Dnes je 19. decembra 2018, meniny má a zajtra

Prehistorickú jaštericu pomenovali po Obamovi

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 12.12.2012

Obamadon gracilis žil na konci kriedy, pričom vyhynul spoločne s dinosaurami a množstvom ďalších druhov pred približne 65 miliónmi rokov.
Prehistorickú jaštericu pomenovali po Obamovi

Americkí paleontológovia na čele s Nickom Longrichom z Yale University popísali nový druh pravekej jašterice, ktorú pomenovali na počesť súčasného prezidenta USA Baracka Obamu. Jašterica, ktorá žila na konci kriedy, dostala vedecký názov Obamadon gracilis, čo v preklade znamená štíhly Obamov zub.

"Táto jašterica mala veľmi dlhé, rovné zuby, ktoré nám pripomínali Obamove predné zuby," vysvetlil výber mena Longrich, ktorý s oficiálnym pomenovaním druhu čakal až do výsledkov tohtoročných prezidentských volieb. "Vyzeralo by to ako kopanie do človeka ležiaceho na zemi, ak by prehral a my by sme po ňom pomenovali vyhynutú jaštericu. Názov Romneydon sme však ani nezvažovali a Clintondon zas neznie dobre," dodal Longrich. Fosílie tejto jašterice objavili paleontológovia v Montane ešte v roku 1974, vtedy ich však nesprávne priradili k druhu Leptochamops denticulatus. Až opätovný výskum ukázal, že v skutočnosti šlo o nový doteraz nepopísaný druh. Obamadon gracilis dorastal do dĺžky približne 30 centimetrov a živil sa hmyzom a rastlinnou potravou. Vyhynul spoločne s dinosaurami a množstvom ďalších druhov pred približne 65 miliónmi rokov.

Obamadon gracilis však nie je jediným druhom, ktorý nesie meno po Barackovi Obamovi. Tento rok po americkom prezidentovi pomenovali aj ostriežovitú rybu Etheostoma obama, pričom spolu s ňou ichtyológovia popísali aj druhy E. clinton, E. gore, E. jimmycarter a E. teddyroosevelt. Okrem toho v roku 2007 biológ Kerry Knudsen objavil na kalifornskom ostrove Santa Rosa nový druh lišajníka, ktorý následne nazval Caloplaca obamae.

Chrípka si nevyberá, vyžiadala si aj životy tehotných žien
Myšlienka najvplyvnejších hudobných producentov sveta, dostať na koncertné pódiá to najlepšie, čo dvadsiate storočie v hudbe ponúklo, vyznela ako šialený nápad. A predsa...
Nepretržitý každodenný kolotoč, behanie za povinnosťami, život v strese... nemáme čas sa ani najesť.
Sheryl Crow sa na novom album vracia ku koreňom. Americká speváčka Sheryl Crow sa vracia po viac ako dvojročnej pauze s novým štúdiovým albumom.
Skupina Ghymes oslavuje 30 rokov na hudobnej scéne! Pri tejto príležitosti sa Tamás a Gyula Szarka rozhodli vydať dva dvojalbumy naraz! Pre fanúšikov si pripravili CD s najväčšími hitmi a koncertné CD. Kapela ich fanúšikom naživo predvedie 9. apríla
Na piatich diskoch mapuje komplet Duety spevácku kariéru 39-násobného Zlatého a Českého slávika od roku 1962 až po súčasnosť v podobe spojení s jeho speváckymi kolegami.
To je niečo pre ženy! Medzi používateľmi obľúbený Samsung Galaxy Ace v novom kvetinovom dizajne.
Žiadny lekár, ani liek, telo neliečia. Iba mu pomáhajú vyliečiť sa.“ (Hipokrates) Ľudské telo je termodynamický a fyzikálno - chemický systém...