Dnes je 06. augusta 2020, meniny má a zajtra

Objavili nový druh malého hrubohlavého dinosaura

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 09.05.2013

Acrotholus audeti je zatiaľ najstarším známym severoamerickým predstaviteľom čeľade Pachycephalosauridae.
Objavili nový druh malého hrubohlavého dinosaura

Kanadskí vedci na čele s Davidom Evansom z University of Toronto popísali nový rod a druh hrubohlavého dinosaura, ktorého nazvali Acrotholus audeti. Ten žil pred približne 85 miliónmi rokov, a je tak najstarším známym zástupcom čeľade Pachycephalosauridae zo Severnej Ameriky a pravdepodobne aj na celom svete.

Fosílne pozostatky tohto dinosaura objavili paleontológovia na juhu kanadskej provincie Alberta. Acrotholus audeti dorastal do veľkosti väčšieho psa, vážil približne 40 kilogramov a pohyboval sa na dvoch končatinách. Jeho lebku tvorili kosti s hrúbkou približne desať centimetrov. "Zaujímavé na tomto dinosaurovi je to, že ide o najstaršieho známeho pachycephalosaura v Severnej Amerike a možno aj na celom svete. Pomáha nám tak lepšie pochopiť anatómiu a tiež aj celkovú evolúciu tejto skupinu dinosaurov," uviedol Evans, ktorý spolu s kolegami zverejnil svoj objav v časopise Nature Communications.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Román Pod krídlami smrti je záverečnou časťou trilógie Ľavá ruka Boha.
... a život ide ďalej.
Oddať sa vášnivej láske a stať sa komplicom napriek sebe samej alebo zavrhnúť toho, koho miluje navzdory všetkému?
Napriek tomu, ze manažment americkej hviezdy niekoľkokrát menil termín príchodu, jeho verní fanúšikovia o jeho vystúpenie neprídu.
Podujatie sa bude konať v piatok 6. júna v bratislavskom Ateliéri Babylon.
Bella, viniac sa za nešťastný osud rodiny, chce obetovať svoj život výmenou za otcov. Na zámku ju však nečaká smrť, ale vcelku nevšedný život plný kúziel, potešenia a melanchólie.
Popri množstve divadelných predstavení ponúkne bratislavské Štúdio L+S v októbri aj dve zaujímavé hudobné akcie.
Štýlový so širokou hruďou