Dnes je 16. júla 2019, meniny má a zajtra

V Afrike nafilmovali dravú rybu, ako chytila letiacu lastovičk

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 13.01.2014

Ide o prvý zaznamenaný prípad, keď sladkovodná ryba chytila letiaceho vtáka.
V Afrike nafilmovali dravú rybu, ako chytila letiacu lastovičk

Vedcom z North-West University v Juhoafrickej republike sa podarilo nafilmovať dravú tetrotvarú rybu druhu Hydrocynus vittatus, ako ulovila lastovičku počas letu. Ide o prvý zaznamenaný prípad, keď sladkovodná ryba chytila letiaceho vtáka.

Odborníci na čele s Nicom Smitom skúmali správanie týchto veľkých dravých rýb vo vodnej priehrade Schroda v juhoafrickej provincii Limpopo. Pomocou rádiočipov sledovali ich pohyb, pričom zistili, že lovia predovšetkým za úsvitu a pred súmrakom a počas dňa odpočívajú v hlbšej vode. Jeden deň však vedci zaznamenali nezvyčajnú aktivitu, keď tieto ryby ráno vyplávali k hladine a začali loviť lastovičky, ktoré vtedy prelietavali ponad hladinu. Smitovi a jeho kolegom sa podarilo toto správanie nafilmovať a následne o ňom napísali článok do časopisu Journal of Fish Biology.
Pozrite si ako ryba ulovila lastovičku, aj v spomalenom zábere.

Destilovaná voda neobsahuje baktérie, mikroorganizmy a vírusy. Je zbavená anorganických solí, organických chemikálií, ťažkých kovov a rozpustných minerálov.
Banskobystrická skupina Sto múch tento mesiac oslavuje siedme narodeniny. Kapela výročie vzniku oslávi koncertmi po celom Slovensku.
Letný jazzový festival Jazznica 2012 (29.–30. júna) ponúkne v „tradične netradičnom“ sakrálnom priestore vystúpenia umelcov, ktorí sa na slovenských festivalových scénach objavujú pravidelne.
Skupina Linkin Park zverejnila videoklip k singlu Until It’s Gone. Premiérovo ho fanúšikom ponúkla na facebooku. Na iTunes zároveň sprístupnila k voľnému vypočutiu celý album The Hunting Party!
Ide pritom o prvý takýto prípad v histórii populárnej internetovej služby.
Invázia Francúzov vo Veľkom jablku.
Názor na to, ako má vyzerať správne držanie tela, nieje v prvom rade určovaní estetickými kritériami, skôr naopak.
Bojový tanec či rituálny posmrtný alebo baletná klasika naboso s humorným podtónom, aj to prinesie renomovaný festival tanca ImPulsTanz, ktorý sa koná vo Viedni od 17. júla do 17. augusta.