Dnes je 25. septembra 2018, meniny má a zajtra

Jed mamby čiernej obsahuje účinné analgetikum

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 04.10.2012

Vedci si myslia, že z proteínov zvaných mambalgíny, ktoré majú analgetické účinky, by sa dali v budúcnosti vyvinúť nové lieky proti bolesti.
Jed mamby čiernej obsahuje účinné analgetikum

Jed mamby čiernej (Dendroaspis polylepis) obsahuje analgetikum, ktoré je rovnako účinné ako morfium, nemá však väčšinu jeho vedľajších účinkov. Zistili to francúzski vedci z Institut de Pharmacologie Moléculaire et Cellulaire.

Odborníci na čele s Ericom Linguegliom skúmali najprv jed 50 iných druhov hadov predtým, než objavili, že jed mamby čiernej obsahuje proteíny zvané mambalgíny, ktoré majú analgetické účinky. "Keď sme toto analgetikum skúšali na myšiach, malo rovnaký účinok ako morfium, ale bez väčšiny vedľajších účinkov," uviedol Lingueglia. Dôvodom je skutočnosť, že mambalgíny utišujú bolesť úplne iným spôsobom ako morfium, ktoré okrem iného vyvoláva závislosť. Podľa Linguegliu by tento objav mohol viesť k vývoju nových liekov proti bolesti, pretože testy na ľudských bunkách ukázali, že mambalgíny majú podobný účinok aj u ľudí. "Je to iba úplne prvá fáza výskumu, takže sa ešte nedá povedať, či sa nám z mambalgínov podarí vytvoriť liek proti bolesti. Najprv ich ešte musíme testovať na zvieratách," dodal Lingueglia, ktorí spolu s kolegami zverejnil výsledky svojho výskumu v časopise Nature.

Informácie pochádzajú z webstránky bbc.co.uk.

Korfbal je hra pre každého : mužov, ženy, deti všetkých vekových kategórií.
Tvorcovia fenomenálnej filmovej série Piráti Karibiku prichádzajú s ďalším nevšedným príbehom, plným akcie, humoru a dobrodružstva.
Japonská automobilka Nissan uvedie v polovici septembra na trh Micra Elle.
Ľuďom, ktorí si už zakúpili lístky, vrátia vstupné.
Zakázané chutí najlepšie a mnohí z nás si nevieme predstaviť život bez sladkých dobrôt. Sladidlá sú nepostrádateľným produktom a používame ich viac menej denne.
Kozinec je pre väčšinu ľudí úplne neznámy, ale ako sa sami presvedčíte, s rohatým zvieratkom nemá vôbec nič spoločné.
V znamení hudby akordeónov z celého sveta sa ponesie v metropole Rakúska Medzinárodný akordeónový festival, ktorý odštartuje 22. februára.
Obrovský kameň zo srdca spadol speváčke Dominike Mirgovej, ktorej sa podarilo úspešne dokončiť dlho pripravovaný album #Nová.