Dnes je 05. apríla 2020, meniny má a zajtra

Objavili nový druh veľkého rohatého dinosaura

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 17.07.2013

Nasutoceratops titusi mal vôbec najväčší zobák a najdlhšie rohy spomedzi všetkých ceratopsidov.
Objavili nový druh veľkého rohatého dinosaura

Tím amerických paleontológov popísal nový rod a druh rohatého dinosaura, ktorý žil pred približne 75 miliónmi rokov na území dnešného amerického štátu Utah. Dinosaurus, ktorý dostal vedecký názov Nasutoceratops titusi, sa vyznačoval veľkým zobákom a dlhými rohmi. Meral približne päť metrov, vážil 2,5 tony a rovnako ako ostatní zástupcovia čeľade Ceratopsidae bol bylinožravcom.

Fosílne pozostatky Nasutoceratopsa objavil ešte v roku 2006 Alan L. Titus, podľa ktorého dostal tento dinosaurus druhové meno. "Tento dinosaurus nás úplne ohromil. Nikdy by sme nepredpokladali, že niečo také uvidíme. Je úplne odlišný od ostatných zástupcov tejto skupiny dinosaurov. Mal vôbec najdlhšie rohy spomedzi všetkých ceratopsidov, boli zakrútené do bokov aj dopredu. Okrem toho mal tiež najväčší zobák a vrúbkovaný kostený golier," uviedol Mark A. Loewen z The University of Utah, ktorý spolu s kolegami zverejnil popis tohto dinosaura v časopise Proceedings of the Royal Society B.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Nový vznetový motor zvyšuje atraktívnosť Panamera Diesel
Rapper DNA nakrútil nový videoklip ku svojej skladbe Scifi žena z jeho aktuálneho albumu Revolucionar. V piesni hosťuje aj spevák Peter Kotuľa, ktorý sa objavil i vo videoklipe.
Album nepriamo nadväzuje na debut Rieka, ale v zásade je odlišný.
Jeden z najoriginálnejších a najhrôzostrašnejších hororov za posledné roky.
Firma tvrdí, že na britskom území netvorí zisk, väčšinu príjmu však odvádza do daňového raja.
Každú z minút chcem s tebou minúť, sú slová novej piesne Adama Ďuricu, ktorú venoval svojej priateľke. Skladba sa volá Neľutujem a Adam sa v nej priznal, že neľutuje ani jedinú chvíľu strávenú so svojou láskou.
Zdalo sa, že s Deluxe edíciou diskografie švédskej skupiny ABBA je koniec, keďže v tomto CD/DVD prevedení vyšlo už všetkých osem radových albumov, ale malé prekvapenie sa ešte našlo.
Zhruba pred rokom mala premiéru skladba Lucie Bílej Miluji tě, ktorá bola predzvesťou je dokonalého pop – šansónového albumu.