Dnes je 16. júla 2019, meniny má a zajtra

V mexickej púšti objavili chvost dinosaura

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 23.07.2013

Nález chvosta pomôže pri skúmaní chorôb, ktoré postihovali kosti dinosaurov.
V mexickej púšti objavili chvost dinosaura

Tím mexických archeológov z Instituto Nacional de Antropología e Historia (INAH) a Universidad Nacional Autónoma de México vykopal na severovýchode tejto krajiny 72 miliónov rokov starú fosíliu dinosaurieho chvosta. Podľa Francisca Aguilara z INAH ide o vôbec prvý fosilizovaný chvost dinosaura, ktorý sa podarilo v Mexiku nájsť.
chvost
Chvost patril zástupcovi čeľade Hadrosauridae.
zdroj: Internet

Približne päť metrov dlhý a veľmi dobre zachovaný chvost objavili ešte vlani v júni v púšti neďaleko mestečka General Cepeda v štáte Coahuila miestni obyvatelia, ktorí následne tento nález nahlásili archeológom. Tí po niekoľkých inšpekciách začali začiatkom tohto júla s vykopávkami a po dvadsiatich dňoch sa im podarilo z horniny uvoľniť 50 nepoškodených stavcov. Chvost patril zástupcovi čeľade Hadrosauridae, presný druh sa zatiaľ vedcom nepodarilo určiť. Okrem tejto fosílie našli aj pozostatky iných živočíchov, vrátane panvy bližšie neurčeného dinosaura. Aguilar uviedol, že nález chvosta pomôže pri skúmaní chorôb, ktoré postihovali kosti dinosaurov. Vedci už dávnejšie zistili, že tieto vyhynuté plazy trpeli napríklad rakovinou alebo artritídou.

Okrem speváčky cenu Lennon Ono Grant For Peace udelili aj spisovateľom Johnovi Perkinsovi či Christopherovi Hitchensovi...
Najrýchlejšia limuzína značky Kelleners Sport
Hanna je film, ktorý diváka nudiť určite nebude.
Debutový album českej country speváčky Věry Martinovej možno právom považovať za to najlepšie, čo má vo svojej diskografii.
Tridsaťročná hviezda vystúpi 25., 26. a 27. mája na koncertoch v Atlantic City v New Jersey.
Ford Mustang Shelby GT500 s najvýkonnejším sériovým osemvalcom.
Fanúšikovia JUDAS PRIEST sa môžu tešiť na fantastické pyro efekty, ktoré kapela pre nich počas koncertu pripravila.
Americká popová speváčka Madonna urovnala spor so svojou susedou, ktorá ju žalovala pre nadmerný hluk v jej newyorskom byte.