Dnes je 13. novembra 2019, meniny má a zajtra

V mexickej púšti objavili chvost dinosaura

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 23.07.2013

Nález chvosta pomôže pri skúmaní chorôb, ktoré postihovali kosti dinosaurov.
V mexickej púšti objavili chvost dinosaura

Tím mexických archeológov z Instituto Nacional de Antropología e Historia (INAH) a Universidad Nacional Autónoma de México vykopal na severovýchode tejto krajiny 72 miliónov rokov starú fosíliu dinosaurieho chvosta. Podľa Francisca Aguilara z INAH ide o vôbec prvý fosilizovaný chvost dinosaura, ktorý sa podarilo v Mexiku nájsť.
chvost
Chvost patril zástupcovi čeľade Hadrosauridae.
zdroj: Internet

Približne päť metrov dlhý a veľmi dobre zachovaný chvost objavili ešte vlani v júni v púšti neďaleko mestečka General Cepeda v štáte Coahuila miestni obyvatelia, ktorí následne tento nález nahlásili archeológom. Tí po niekoľkých inšpekciách začali začiatkom tohto júla s vykopávkami a po dvadsiatich dňoch sa im podarilo z horniny uvoľniť 50 nepoškodených stavcov. Chvost patril zástupcovi čeľade Hadrosauridae, presný druh sa zatiaľ vedcom nepodarilo určiť. Okrem tejto fosílie našli aj pozostatky iných živočíchov, vrátane panvy bližšie neurčeného dinosaura. Aguilar uviedol, že nález chvosta pomôže pri skúmaní chorôb, ktoré postihovali kosti dinosaurov. Vedci už dávnejšie zistili, že tieto vyhynuté plazy trpeli napríklad rakovinou alebo artritídou.

Deväť dní po vydaní albumu Mám, čo mám si Michaella pozvala priateľov do prešovského klubu Bizarre, aby ho spolu pokrstili.
Čo s poruchou trávenia mlieka, ak trpíte v klimaktériu osteoporózou?
Komédia rozpráva príbeh o troch zdanlivo anonymných stredoškolákoch a ich pokuse presadiť sa.
Mátyás Prikler nakrútil pekelne surovú sondu do života dnešných Slovákov. Bez prikrášľovania, bez akýchkoľvek trblietok, jednoducho film, ktorý spoločnosti nasadzuje presne mierenú facku.
pred rokmi
Krásne vlasy každý deň
Podľa jeho vlastných slov je však napokon dobré, že sa réžie snímky namiesto neho ujal iný slávny režisér Steven Spielberg.
Leopoldovo múzeum vo Viedni prinesie v jesennej prezentácii po prvý raz výstavu venovanú obrazom a sochám nahých mužov.
Slobodná matka Gemma (Penélope Cruz) prichádza so svojím dospievajúcim synom Pietrom do Sarajeva, aby poznal krajinu, v ktorej sa narodil.