Dnes je 18. novembra 2017, meniny má a zajtra

V podľadovcovom jazere Vostok by mohli žiť aj ryby

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 09.07.2013

V podľadovcovom jazere Vostok by mohli žiť aj ryby

Vedci z Bowling Green State University v americkom Ohiu objavili vo vzorkách ľadu nachádzajúceho sa tesne nad hladinou antarktického podľadovcového jazera Vostok stopy po mikroorganizmoch, z ktorých mnohé žijú v tráviacom trakte vyšších živočíchov. Ich objav preto naznačuje, že v jazere by mohli existovať aj vyššie formy života ako sú mäkkýše, kôrovce alebo dokonca ryby.

Vostok, ktorý je najväčším z viac než tristo podľadovcových jazier v Antarktíde, sa nachádza pod približne štyrmi kilometrami ľadu a má rozlohu zhruba 15 690 kilometrov štvorcových. V niektorých miestach dosahuje hĺbku viac než 800 metrov. Celkovo ide o siedme najväčšie a štvrté najhlbšie jazero na svete. Odborníci celkovo z ľadu nad hladinou jazera získali genetické údaje o 3507 rôznych druhoch mikroorganizmov, z ktorých 1623 dokázali priradiť k už známym druhom. Približne 94 percent vzoriek tvorili baktérie, šesť percent boli eukaryotické organizmy a dve vzorky patrili k archeónom. Niektoré z objavených baktérií pritom patrili k druhom, ktoré žijú v okolí hydrotermálnych prieduchov na dne oceánov. Ak by sa takýto prieduch nachádzal aj na dne jazera Vostok, mohol by pre organizmy v ňom žijúce zabezpečovať potrebné živiny a tepelnú energiu.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Fotografia
Anonym
Naznačuje to objav veľkého množstva mikroorganizmov, z ktorých mnohé žijú v tráviacom trakte vyšších živočíchov. Odkaz na článok: http://server.sk/zaujimavosti/priroda/v-podladovcovom-jazere-vostok-by-mohli-zit-aj-ryby/

Aj keby tam neviem čo objavili, tak to zataja a do médii pustia informáciu, ktorej neuverí človek zo zdravým rozumom.

Elektronické dávkovače liekov, s ktorými už nik...
BYTY,DOMY,POZEMKY,PRENÁJOM NEHNUTEĽNOSTÍ

Ponúkam kompletné elektroinštalačné práce v rod...
Opravy zásuviek,vypínačov,svietidiel,bytových z...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...

82-Jahre nette Frau (160cm/60kg)- Parkinson, ei...
PLATOVÉ PODMIENKY 4,00€/hod netto + variabilná...
Jsme česká kontrolní agentura a hledáme nové KO...

1 800.00 € /mesiac
Na prenájom obchodný priestor, rozloha 107 m2
Na predaj rodinný dom, rozloha 473.29 m2, novos...
Na predaj rodinný dom, rozloha 1 m2

Transport krvou ani prechod cez bunkovú blanu nie je potrebný.
Malí aj veľkí diváci sa môžu tešiť na staronové dobrodružstvo, v ktorom nebude chýbať láska, priateľstvo, ale aj žiarlivosť a zrada.
Justin Bieber na filmovom plátne je konečne tu! Tento film vám prinesie intímny pohľad na Justinovo vypredané celosvetové turné s názvom „Believe“.
Aj napriek tomu, že vedci skúmali spolu 150-tisíc žien, uviedli, že nemôžu úplne vylúčiť túto spojitosť, pretože nedokážu posúdiť dopad všetkých stresových životných situácií na telo bojujúce s chorobou.
Závod v meste Whitsett v Severnej Karolíne bude produkovať laptopy, desktopy, tablety a servery pre americký trh, uviedla čínska firma, ktorá podľa analytikov do konca roka predbehne Hewlett Packard.
Výstavisko v Petržalke ovládli hity 90. rokov v podaní írskej skupiny, ktorej tvárou je 41-ročná speváčka Dolores O'Riordan.
Ak ste na reďkovku dostali chuť, máte šťastie, práve v týchto jesenných dňoch ju v čerstvom stave nájdete v obchodoch!
Začiatkom roka sa na trhu objavila kolekcia projektov českého hudobného mága, skladateľa, gitaristu, autora filmovej hudby Michala Pavlíčka.