Dnes je 25. októbra 2020, meniny má a zajtra

Objavili fosílie pravdepodobne najväčšieho dinosaura

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 19.05.2014

Zatiaľ nepomenovaný sauropod z nadčeľade Titanosauroidea meral podľa vedcov až 40 metrov a vážil 77 ton. Bol tak najväčším suchozemským živočíchom v histórii Zeme.
Objavili fosílie pravdepodobne najväčšieho dinosaura

Argentínskym paleontológom z Museo Paleontológico Egidio Feruglio sa podarilo odkryť fosílne pozostatky pravdepodobne najväčšieho známeho dinosaura, ktorý bol tak zároveň aj najväčším suchozemským živočíchom na Zemi. Zatiaľ nepomenovaný sauropod z nadčeľade Titanosauroidea meral podľa odhadov vedcov až 40 metrov a vážil 77 ton.

Doteraz najväčší známy dinosaurus - Argentinosaurus huinculensis meral pravdepodobne maximálne 35 metrov a vážil 70 ton. Fosílie nového dinosaura objavil v púšti približne 250 kilometrov od argentínskeho mesta Trelew jeden z miestnych farmárov, ktorý na nález upozornil paleontológov. Tým sa následne podarilo odkryť celkovo 150 kostí, ktoré patrili siedmim rôznym jedincom. Na základe meraní najväčšej nájdenej stehennej kosti potom vypočítali predpokladanú dĺžku a hmotnosť dinosaura. "Vzhľadom na veľkosť týchto kostí, ktoré sú väčšie než všetky doterajšie nálezy iných obrovských živočíchov, bol tento nový dinosaurus najväčším živočíchom, aký kedy chodil po Zemi. Jeho dĺžka od hlavy po špičku chvosta bola 40 metrov. A keď zdvihol krk, tak mal hlavu vo výške 20 metrov, čo je výška sedemposchodovej budovy," uviedli pre BBC paleontológovia José Luis Carballido a Diego Pol.

Informácie pochádzajú z webstránky www.bbc.com.

doplnky výživy, protein, gainer, chudnutie, sva...
špecializovaný web portál originálnych kachliar...

Na predaj stavebný pozemok, rozloha 1 200 m2
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 403 m2
1 299 000.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 614 m2, balkón, ...

Na nahrávke s jednoduchým názvom 4 sa bude nachádzať 12 skladieb, jediným hosťom bude André 3000 zo skupiny Outkast.
Osud Anny Kareniny je vďaka románovej predlohe Leva Nikolajeviča Tolstoja všeobecne známa, ale režisér Joe Wright z neho napriek tomu dokázal vytvoriť absolútne unikátny zážitok.
Najviac namáhanou súčasťou áut sú počas zimy akumulátory. Pri súčasných mrazoch klesá ich kapacita aj na polovicu.
Režisér do snímky Maps to the Stars obsadil aj Roberta Pattinsona, Johna Cusacka a Sarah Gadon.
Elton John chystá hudobný životopisný film o jeho živote.
Na Concorso d´Eleganza Villa d´Este 2013 spoja dvaja tradiční tvorcovia automobilov – BMW Group a Pininfarina – minulosť s budúcnosťou.
...live album legendy s novou speváčkou, aký je v skutočnosti? Prečítajte si našu recenziu.
Super 8 je fantastické, napínavé sci-fi, v ktorom exceluje svojimi hereckými výkonmi päť detských hercov a rukopis Stevena Spielberga je tu viac ako zjavný.