Dnes je 21. novembra 2018, meniny má a zajtra

V jazere Vostok objavili novú formu života

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 09.03.2013

Tvrdia to ruskí vedci, ktorým sa vlani podarilo získať vzorky vody z tohto najväčšieho podľadovcového jazera v Antarktíde.
V jazere Vostok objavili novú formu života

Ruskí vedci tvrdia, že vo vzorkách vody z antarktického podľadovcového jazera Vostok objavili novú formu bakteriálneho života. Vostok, ktorý je najväčším podľadovcovým jazerom v Antarktíde, sa nachádza pod približne štyrmi kilometrami ľadu a má rozlohu približne 15 690 kilometrov štvorcových.

Ruským vedcom sa vlani po viac než desiatich rokoch podarilo prevŕtať cez ľadovú pokrývku a získať z jazera vzorky vody. Išlo o vodu, ktorá zamrzla na konci vrtného zariadenia. "Po tom, čo sme vylúčili všetky možnosti kontaminácie, sme objavili DNA, ktorá sa nezhoduje so žiadnym známym druhom v celosvetovej databáze. Považujeme ho preto za zatiaľ neidentifikovanú formu života," uviedol Sergej Bulat z Inštitútu nukleárnej fyziky v Petrohrade. Odborníci chcú tento objav potvrdiť pomocou ďalších vzoriek z jazera. "Ak znova identifikujeme ten istý typ organizmov, tak budeme môcť s istotou povedať, že sme objavili novú formu života na planéte Zem," dodal Bulat.

Informácie pochádzajú z agentúry Reuters a webstránky www.bbc.co.uk.

Skupina Anonymous ohlásila ďalší útok. Tentoraz sa bude týkať internetových stránok Národnej rady SR a ministerstva financií.
Speváčka Katka Koščová opäť vyráža na turné, séria deviatich koncertov ponesie príznačný názov Katarína Koščová na šnúre.
Žiadať budú o náhradu škody v celkovej výške približne 100 miliónov eur.
Na festivale Dance with Air na letisku v Boleráze zabaví fanúšikov slovenská skupina Slobodná Európa.
Pri prvej slovenskej operácii použijú v Ružomberku špeciálny implantát, ktorý je plne automatizovaný.
Pravidelný a správny pitný režim v kombinácii so zdravou životosprávou vás od prekyslenia môže spoľahlivo ochrániť.
Vedci došli k záveru, že populárna hudba učí mladých ľudí, aby boli sexuálne agresívni a aby zaobchádzali so ženami ako s objektmi.
Mnohí predstavujú nové single a klipy, ktorými podporujú predaj nových albumov, alebo avizujú vydanie jesenných noviniek. Pozrime sa, čo sa urodilo v auguste...