Dnes je 04. decembra 2020, meniny má a zajtra

Prehistorickú jaštericu pomenovali po Obamovi

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 12.12.2012

Obamadon gracilis žil na konci kriedy, pričom vyhynul spoločne s dinosaurami a množstvom ďalších druhov pred približne 65 miliónmi rokov.
Prehistorickú jaštericu pomenovali po Obamovi

Americkí paleontológovia na čele s Nickom Longrichom z Yale University popísali nový druh pravekej jašterice, ktorú pomenovali na počesť súčasného prezidenta USA Baracka Obamu. Jašterica, ktorá žila na konci kriedy, dostala vedecký názov Obamadon gracilis, čo v preklade znamená štíhly Obamov zub.

"Táto jašterica mala veľmi dlhé, rovné zuby, ktoré nám pripomínali Obamove predné zuby," vysvetlil výber mena Longrich, ktorý s oficiálnym pomenovaním druhu čakal až do výsledkov tohtoročných prezidentských volieb. "Vyzeralo by to ako kopanie do človeka ležiaceho na zemi, ak by prehral a my by sme po ňom pomenovali vyhynutú jaštericu. Názov Romneydon sme však ani nezvažovali a Clintondon zas neznie dobre," dodal Longrich. Fosílie tejto jašterice objavili paleontológovia v Montane ešte v roku 1974, vtedy ich však nesprávne priradili k druhu Leptochamops denticulatus. Až opätovný výskum ukázal, že v skutočnosti šlo o nový doteraz nepopísaný druh. Obamadon gracilis dorastal do dĺžky približne 30 centimetrov a živil sa hmyzom a rastlinnou potravou. Vyhynul spoločne s dinosaurami a množstvom ďalších druhov pred približne 65 miliónmi rokov.

Obamadon gracilis však nie je jediným druhom, ktorý nesie meno po Barackovi Obamovi. Tento rok po americkom prezidentovi pomenovali aj ostriežovitú rybu Etheostoma obama, pričom spolu s ňou ichtyológovia popísali aj druhy E. clinton, E. gore, E. jimmycarter a E. teddyroosevelt. Okrem toho v roku 2007 biológ Kerry Knudsen objavil na kalifornskom ostrove Santa Rosa nový druh lišajníka, ktorý následne nazval Caloplaca obamae.

Vo štvrtok 21. júla by legendárny herec herec oslávil 65. narodeniny.
Universal Pictures začali s prípravou Rýchlo a zbesilo 6. Dátum premiéry stanovili na 24. máj 2013, hlavné obsadenie, producentský tím aj režisér by sa meniť nemali.
Čokoláda, teda tá pravá horká, môže byť skutočne receptom na zdravie, pohodu aj krásu. Viete, čo všetko sa z nej už dnes dá vyrobiť?
Nástupca typu Jimny
Známa americká tuningová Gullwing America, na čele ktorej stojí Arturo Alonso a ktorý sa najviac zaslúžil o vznik prototypu Ciento Once vzhľadovo takmer na nerozoznanie od legendárnej
McLaren P1 je pripravený brázdiť cesty svojim bezkonkurenčným výkonom.
Aj rockeri sú enviro! Dokazujú to účasťou na festivale Ekofest.
Formácia by chcela koncom roka vydať aj nový album.