Dnes je 19. februára 2020, meniny má a zajtra

V krvi pandy veľkej objavili účinné antibiotikum

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 08.01.2013

Peptid s názvom katelicidín-AM dokáže zabiť baktérie a iné mikróby za menej než hodinu.
V krvi pandy veľkej objavili účinné antibiotikum
Zdroj obrázku: SXC/free

Čínski vedci z Poľnohospodárskej univerzity v Nankingu našli v krvi pandy veľkej (Ailuropoda melanoleuca) látku s veľmi účinnými antibiotickými vlastnosťami. Ide o peptid katelicidín-AM, ktorý tím pod vedením Siuwena Jana objavil počas sekvenovania pandieho genómu.

Táto látka dokáže zabiť baktérie a iné mikróby za menej než hodinu, pričom štandardné antibiotiká na to potrebujú viac než šesť hodín. "Táto látka sa ukázala ako veľmi účinná proti širokému spektru mikroorganizmov vrátane tých, ktoré sú rezistentné voči bežným antibiotikám. Počet takýchto rezistentných mikroorganizmov v súčasnosti stúpa, a preto je nevyhnutné čo najskôr vyvinúť nové druhy antibiotík. Práve takéto peptidy ako je katelicidín-AM, ktoré sú dôležitou súčasťou vrodenej imunity, môžu v tomto procese zohrať kľúčovú úlohu," uviedol Jan, ktorý spolu s kolegami taktiež vyvinul spôsob, ako túto látku vyrobiť synteticky v laboratóriu.

Informácie pochádzajú z webstránky news.discovery.com.

Biome.sk je webová stránka, ktorá ponúka produkty prospešné pre organizmus.
Životopis je nádhernou ukážkou toho, že sa u nás dá spievať divoký rock, temné blues, ale aj nádherné pomalé piesne, pričom ide o songy, ktoré majú vysokú úroveň aj po textárskej stránke.
Ellie Goulding a Kasabian posilnia program hlavného pódia tohtoročného Sziget festivalu. Na Ostrove slobody si tento rok zahrajú aj Sigma, Nero, Kraftklub.
Úzkosť u detí môže vyvolať nárast rizika vzniku kardiovaskulárnych chorôb v dospelosti.
....alebo prečo viac ako 40% žien nedokáže schudnúť?! Prečítajte si jednoduché tipy, ako bojovať proti zadržiavaniu vody
Scorseseho film skutočne môže provokovať veriacich, je však neobyčajne pôsobivým a obohacujúcim dielom.
Oprvých Sammyho dobrodružstvách, v ktorých excelovala dokonalá animácia a pre detského diváka i pútavý príbeh, sa dostavilo pokračovanie príbehu.
Očakávaná nahrávka vyjde v pondelok 12. novembra pod názvom King Animal.