Dnes je 21. septembra 2018, meniny má a zajtra

V jazere Vostok objavili novú formu života

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 09.03.2013

Tvrdia to ruskí vedci, ktorým sa vlani podarilo získať vzorky vody z tohto najväčšieho podľadovcového jazera v Antarktíde.
V jazere Vostok objavili novú formu života

Ruskí vedci tvrdia, že vo vzorkách vody z antarktického podľadovcového jazera Vostok objavili novú formu bakteriálneho života. Vostok, ktorý je najväčším podľadovcovým jazerom v Antarktíde, sa nachádza pod približne štyrmi kilometrami ľadu a má rozlohu približne 15 690 kilometrov štvorcových.

Ruským vedcom sa vlani po viac než desiatich rokoch podarilo prevŕtať cez ľadovú pokrývku a získať z jazera vzorky vody. Išlo o vodu, ktorá zamrzla na konci vrtného zariadenia. "Po tom, čo sme vylúčili všetky možnosti kontaminácie, sme objavili DNA, ktorá sa nezhoduje so žiadnym známym druhom v celosvetovej databáze. Považujeme ho preto za zatiaľ neidentifikovanú formu života," uviedol Sergej Bulat z Inštitútu nukleárnej fyziky v Petrohrade. Odborníci chcú tento objav potvrdiť pomocou ďalších vzoriek z jazera. "Ak znova identifikujeme ten istý typ organizmov, tak budeme môcť s istotou povedať, že sme objavili novú formu života na planéte Zem," dodal Bulat.

Informácie pochádzajú z agentúry Reuters a webstránky www.bbc.co.uk.

Skladba, ktorú americká skupina nahrala po viac než dvoch desaťročiach, sa volá That’s Why God Made The Radio.
Slovenská skupina No Name sa rozhodla na záver roka ponúknuť svojim fanúšikom dva špeciálne projekty.
Bratislavské Divadlo Nová scéna uvedie 2. a 3. marca premiéry kultového muzikálu Cigáni idú do neba alebo Balada o zlodejovi koní v novom naštudovaní s mladými talentami.
Michael Jackson prichádza s tretím singlom zo svojho posmrtného albumu Michael, so skladbou Behind The Mask.
Hartmann Tuning a jeho príslušenstvo Vansports je na mieru šité pre dodávky a minibusy značiek Opel, VW, Renault a Mercedes-Benz.
Nový album THE SHEEPDOGS si fanúšikovia budú môcť kúpiť už začiatkom septembra, singel The Way It Is mal premiéru tento týždeň.
Základom Fuori Serie je Abarth 696 s výkonom motora 134 kW / 180 k.
Áno, je to komédia a treba sa pri nej baviť, nie rozmýšľať, ale nie je nič stupídnejšie, ako komédia, ktorú nemusíte vidieť, pretože jej vývoj si dokážete naplánovať.