opýtaných. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/spravy-z-domova/slovaci-preferuju-slovenske-vyrobky-ochotne-si-aj-/

http://necenzurovane.net/15/dano.html

 

Tvoje meno:

Komentár:



Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Na marcovom autosalóne v Ženeve predstaví firma Protoscar tretiu štúdiu športového elektromobilu Lampo3.
pred 6 rokmi
Mäta sa využíva ako v kuchyni, tak i v medicíne. Poznáme ju v podobe rôznych čajov či chladivých mastí.
pred 7 rokmi
Skupina OK Band oslavuje 30 rokov existencie najsilnejšou zostavou svojich hitov na jednom CD.
pred 8 rokmi
Športovo ladené rodinné MPV
pred 7 rokmi
S nezvyčajným nápadom prišla tuningová nemecká spoločnosť Mansory, ktorá golfovému vozíku Garia dopriala športový imidž.
pred 6 rokmi
Už v májovom a tiež v najnovšom decembrovom traileri k snímke zaznieva skladba No Church in the Wild, pod ktorou sú podpísaní Jay-Z a Kanye West.
pred 7 rokmi
Justin Bieber daroval fanúšikom predčasný darček uvedením druhého singla z vianočného albumu Under the Mistletoe. R'n'b baladu Chestnuts Roasting On An Open Fire naspieval s Usherom.
pred 3 rokmi
Nový album s knihou pripomína, aké bývajú vojnové straty bolestné bez ohľadu na to, na ktorej strane sú …