Dnes je 24. marca 2019, meniny má a zajtra

Jed mamby čiernej obsahuje účinné analgetikum

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 04.10.2012

Vedci si myslia, že z proteínov zvaných mambalgíny, ktoré majú analgetické účinky, by sa dali v budúcnosti vyvinúť nové lieky proti bolesti.
Jed mamby čiernej obsahuje účinné analgetikum

Jed mamby čiernej (Dendroaspis polylepis) obsahuje analgetikum, ktoré je rovnako účinné ako morfium, nemá však väčšinu jeho vedľajších účinkov. Zistili to francúzski vedci z Institut de Pharmacologie Moléculaire et Cellulaire.

Odborníci na čele s Ericom Linguegliom skúmali najprv jed 50 iných druhov hadov predtým, než objavili, že jed mamby čiernej obsahuje proteíny zvané mambalgíny, ktoré majú analgetické účinky. "Keď sme toto analgetikum skúšali na myšiach, malo rovnaký účinok ako morfium, ale bez väčšiny vedľajších účinkov," uviedol Lingueglia. Dôvodom je skutočnosť, že mambalgíny utišujú bolesť úplne iným spôsobom ako morfium, ktoré okrem iného vyvoláva závislosť. Podľa Linguegliu by tento objav mohol viesť k vývoju nových liekov proti bolesti, pretože testy na ľudských bunkách ukázali, že mambalgíny majú podobný účinok aj u ľudí. "Je to iba úplne prvá fáza výskumu, takže sa ešte nedá povedať, či sa nám z mambalgínov podarí vytvoriť liek proti bolesti. Najprv ich ešte musíme testovať na zvieratách," dodal Lingueglia, ktorí spolu s kolegami zverejnil výsledky svojho výskumu v časopise Nature.

Informácie pochádzajú z webstránky bbc.co.uk.

Na marcovom autosalóne v Ženeve predstaví firma Protoscar tretiu štúdiu športového elektromobilu Lampo3.
Tetánia je bolestivé a kŕčovité napätie svalov. Postihuje hlavne hladké svalstvo, ktoré sa stará o správnu funkciu tráviacich orgánov, žlčových ciest a ciev.
Kelleners Sport obliekol BMW 3er do športového dresu
Tento model sa na našom trhu predáva od roku 2001. Z dvojice moderných naftových motorov sme vyskúšali 2,5-litrový štvorvalcový turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva common rail. Jeep má vo výrobe terénnych automobilov bohatú tradíciu a na tú nad
J.A.R. sa s novým materiálom vracajú po piatich rokoch, počas ktorých ani jeden z členov ansáblu nezaháľal a robil si na vlastných projektoch.
Dôvodom je nezávislá snímka Nevinnosť moslimov, ktorá označuje islam za "rakovinu" a zobrazuje proroka Mohameda pri sexuálnom styku.
Bratislavská skupina Para odštartovala najväčšie turné v svojej histórii. Na koncerte v Nitre čakali kapelu nadšení fanúšikovia, ktorí s Parou spievali každú skladbu.
5” displej verne zobrazujúci realitu v plnej HD kvalite s Mobile BRAVIA Engine 2 poskytuje dokonale ostrý a jasný obraz.