Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 22. februára 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Slováci preferujú slovenské výrobky, ochotne si aj priplatia

Zdroj: SITA, redaktor: redakcia , pridané: 07.08.2012

Rozhodovanie kupujúcich ovplyvňuje najmä cena, uviedlo to 44 percent opýtaných.
Slováci preferujú slovenské výrobky, ochotne si aj priplatia
Zdroj obrázku: Internet
 

Slováci preferujú domáce výrobky, sú ochotní si za ne aj priplatiť. Až 94 percent Slovákov kupuje slovenské výrobky a rovnaké percento Slovákov je presvedčených, že slovenské výrobkykvalitnejšie než dovezené zo zahraničia.

Priplatiť si za slovenské výrobky je ochotných až 70 percent Slovákov. Vyplýva to z celoslovenskej ankety, ktorú na portáli Aktuality.sk pripravili Azet.sk a agentúra INCOMA Slovakia. Od 20. júna do 15. júla v nej hlasovalo 11 184 respondentov. "Do ankety sa zapojilo dvakrát viac žien ako mužov, čo zodpovedá obstarávaniu nákupov podľa pohlavia na Slovensku," uviedol Tomáš Gašpierik z Azet.sk, a.s.

Rozhodovanie kupujúcich ovplyvňuje najmä cena, uviedlo to 44 percent opýtaných. Viac ako štvrtina respondentov sa rozhoduje podľa krajiny pôvodu a 20 percent zákazníkov zaujíma zloženie kupovaného výrobku. Polovica opýtaných sa priznala, že má problémy pri rozoznávaní domácich a zahraničných výrobkov. Podľa Gašpierika to potvrdzujú aj odpovede na otázku, aký slovenský výrobok kupujú klienti najčastejšie. Až 82 percent uviedlo, že najčastejšie nakupuje čistiace prostriedky a 75 percent konštatovalo, že kávu a kávové špeciality.
 
Iba 23 percent opýtaných si myslí, že je na pultoch slovenských obchodov viac-menej dostatok domácich výrobkov. Avšak trištvrte respondentov nie je spokojných s ich zastúpením. Zo slovenských výrobkov respondentom na pultoch najviac chýbali destiláty a liehoviny (51 percent), tiež syry (31 percent) či prípravky na starostlivosť o pokožku (27 percent). Štvrtina respondentov prekvapivo uviedla aj víno a sekty, i keď Slovensko má v tejto oblasti významné zastúpenie.

Najväčšia zhoda medzi opýtanými bola v otázke označovania jedným symbolom všetkých výrobkov vyrobených na Slovensku. Až 99 percent je presvedčených, že je vhodné potraviny aj nepotraviny označovať jednotným symbolom pre ľahšiu orientáciu pri nakupovaní. Napríklad logo "Kvalita z našich regiónov", ktorým označujú potravinárske aj nepotravinárske tovary už dva roky, pozná 71 percent opýtaných.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Fotografia
Anonym
pred 4 rokmi
Rozhodovanie kupujúcich ovplyvňuje najmä cena, uviedlo to 44 percent opýtaných. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/spravy-z-domova/slovaci-preferuju-slovenske-vyrobky-ochotne-si-aj-/

http://necenzurovane.net/15/dano.html

 

Tvoje meno:

Komentár:



Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Ich dvojkoncert sa uskutoční v piatok 15. februára v KC Dunaj.
pred 6 rokmi
Speváčka zákernú chorobu v minulosti porazila, no rakovina sa vrátila a prekazila jej plány na koncertné turné.
pred 5 rokmi
Pôvodné oznámenie znepokojilo viaceré stajne, ktoré profitujú zo sponzorských peňazí nezávislých dodávateľov paliva a oleja.
pred 9 rokmi
Jeseň je obdobím, kedy z našich záhrad vyberáme dopestované ovocie či zeleninu.
pred 7 rokmi
Podľa Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz (INESS) je nové opatrenie Európskej komisie nedomyslené a nehospodárne.
pred 7 rokmi
Výsledky 13. Medzinárodného Filmového Festivalu (MFF) Bratislava.
pred 13 rokmi
Sny bývajú rôzne!
pred 16 rokmi
Jedným z najdôležitejších faktorov ovplyvňujúcich voľbu zákazníka pri kúpe auta tejto veľkosti je vnútorný priestor. Fiesta je preto opäť väčšia. Dĺžkou 3920 mm je teraz spolu s triom VW (Fabia, Polo, Ibiza) už takmer za hranicou triedy malých áut.