Dnes je 19. apríla 2021, meniny má a zajtra

Ropucha ázijská môže spôsobiť ekologickú katastrofu

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 29.05.2014

Vedci sa obávajú, že ropucha juhoázijská môže ohroziť množstvo endemických druhov, a to pomocou svojho jedu a tiež prípadnými chorobami.
Ropucha ázijská môže spôsobiť ekologickú katastrofu
Zdroj obrázku: Wikipedia

Tím austrálskych, amerických a madagaskarských vedcov vydal správu o potenciálnej ekologickej katastrofe, ktorú môže na Madagaskare spôsobiť ropucha juhoázijská (Duttaphrynus melanostictus). Tú na tomto africkom ostrove prvý raz zaznamenali v marci tohto roku v prístavnom meste Toamasina, pričom vedci predpokladajú, že sa tam dostala v lodných kontajneroch z juhovýchodnej Ázie.

"Je to veľmi odolný a adaptabilný druh. Dokáže prežiť aj dlhú plavbu v kontajneri a následne vyskočí kdekoľvek, kde loď zakotví. Toto je najpravdepodobnejší scenár, ako sa táto ropucha dostala na Madagaskar," uviedol Jonathan Kolby z James Cook University v austrálskom Queenslande, ktorý je jedným z autorov spomínanej správy zverejnenej v časopise Nature. Vedci sa obávajú, že ropucha juhoázijská môže ohroziť množstvo endemických druhov, a to pomocou svojho jedu a tiež prípadnými chorobami ako napríklad chytridiomykóza, ktorá je hlavnou hrozbou pre obojživelníky na celom svete. "Madagaskar má úžasnú endemickú biodiverzitu s rastlinami a živočíchmi, ktoré nenájdete nikde inde na svete. A tento jeden invázny druh to môže zničiť. Madagaskarské živočíchy totiž nikdy neprišli do styku s jedom tejto ropuchy, a preto pravdepodobne nebudú mať proti nemu žiadnu obranu. Otázka znie, či dokážeme túto ropuchu na Madagaskare vyhubiť. Zachytili sme jej výskyt dostatočne skoro, aby sa nám to podarilo? Všetci dúfame, že áno," dodal Kolby.

Informácie pochádzajú z webstránky www.bbc.com.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Kultová snímka z 80. rokov Hriešny tanec sa vráti na strieborné plátno.
Prezident Inštitútu pre výskum bunkových terapií v Lyone verí, že kmeňové bunky v budúcnosti významne pomôžu zlepšiť kvalitu života s mnohými ochoreniami.
Cenzúra internetu s najväčšou pravdepodobnosťou súvisí s odvolaním vysokého straníckeho predstaviteľa Poa Si-laja
Nový fotoaparát NX3000 je najnovším prírastkom do oceňovaného radu kompaktných fotoaparátov NX spoločnosti Samsung.
Americká rappová hviezda Nicki Minaj sa stala podľa portálu Billboard.com vychádajúcou hviezdou roka 2011.
Kultová skupina Stromboli sa vracia na scénu a po 25 rokoch sa opäť chystá aj na Slovensko.
Vziať stopára nie je vždy tým najlepším riešením...
Frontman kapely Billy Barman, hudobník Juraj Podmanický, sa už takmer dva roky trápi s chorobou, ktorá dostala prívlastok tichý zabijak!