Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 26. apríla 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Koncesionári platia program bez reklamy

Zdroj: SITA, redaktor: redakcia , pridané: 12.08.2013

Podľa generálneho riaditeľa RTVS Václava Miku by koncesionári v prvom rade mali platiť za obsah, na jeho skvalitnení intenzívne pracujú.
Koncesionári platia program bez reklamy
Zdroj obrázku: Internet
 

Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) v uplynulých dňoch predstavil novú komunikačnú kampaň “Bez reklamy“. Jej cieľom je poukázať na to, že spojené verejnoprávne médium neprerušuje správy, filmy či seriály reklamou.

Kampaň má verejnosť upozorniť na to, čo RTVS robí a prečo to robí, povedal pre agentúru SITA generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska Václav Mika. “Vysielame formáty bez reklamy, len s tým málo marketingovo pracujeme,“ povedal, pričom zdôraznil, že tzv. koncesie, teda úhrady za vysielanie RTVS, sa platia aj preto, že vo vysielaní verejnoprávneho rozhlasu a televízie je minimum reklamy, že sa ňou neprerušuje program tak, ako to robia komerčné stanice. “Divák to mnohokrát nevie, že keď dostane účet od terestriálnej, povedzme digitálnej služby, že na tom účte platí aj za isté formáty, ako pay TV, pretože tam nie je reklama a to je náš prípad,“ doplnil šéf RTVS.

Koncesionári by však podľa Miku v prvom rade mali platiť za obsah, ktorý je v prípade RTVS unikátny a ktorý zo zákona napĺňa RTVS ako jediné médium. Treba povedať, že ide aj o “vysielanie pre isté záujmové skupiny, pre minority, pre národnostné menšiny a pochopiteľne aj pre zdravotne postihnutých“. Václav Mika 7. augusta počas hodnotenia prvého roku vo funkcii označil za jeho hlavné pozitívum posilnenie postavenia RTVS ako média verejnej služby. To by sa malo viac prejaviť už v najbližšom roku. RTVS intenzívne plánuje vlastné seriály a množstvo programov pre deti a mládež. Napríklad, po 20 rokoch bude mať tieto Vianoce premiéru animovaný večerníček pre deti. Do vysielania sa dostane viac titulov z európskej produkcie a spoločné projekty RTVS s Českou televíziou, ako sú seriály Sanitka a Kriminálka Staré Mesto. Prvý mesiac RTVS natáča v Turčianskych Tepliciach v interných kapacitách seriál s pracovným názvom Kolonáda. “Sme obsahovo, žánrovo odlišní od komerčných televízií a to sa bude prehlbovať a zlepšovať, v to verím,“ tvrdí Václav Mika. Faktom totiž podľa generálneho riaditeľa RTVS je, že na televíznej Jednotke sa vysiela 50 percent žánrov odlišných od ponuky komerčných televízií a na Dvojke je to takmer 90 percent programov vo verejnom záujme. Vo vysielaní Slovenského rozhlasu tvorí program verejnej služby až 80 percent.

"Dlhodobým problémom RTVS je pokles jeho hlavného príjmu, príjmu z tzv. koncesií. Mesačný základný poplatok pre domácnosť 4,64 eura je najnižší poplatok v Európe,“ zdôraznil pre SITA Mika a dodal, že napríklad v Chorvátsku je to po prerátaní vyše 11 eur. Nižšie koncesie platia podľa Václava Miku iba v Poľsku, kde je však neporovnateľne viac koncesionárov. Treba povedať aj to, že poplatok nebol 10 rokov zvyšovaný a valorizácia prebehla asi v každej oblasti ekonomického života. "To všetko sú argumenty, ale najprv musí byť mandát, že vieme prezentovať náš obsah, a to, čo naozaj napĺňame obsahom a nielen týmito slovami,“ doplnil pre SITA šéf RTVS, ktorému 1. augusta uplynul presne rok pôsobenia na čele spojeného verejnoprávneho média.

Trend znižovania koncesií zaznamenávajú verejnoprávna televízia a rozhlas posledných šesť rokov. Tento rok by RTVS chcel z koncesií získať približne 70 miliónov eur. Vlani získal o približne 1,5 mil. menej ako rok predtým - 72 350 000 eur v roku 2012 (s koncesiami získanými vymáhaním 72 374 575 eur). Na zlepšenie výberu koncesií pripravila RTVS informačnú kampaň v spolupráci so Slovenskou poštou, chce tiež identifikovať tých, ktorí koncesie majú platiť, no neplatia, čo sa dá zistiť napríklad, pomocou porovnávaní databáz zo sociálnej či zdravotnej poisťovne.

Spoločnosť zriadená spoločne SRo a STV na výber koncesií k začiatku tohto roka zanikla a poplatky začala vyberať priamo RTVS. Sadzby sa nezmenili, úhrada pre fyzickú osobu je 4,64 eura mesačne. Platiteľom koncesií sú fyzické osoby, ktoré sú v evidencii odberateľov elektriny v byte alebo v rodinnom dome. Koncesie platí aj zamestnávateľ, ktorý v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom vzťahu zamestnáva aspoň troch zamestnancov. Ak má troch až deväť zamestnancov platí 4,64 eura. Ďalej sa suma zvyšuje až po 464,71 eura. Podrobnosti o platení úhrad a výške sadzieb sú zverejnené na webstránke RTVS - http://www.uhrady.rtvs.sk.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Ubytovanie blízko mesta Brezno, reštaurácia, šk...
výroba dielcov na NC strojoch, eloxovanie hliní...



Predám nový,nevybalený troj úrovňový čierny TV ...
Máme k dispozícii všetkým (najmä pestúnky, obch...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...

Prijmeme do prac.pomeru zdravotníckeho asistent...
Orratum Bank is looking for an enthusiastic, ha...
Hľadáme zváračov na prácu do ČR s nástupom IHNE...

46 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 54 m2
42 000.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 100 m2
21 000.00 €
Na predaj chata, rozloha 24 m2, balkón, logia, ...



790.00 €
3 590.00 €


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Jitka Čechová patrí medzi najvýraznejších českých klaviristov súčasnosti. Pôsobí v úspešnom Smetanovom triu, ale zároveň nezabúda na svoju sólovú dráhu.
pred 6 rokmi
Úplne prvým filmom v histórii českej kinematografie, ktorý je kompletne pripravovaný v 3D.
pred rokom
Do Bratislavy pricestuje zakladateľ Snarky Puppy – Cory Henry a hviezda YouTube Jacob Collier.
pred 8 rokmi
Podobný anaeróbnemu je aj tzv. intervalový tréning.
pred 4 rokmi
Známy slovenský herec oslavuje v týchto dňoch významné jubileum - sedemdesiatku.
pred 5 rokmi
Názov nahrávky pre speváčku hitov Dirrty či Beautiful znamená znovuzrodenie.
pred 5 rokmi
A SuperStar do tretice. Aj keď na tento plod komerčnej súťaže sme si museli počkať štyri roky.
pred 6 rokmi
Zo siedmej štúdiovky Femme Fatale (2011) predala v USA od 28. marca do 3. apríla približne 276 000 kópií.