Dnes je 22. mája 2018, meniny má a zajtra

V podľadovcovom jazere Vostok by mohli žiť aj ryby

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 09.07.2013

V podľadovcovom jazere Vostok by mohli žiť aj ryby

Vedci z Bowling Green State University v americkom Ohiu objavili vo vzorkách ľadu nachádzajúceho sa tesne nad hladinou antarktického podľadovcového jazera Vostok stopy po mikroorganizmoch, z ktorých mnohé žijú v tráviacom trakte vyšších živočíchov. Ich objav preto naznačuje, že v jazere by mohli existovať aj vyššie formy života ako sú mäkkýše, kôrovce alebo dokonca ryby.

Vostok, ktorý je najväčším z viac než tristo podľadovcových jazier v Antarktíde, sa nachádza pod približne štyrmi kilometrami ľadu a má rozlohu zhruba 15 690 kilometrov štvorcových. V niektorých miestach dosahuje hĺbku viac než 800 metrov. Celkovo ide o siedme najväčšie a štvrté najhlbšie jazero na svete. Odborníci celkovo z ľadu nad hladinou jazera získali genetické údaje o 3507 rôznych druhoch mikroorganizmov, z ktorých 1623 dokázali priradiť k už známym druhom. Približne 94 percent vzoriek tvorili baktérie, šesť percent boli eukaryotické organizmy a dve vzorky patrili k archeónom. Niektoré z objavených baktérií pritom patrili k druhom, ktoré žijú v okolí hydrotermálnych prieduchov na dne oceánov. Ak by sa takýto prieduch nachádzal aj na dne jazera Vostok, mohol by pre organizmy v ňom žijúce zabezpečovať potrebné živiny a tepelnú energiu.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Fotografia
Anonym
Naznačuje to objav veľkého množstva mikroorganizmov, z ktorých mnohé žijú v tráviacom trakte vyšších živočíchov. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/priroda/v-podladovcovom-jazere-vostok-by-mohli-zit-aj-ryby/

Aj keby tam neviem čo objavili, tak to zataja a do médii pustia informáciu, ktorej neuverí človek zo zdravým rozumom.

V stovke najúspešnejších riešiteľov logického testu sa umiestnilo až 40 dievčat. Víťazom prvého kola je taktiež dievča.
Emocionálne mimoriadne silný song naspieval 25 ročný mladík, ktorý sa desil šikanovania na škole, kvôli svojej orientácii a tak počas prestávok nevychádzal z triedy.
Podobný anaeróbnemu je aj tzv. intervalový tréning.
Syn slávneho Johna Lennona je podľaStevena Tylera prekliato milý chlapík.
Vidieť taliansku rockerku Giannu Nannini v akcii je nezabudnuteľný zážitok.
Okrem vyšších registračných poplatkov navrhuje Inštitút finančnej politiky aj zavedenie pravidelnej, tzv. cirkulačnej dane z motorových vozidiel.
Celosvetový priemer hovorí, že na 100 žien a dievčat pripadá 101 mužov a chlapcov, no v Spojených arabských emirátoch pripadá na sto žien a dievčat až 220 mužov a chlapcov.
V poslednom diele 24. série sa Homerov kolega Carl Carlson vyberie na rodný Island.