Dnes je 19. júna 2018, meniny má a zajtra

Jed mamby čiernej obsahuje účinné analgetikum

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 04.10.2012

Vedci si myslia, že z proteínov zvaných mambalgíny, ktoré majú analgetické účinky, by sa dali v budúcnosti vyvinúť nové lieky proti bolesti.
Jed mamby čiernej obsahuje účinné analgetikum

Jed mamby čiernej (Dendroaspis polylepis) obsahuje analgetikum, ktoré je rovnako účinné ako morfium, nemá však väčšinu jeho vedľajších účinkov. Zistili to francúzski vedci z Institut de Pharmacologie Moléculaire et Cellulaire.

Odborníci na čele s Ericom Linguegliom skúmali najprv jed 50 iných druhov hadov predtým, než objavili, že jed mamby čiernej obsahuje proteíny zvané mambalgíny, ktoré majú analgetické účinky. "Keď sme toto analgetikum skúšali na myšiach, malo rovnaký účinok ako morfium, ale bez väčšiny vedľajších účinkov," uviedol Lingueglia. Dôvodom je skutočnosť, že mambalgíny utišujú bolesť úplne iným spôsobom ako morfium, ktoré okrem iného vyvoláva závislosť. Podľa Linguegliu by tento objav mohol viesť k vývoju nových liekov proti bolesti, pretože testy na ľudských bunkách ukázali, že mambalgíny majú podobný účinok aj u ľudí. "Je to iba úplne prvá fáza výskumu, takže sa ešte nedá povedať, či sa nám z mambalgínov podarí vytvoriť liek proti bolesti. Najprv ich ešte musíme testovať na zvieratách," dodal Lingueglia, ktorí spolu s kolegami zverejnil výsledky svojho výskumu v časopise Nature.

Informácie pochádzajú z webstránky bbc.co.uk.

Trezory, sejfy, skrine na zbrane, poštové schrá...
Sprostredkovanie práce a študijných pobytov v z...

Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...

Na predaj byt, 3 izby, rozloha 73.42 m2
298.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 24.80 m2
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 4 806 m2

Peter Parker sa v ďalšom filme stretne so zloduchom Electrom v podaní Jamieho Foxxa.
Boj mužov s hladnými šelmami na život a na smrť.
Dizajnérom sa podarilo vytvoriť mimoriadne tvarovo atraktívne kombi, ktoré má gény Aston Martin zaodeté do elegantného „bertonovského“ hávu.
Obsah eponymného DVD tvoria tri videoklipy, ktoré počas svojej krátkej existencie má na svojom konte štvorica Audioslave.
Rüsselsheimská automobilka Opel po takmer troch rokoch produkcie podrobila Insigniu modernizácii.
Len 13 percent opýtaných v uviedlo, že pravidelne športujú, zatiaľ čo 36 percent uviedlo, že pre svoje zdravie si doprajú dostatok spánku.
Starší ľudia mávajú dodržiavanie správneho pitného režimu z rôznych dôvodov sťažené. Reflex smädu je totiž u seniorov, podobne ako u detí, znížený.
Poriadnej hardrockovej jazdy by boli členovia legendárneho Olympicu ešte aj dnes poľahky schopní, ale nakoniec daný smer zvolili iba v niekoľkých nahrávkach.