Dnes je 18. januára 2021, meniny má a zajtra

V krvi pandy veľkej objavili účinné antibiotikum

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 08.01.2013

Peptid s názvom katelicidín-AM dokáže zabiť baktérie a iné mikróby za menej než hodinu.
V krvi pandy veľkej objavili účinné antibiotikum
Zdroj obrázku: SXC/free

Čínski vedci z Poľnohospodárskej univerzity v Nankingu našli v krvi pandy veľkej (Ailuropoda melanoleuca) látku s veľmi účinnými antibiotickými vlastnosťami. Ide o peptid katelicidín-AM, ktorý tím pod vedením Siuwena Jana objavil počas sekvenovania pandieho genómu.

Táto látka dokáže zabiť baktérie a iné mikróby za menej než hodinu, pričom štandardné antibiotiká na to potrebujú viac než šesť hodín. "Táto látka sa ukázala ako veľmi účinná proti širokému spektru mikroorganizmov vrátane tých, ktoré sú rezistentné voči bežným antibiotikám. Počet takýchto rezistentných mikroorganizmov v súčasnosti stúpa, a preto je nevyhnutné čo najskôr vyvinúť nové druhy antibiotík. Práve takéto peptidy ako je katelicidín-AM, ktoré sú dôležitou súčasťou vrodenej imunity, môžu v tomto procese zohrať kľúčovú úlohu," uviedol Jan, ktorý spolu s kolegami taktiež vyvinul spôsob, ako túto látku vyrobiť synteticky v laboratóriu.

Informácie pochádzajú z webstránky news.discovery.com.

Skupina Led Zeppelin vydala v júni v rozšírenej reedícii prvé tri albumy. Koncom októbra poteší priaznivcov ďalšou sériou. Obohatené verzie albumov Led Zeppelin IV a Houses Of The Holy budú k dispozícii od 27.10.2014.
Televízia MTV sa chystá video prestrihať, aby ho mohli vysielať cez deň.
Hudbu produkoval Hans Zimmer a poslucháči sa môžu tešiť na zmes dokonalej scénickej hudby, cigánskych piesní, ale aj moderných tanečných prvkov.
Grandiózne predstavenie v réžii Louisa Leterriera, majú v rukáve hneď niekoľko es: skvelé obsadenie, vizuálne fascinujúcu akciu a efekty a v neposlednom rade originálnu zápletku a príbeh, ktorého podstata ostáva utajená až do veľkého finále.
Používanie vírusov na ničenie rakovinových buniek nie je nová myšlienka.
poradíme Vám!
Pre dokonalý rozvoj lýtok cvičte v sede aj v stoji.
Hrdinom príbehu je desaťročný chlapec Tomáš. K narodeninám dostane kameru a rozhodne sa, že nakrúti film ako Miloš Forman.