Dnes je 23. mája 2018, meniny má a zajtra

Paleontológovia popísali nový druh dinosaura

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 20.03.2014

Anzu wyliei je podľa vedcov dôkazom, že dinosaurom sa darilo aj tesne pred ich úplným vyhynutím.
Paleontológovia popísali nový druh dinosaura
Zdroj obrázku: TS Server.sk

Tím amerických paleontológov na čele s Matthewom Lamannom popísal nový druh dinosaura, ktorý žil pred približne 66 miliónmi rokov, čiže krátko pred úplným vyhynutím tejto skupiny druhohorných plazov. Nový druh dostal vedecké pomenovanie Anzu wyliei a jeho pozostatky objavili v Severnej a Južnej Dakote.

Anzu wyliei patril do skupiny Oviraptorosauria, pričom ide o najväčšieho známeho a zároveň najlepšie zachovaného severoamerického zástupcu tejto skupiny. Dorastal do dĺžky približne tri metre a vážil 300 kilogramov. Čeľuste mal bezzubé, na hlave mal kostený hrebeň a pohyboval sa na zadných končatinách, pričom na predných mal perie. S najväčšou pravdepodobnosťou šlo o všežravca. Prvú neúplnú kostru tohto dinosaura objavil Tyler Lyson zo Smithsonian Institution, ďalšie dve fosílie, ktoré obsahovali aj lebku, našli potom súkromní zberatelia. Všetky tri kostry sa momentálne nachádzajú v Carnegie Museum of Natural History v Pittsburghu.

Podľa Lamannu a jeho kolegov je tento druh dôkazom, že dinosaurom sa darilo aj tesne pred ich vyhynutím, hoci viacerí vedci tvrdia opak. "Anzu wyliei je dôkazom, že dinosaury sa aj pred 66 miliónmi rokov naďalej vyvíjali a že ich vyhynutie spôsobil dopad obrovského asteroidu. Je očividné, že dinosaury boli aj v čase svojho zániku stále veľmi rozmanitou skupinou živočíchov," vyhlásil Hans-Dieter Sues zo Smithsonian Institution.

Ilustrácia: Mark Klingler, Carnegie Museum of Natural History

Ďalšie súvisiace a podobné články

Zameriavame sa na predaj výpočtovej a kancelárs...
E-shop s masívnymi posteľami. Smrekové a bukové...

Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...

Na predaj stavebný pozemok, rozloha 1 473 m2
990.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 110 m2
Na predaj rodinný dom, rozloha 220 m2, balkón, ...

Presvedčil sa o tom 18-ročný fanúšik, ktorý so Slashom zobrazenom na vrchnej časti odevu prišiel vo štvrtok 31. mája na vystúpenie kapely do londýnskej O2 Areny.
Skupina IMT Smile vyslala do sveta nový singel a hneď aj s videoklipom. Novinka má názov S.O.S. a môžete v nej počuť aj hlas herečky Zuzany Fialovej.
TripAdvisor, internetová stránka s recenziami hotelov a reštaurácií, sa obrátila na protimonopolné inštitúcie Európskej komisie so sťažnosťou na Google.
Český výrobca automobilov Škoda Auto, ktorý je dcérskou spoločnosťou automobilky Volkswagen, zvýšil v roku 2011 predaj vozidiel o 15 %.
Vianočný žúr chalaňov bude vyvrcholením charitatívneho Vianočného bazára chalaňov, ktorý sa bude konať od 7. do 9. decembra v budove Národného osvetového centra na Námestí SNP.
Prvým krokom, aby ste boli úspešný pri výbere náplne do tlačiarne je zistiť si typ svojej tlačiarne.
Hudobný skladateľ, ktorý sa podpísal aj pod soundtracky snímok ako Čeľuste (1975), Superman (1978) či E.T. - Mimozemšťan (1982), sa postará o hudbu siedmej, ôsmej a deviatej epizódy kultového
Vo viacerých krajinách a v poslednom období aj na Slovensku sa prostredníctvom internetu šíri ´trójsky kôň´ (kód ransomware), ktorý napáda počítače.