Dnes je 11. decembra 2018, meniny má a zajtra

Jed mamby čiernej obsahuje účinné analgetikum

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 04.10.2012

Vedci si myslia, že z proteínov zvaných mambalgíny, ktoré majú analgetické účinky, by sa dali v budúcnosti vyvinúť nové lieky proti bolesti.
Jed mamby čiernej obsahuje účinné analgetikum

Jed mamby čiernej (Dendroaspis polylepis) obsahuje analgetikum, ktoré je rovnako účinné ako morfium, nemá však väčšinu jeho vedľajších účinkov. Zistili to francúzski vedci z Institut de Pharmacologie Moléculaire et Cellulaire.

Odborníci na čele s Ericom Linguegliom skúmali najprv jed 50 iných druhov hadov predtým, než objavili, že jed mamby čiernej obsahuje proteíny zvané mambalgíny, ktoré majú analgetické účinky. "Keď sme toto analgetikum skúšali na myšiach, malo rovnaký účinok ako morfium, ale bez väčšiny vedľajších účinkov," uviedol Lingueglia. Dôvodom je skutočnosť, že mambalgíny utišujú bolesť úplne iným spôsobom ako morfium, ktoré okrem iného vyvoláva závislosť. Podľa Linguegliu by tento objav mohol viesť k vývoju nových liekov proti bolesti, pretože testy na ľudských bunkách ukázali, že mambalgíny majú podobný účinok aj u ľudí. "Je to iba úplne prvá fáza výskumu, takže sa ešte nedá povedať, či sa nám z mambalgínov podarí vytvoriť liek proti bolesti. Najprv ich ešte musíme testovať na zvieratách," dodal Lingueglia, ktorí spolu s kolegami zverejnil výsledky svojho výskumu v časopise Nature.

Informácie pochádzajú z webstránky bbc.co.uk.

Anglická skupina Blur predvedie v utorok 21. februára živé vystúpenie, ktoré sa zapíše do histórie Brit Awards.
Mne je všetko, čo ubližuje živým bytostiam na tejto planéte, vzdialené...
Po tom, čo zaviedli divákov do sveta áut, superhrdinov, rýb, strašidiel a hračiek, tvorcovia zo štúdia Pixar pripravili ďalší originálny príbeh, ...
Americká herečka Anne Hathaway sa zasnúbila s hercom Adamom Shulmanom.
Americká rocková kapela OneRepublic sa vrátila späť s novým albumom.
Veľmi záleží na tom, aký vzťah má divák k týmto kultovým postavičkám. Ak miluje komiksy, bude zrejme peniť. Ak však patrí do kategórie, ktorá zájde do kina iba preto, lebo Asterix a Obelix a nerieši nejaké predlohy, bude spokojný.
Toto je rukolapný dôkaz o tom, ako hip hop prekročil hranice Petržalky, dokonca aj hranice Bratislavy, dokonca aj hranice západoslovenského kraja.
Pondelkové snehová nádielka sa podpísala aj na dopravnej situácii na slovenských cestách. Policajti zaevidovali 52 dopravných nehôd, ani jedna našťastie nebola tragická, ľahko sa zranilo 16 osôb.