Dnes je 22. júla 2019, meniny má a zajtra

Objavili nový druh malého hrubohlavého dinosaura

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 09.05.2013

Acrotholus audeti je zatiaľ najstarším známym severoamerickým predstaviteľom čeľade Pachycephalosauridae.
Objavili nový druh malého hrubohlavého dinosaura

Kanadskí vedci na čele s Davidom Evansom z University of Toronto popísali nový rod a druh hrubohlavého dinosaura, ktorého nazvali Acrotholus audeti. Ten žil pred približne 85 miliónmi rokov, a je tak najstarším známym zástupcom čeľade Pachycephalosauridae zo Severnej Ameriky a pravdepodobne aj na celom svete.

Fosílne pozostatky tohto dinosaura objavili paleontológovia na juhu kanadskej provincie Alberta. Acrotholus audeti dorastal do veľkosti väčšieho psa, vážil približne 40 kilogramov a pohyboval sa na dvoch končatinách. Jeho lebku tvorili kosti s hrúbkou približne desať centimetrov. "Zaujímavé na tomto dinosaurovi je to, že ide o najstaršieho známeho pachycephalosaura v Severnej Amerike a možno aj na celom svete. Pomáha nám tak lepšie pochopiť anatómiu a tiež aj celkovú evolúciu tejto skupinu dinosaurov," uviedol Evans, ktorý spolu s kolegami zverejnil svoj objav v časopise Nature Communications.

Ďalšie súvisiace a podobné články

Skupina ACCA / DACCA bola založená v austrálskom meste Brisbane v roku 2000 a pri jej zrode stál spevák Larry Attard (Bon / Brian).
Na IAA 2012 vo Frankfurte nad Mohanom predstavila wolfsburgská automobilka Volkswagen pred niekoľkými týždňami štúdiu Buggy Up!
To, že pivo v malom množstve má pozitívne účinky na náš organizmus už vieme. Čo ale chmeľ, z ktorého sa pivo vyrába?
Skutočný príbeh jedného z najvýznamnejších módnych návrhárov 20. storočia.
Hryzenie nechtov je určite aktuálna téma a hoci sa dá zamaskovať, pre dotyčného to nie je nič príjemné. A ako sa ho zbaviť? Tu je zopár rád ako na to.
Cieľom osvetovej akcie Týždeň prevencie diabetickej nefropatie je upozorniť verejnosť na problematiku tohto chronického ochorenia obličiek ako závažnej sprievodnej komplikácie cukrovky.
Režisérkou a autorkou scenára je Oľga Záblacká.