Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 17. decembra 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Projekt Filiálka v Bratislave ešte nie je pochovaný

Zdroj: SITA, redaktor: redakcia , pridané: 07.08.2013

Rezort dopravy pripravuje pre nasledujúce programové obdobie eurofondov 2014 až 2020 technicky a ekonomicky vhodný náhradný projekt regionálnej stanice pre prímestskú vlakovú dopravu v Bratislave.
Projekt Filiálka v Bratislave ešte nie je pochovaný
Zdroj obrázku: SITA
 

Pozastavený projekt vybudovania podzemnej železničnej trate v Bratislave medzi stanicou Predmestie a novou stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte nie je podľa ministerstva dopravy ešte pochovaný.

Pre nové programové obdobie eurofondov 2014 až 2020 rezort pripravuje technicky a ekonomicky vhodný náhradný projekt regionálnej stanice pre prímestskú vlakovú dopravu. Stanice by mali mať kratšie nástupištia umiestnené v menšej hĺbke pod povrchom a najmä bližšie k nadväzujúcim zastávkam MHD. Takýto projekt podľa ministerstva dopravy bude následne posudzovaný z pohľadu vhodnosti financovania zo zdrojov Európskej únie v nasledujúcom sedemročnom období.

"Chceme zdôrazniť, že ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja vníma akútnu potrebu riešenia dopravnej situácie v Bratislave aj prostredníctvom zlepšovania železničnej infraštruktúry pre podporu budovania integrovaného dopravného systému. Projekt novej regionálnej stanice v tejto lokalite je zahrnutý aj v Strategickom pláne rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020," informoval v utorok agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že sieť TEN-T (Transeurópska dopravná sieť) Bratislavu neobíde. "Z revízie trasovania koridorov TEN-T medzi Viedňou a Bratislavou a v samotnom uzle Bratislava, ktorú zadefinovala Európska komisia na jar 2012, však vyplýva, že prepojenie cez stanicu Filiálka nie je súčasťou tzv. core (základnej) siete TEN-T," uviedol Kóňa. A preto je z pohľadu rozvoja železničnej siete koridorov TEN-T tento projekt "prepojenie koridorov" irelevantný.

Minister dopravy Ján Počiatek stopol prípravu projektu Filiálka vlani v októbri na základe výsledkov štúdie realizovateľnosti Integrovaného dopravného systému Bratislava. "Projekt Filiálka bol vyňatý z financovania v aktuálne končiacom programovom období eurofondov pre nepripravenosť, v akej projekt zanechal bývalý minister Ján Figeľ. Minister Ján Počiatek urobil toto vážne rozhodnutie na základe výsledkov štúdie realizovateľnosti Integrovaného dopravného systému Bratislava," pripomenul Kóňa.

Štúdia bola podmienkou Európskej komisie a jej technického poradného orgánu Jaspers. Štúdia neodporučila projekt v podobe, v akej bol pôvodne navrhnutý, z ekonomických a technických dôvodov. "Bolo teda jasné, že Brusel by nám túto stavbu nikdy nepreplatil," dodal hovorca. Z tých istých príčin sa nebude realizovať ani druhá časť projektu, v rámci ktorej mala byť postavená železničná trať zo stanice Filiálka do Petržalky cez hlboký tunel pod Dunajom.

Železnice Slovenskej republiky následne vlani zastavili projekčné a inžinierske práce, ako aj majetkovo-právne vysporiadania v projekte výstavby podzemnej trate v Bratislave na úseku Predmestie - Filiálka. Zároveň zastavili príslušný tender na prvú etapu stavebných prác v rámci tohto projektu. Železnice vyhlásili verejnú súťaž na prvú časť projektu Filiálka vo februári 2012, keď bol ministrom dopravy Ján Figeľ (KDH). Ponuky siedmich uchádzačov sa otvárali vlani 23. júla, pričom predpokladaná cena prác plánovaných na tri roky bola 424 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Financované mali byť z Kohézneho fondu Európskej únie a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Najlacnejšie chcela práce vykonať skupina Doprastav, a.s. a Subterra a.s. Praha, a to za 269,6 mil. eur, čo oproti odhadovaným nákladom bolo 64 %.

Namiesto projektu Filiálka pripravil rezort dopravy náhradné projekty. Ide o dodanie nových prímestských a regionálnych vlakov pre Železničnú spoločnosť Slovensko, a.s., výstavbu električkovej trate v Bratislave do Petržalky, vrátane rekonštrukcie Starého mosta, nákup nových električiek v Bratislave a Košiciach, nových trolejbusov v Bratislave, ako aj modernizáciu električkových tratí v oboch mestách.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Ponúkame Exclusivné ovocné destiláty najvyššej ...
Predaj šperkov Svarovski Elements za akčné ceny...



Najväčší výber originál generík Viagra Cialis a...
Opravy zásuviek,vypínačov,svietidiel,bytových z...
Ponúkam kompletné elektroinštalačné práce v rod...

- metabolická analýza tela - meranie na špeciál...
financovanie úverov Máme veľmi vysoký kapitá...
82-Jahre nette Frau (160cm/60kg)- Parkinson, ei...

82 900.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 64 m2, novostavb...
45 000.00 €
Na predaj chata, rozloha 60 m2, balkón, logia
56 000.00 €
Na predaj byt, 1 izba, rozloha 40 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 2 rokmi
Nádherné a čarovné. Zamilovala som si túto knihu,“ píše čitateľka na Amazone.
pred 11 rokmi
Pojmy ako plánovanie tréningu a tréningového zaťaženia by sa mali v poradí prehodiť, ale to nemusí byť podstatné.
pred 6 rokmi
Fascinujúci dizajn karosérie a viac – Lorinser Sportservice predstavil bohatý tuningový program pre Mercedes-Benz CLS-Klasse.
pred 3 rokmi
V prvom priamom kino - prenose roku 2015 (29. januára) v kinách CINEMAX zažiari nemecký tenor Jonas Kaufmann.
pred 3 rokmi
Už veľakrát ste rozmýšľali o tom, ako zefektívniť fungovanie vášho skladu? Hoci ste len malý podnikateľ, chcete, aby vo vašom sklade všetko fungovalo na profesionálnej úrovni ako v nadnárodných spoločnostiach len v malom?
pred 5 rokmi
Nahrávka bude obsahovať aj dueto Opatovského s českou speváčkou Monikou Bagárovou.
pred 4 rokmi
Nový album nie je preskakujúca platňa s večným návratom do pôvodnej drážky. Nie je to ani revolučný, ale prirodzene otvorený evolučný vývoj, ktorým sa Hammelposunul k novému závitu špirály svojej umeleckej dráhy.
pred 5 rokmi
Dánska spoločnosť ECOmove, ktorá intenzívne vyvíja elektromobily, predstavila tretiu vývojovú štúdiu elektromobilu QBEAK III, ktorý predstavuje výrazný pokrok v porovnaní s predchádzajúci dvomi prototypmi.