Dnes je 18. júla 2018, meniny má a zajtra

V jazere Vostok objavili novú formu života

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 09.03.2013

Tvrdia to ruskí vedci, ktorým sa vlani podarilo získať vzorky vody z tohto najväčšieho podľadovcového jazera v Antarktíde.
V jazere Vostok objavili novú formu života

Ruskí vedci tvrdia, že vo vzorkách vody z antarktického podľadovcového jazera Vostok objavili novú formu bakteriálneho života. Vostok, ktorý je najväčším podľadovcovým jazerom v Antarktíde, sa nachádza pod približne štyrmi kilometrami ľadu a má rozlohu približne 15 690 kilometrov štvorcových.

Ruským vedcom sa vlani po viac než desiatich rokoch podarilo prevŕtať cez ľadovú pokrývku a získať z jazera vzorky vody. Išlo o vodu, ktorá zamrzla na konci vrtného zariadenia. "Po tom, čo sme vylúčili všetky možnosti kontaminácie, sme objavili DNA, ktorá sa nezhoduje so žiadnym známym druhom v celosvetovej databáze. Považujeme ho preto za zatiaľ neidentifikovanú formu života," uviedol Sergej Bulat z Inštitútu nukleárnej fyziky v Petrohrade. Odborníci chcú tento objav potvrdiť pomocou ďalších vzoriek z jazera. "Ak znova identifikujeme ten istý typ organizmov, tak budeme môcť s istotou povedať, že sme objavili novú formu života na planéte Zem," dodal Bulat.

Informácie pochádzajú z agentúry Reuters a webstránky www.bbc.co.uk.

V Košiciach sa 15. mája predstavia v exkluzívnej zostave Karel Gott, Miroslav Dvorský, Eva Urbanová a Nela Pocisková.
Okrem textu zaujme chytľavá, súčasná melódia, rap a Kotuľov spievaný refrén. V globále – veľmi slušné.
Nová luxusná Kia sa pod označením Quoris v celosvetovom meradle začne predávať vo štvrtom kvartáli 2012.
Rozhodli ste sa zmeniť svoj životný štýl a chcete zhodiť pár kíl, ale neviete, ako na to? Skúsime vám poradiť v našom seriáli.
Tento rok má verejnosť možnosť prostredníctvom portálu www.ludialudom.sk získať hodinu behu s moderátorom Sajfom.
Po celosvetovom úspechu prvého singlu britského speváka a skladateľa Ollyho Mursa prichádza na radu ďalší singel s hitovým potenciálom - Army Of Two.
Audi S3 dostáva posilu v podobe päťdverového modelu Sportback, ktorý ingolstadtská automobilka predstaví ako svetovú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve (07. - 17.03.2013).
"The Cure ponúka romantický popis cesty dvoch mladých ľudí po Európe autostopom,“ opísal singel hovorca skupiny Titánius Ocelkuj.