Dnes je 25. októbra 2020, meniny má a zajtra

Paleontológovia popísalii nových rohatých dinosaurov

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 14.03.2012

Gryphoceratops morrisoni a Unescoceratops koppelhusae patrili k vôbec najmenším známym rohatým dinosaurom.
Paleontológovia popísalii nových rohatých dinosaurov

Americkí paleontológovia na čele s Michaelom Ryanom z Cleveland Museum of Natural History popísali dva doteraz neznáme druhy rohatých dinosaurov z čeľade Leptoceratopsidae. Oba druhy žili na konci kriedy na území dnešnej kanadskej provincie Alberta a patrili k vôbec najmenším známym rohatým dinosaurom (podrad Ceratopsia), ktorých najznámejším predstaviteľom bol Triceratops.

Vedci pomenovali nové dinosaury Gryphoceratops morrisoni a Unescoceratops koppelhusae, pričom o ich popise informovali v časopise Cretaceous Research. Fosílne pozostatky Gryphoceratopsa našli v malej škatuľke s kosťami, ktoré v Alberte objavili paleontológovia ešte v 50. rokoch minulého storočia. "Keď sme tie kúsky kostí vysypali na stôl a poskladali dokopy, zistili sme, že ide o čeľusť rohatého dinosaura. Tá však bola odlišná od všetkých ostatných, aké sme doteraz poznali. Tak sme sa tento nový druh rozhodli pomenovať," uviedol Ryan.

Gryphoceratops morrisoni žil pred približne 83 miliónmi rokov a dosahoval dĺžku iba 50 centimetrov. Bol tak vôbec najstarším zástupcom čeľade Leptoceratopsidae a zároveň aj najmenším známym rohatým dinosaurom. Unescoceratops koppelhusae patril taktiež k malým dinosaurom, nakoľko dorastal iba do jedného metra. Jeho fosílie objavili v roku 1995, pričom ich vek stanovili na približne 75 miliónov rokov.

Informácie zverejnila webstránka www.nationalgeographic.com.

Ilustrácia: Julius T. Csotonyi, CMNH

Fotografie - svadobné, snúbenecké, portrétne, r...
Leasing a finančné Služby. Využite rýchlosť a k...

Na predaj rodinný dom, rozloha 473.29 m2, novos...
Na predaj rodinný dom, rozloha 200 m2, balkón, ...
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 68 m2, novostavba

Americký rapper a spevák Phonte vydá svoj debutový sólový album s názvom Charity Starts At Home 27. septembra prostredníctvom labelu +FE Music.
Rozhodol o tom v pondelok americký federálny sudca Ronald Whyte, ktorý odmietol žiadosť spoločnosti Google o zastavenie sporu
Film, ktorý odkazuje až niekam na začiatok minulého storočia prináša šokujúce rozuzlenie osudu jednej rozpoltenej osobnosti...
Po Skale práve vychádza druhá časť trilógie Lewis britského autora Petera Maye. Audioknihu s názvom Muž z ostrova Lewis opäť výborne nahovoril český herec Jiří Dvořák.
Talianská Alfa nikdy nepatrila medzi moje srdcovky a na modely tejto značky som vždy pozeral tak trošku podozrievavo.
Mursalský čaj patrí v Bulharsku k tradičnému liečivému prostriedku. Vyrába sa z rastlinky ránhoj horský.
Slnečné dni babieho leta lákajú von a aj tí najväčší domasedi rozmýšľajú nad tým, ako ich nepremárniť a využiť naplno.
,,Čerešne rastú na stromoch. Jablká a hrušky tiež. A mlieko? Mliečko nám dáva kravička, kozička... mamíí, ale veď zvieratká nerastú na stromoch, nám dáva mliečko palmička" :D