Dnes je 18. júna 2018, meniny má a zajtra

V okolí Fukušimy objavili zmutované motýle

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 15.08.2012

Vedci u motýľov druhu Pseudozizeeria maha zaznamenali rôzne abnormality ako napríklad menšie krídla, nerovnomerne vyvinuté oči, zdeformované tykadlá alebo zmeny v sfarbení.
V okolí Fukušimy objavili zmutované motýle

Japonskí vedci objavili dôkazy o tom, že vlaňajšia katastrofa v jadrovej elektrárni vo Fukušime spôsobila mutácie u motýľov druhu Pseudozizeeria maha. Vedci u tohto hmyzu zaznamenali rôzne abnormality ako napríklad menšie krídla, nerovnomerne vyvinuté oči, zdeformované tykadlá alebo zmeny v sfarbení.

Odborníci na čele s Džodžim Otakim z University of the Ryukyus dva mesiace po spomínanej nehode odchytili 144 dospelých motýľov na desiatich rôznych lokalitách vrátane Fukušimy. Celkovo až dvanásť percent jedincov boli mutanti, pričom najviac mutácií objavili u motýľov žijúcich v oblastiach s najväčšou úrovňou radiácie. "Dospeli sme k záveru, že radiácia z jadrovej elektrárne vo Fukušime spôsobila u tohto druhu fyziologické a genetické poškodenia. Doteraz sa pritom verilo, že hmyz je voči radiácii veľmi odolný. Z tohto dôvodu sú naše výsledky veľmi neočakávané," uviedol Otaki, ktorý spolu s kolegami okrem toho zistil, že pozorované mutácie sú prítomné aj u ďalších generácií. To platilo aj pre motýle odchované v laboratórnych podmienkach, pričom u mláďat objavili aj také mutácie, ktoré sa u predchádzajúcej generácie nevyskytovali.

Šesť mesiacov po prvom odchyte motýľov sa vedci vrátili do okolia Fukušimy, kde zistili, že podiel mutantov v populácii sa viac než zdvojnásobil. Podľa Otakiho za tento nárast môže pravdepodobne fakt, že motýlie húsenice sa živia kontaminovanými rastlinami a tiež mutácie získané od rodičov. "Odkedy sme videli tieto dôsledky na motýľoch, tak je celkom ľahké si predstaviť, že táto katastrofa musela mať vplyv aj na iné druhy. Je očividné, že v ekosystéme sa niečo pokazilo," dodal Otaki.

Informácie pochádzajú z webstránky www.huffingtonpost.com.

Kancelárske potreby, papier, kancelársky nábyto...
Tandemový zoskok padákom, výcvik voľného pádu, ...

Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...

Na predaj rodinný dom, rozloha 105.45 m2
623.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 28.60 m2
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 68 m2

S pomocou a milosťou Božou budem raz v technike Lisztom a v komponovaní Mozartom, poznačil si Smetana do denníka v januári 1843.
Na špeciálnej inovatívnej výstave „Less limit – More sky“ sa BMW Group do septembra 2015 venuje prezentácii nového BMW radu 2 Cabrio.
Napriek tomu, že má charizmatická britská speváčka Florence Welch so svojím projektom Florence + The Machine na konte doposiaľ len dva albumy, jej hudba si získala milióny fanúšikov po celom svete.
Nový model ponúka kožený interiér a navigáciu
Sony Mobile predstavuje Xperia miro a Xperia tipo – štýlové, zábavné a jednoduché smartfóny
V tieni je príbehom priateľstva a ľudskej odvahy v dobe, keď odvaha bola pozvánkou na popravisko.
Spôsob a účinnosť saunovania je závislá predovšetkým od dodržiavania hlavných zásad saunovania.
PMS, migréna, reuma, nádcha, črevá....??? Skúste sa vyliečiť sami. Tu je zopár domácich tipov.