Dnes je 05. júla 2020, meniny má a zajtra

Identifikovali prvého stavovca, ktorý mal pohlavný styk

Zdroj: SITA, redaktor: redakcia , pridané: 20.10.2014

Prehistorická ryba druhu Microbrachius dicki, ktorá žila pred približne 385 miliónmi rokov, sa rozmnožovala pomocou vnútorného oplodnenia.
Identifikovali prvého stavovca, ktorý mal pohlavný styk

Medzinárodný tím vedcov na čele s Johnom Longom z Flinders University v austrálskom Adelaide zistil, že prehistorická ryba druhu Microbrachius dicki je najstarším známym stavovcom, ktorý sa rozmnožoval pomocou vnútorného oplodnenia.

Microbrachius dicki patril do vyhynutej triedy plakoderm, žil pred približne 385 miliónmi rokov v jazerách na území dnešného Škótska a dorastal do dĺžky osem centimetrov. Vedecky ho popísali už v roku 1888, no až teraz si Long všimol, že niektoré jedince tohto druhu majú zvláštne kostené orgány v tvare písmena L. Po podrobnom preskúmaní zistil, že v skutočnosti išlo o samčí pohlavný orgán. U samíc následne objavil malé kostené štruktúry, ktoré slúžili na uchytenie samčieho pohlavného orgánu. Samec a samica boli počas párenia pravdepodobne vedľa seba.

"Nedávne štúdie ukázali, že aj evolúcia človeka má pôvod u plakoderm, keďže množstvo znakov, ako napríklad čeľuste, zuby či párny počet končatín, sa po prvý raz vyvinulo práve u nich. A teraz sme odhalili, že aj pohlavný styk sa po prvý raz objavil u tejto skupiny," uviedol Long, ktorý si spolu s kolegami však myslí, že vnútorné oplodnenie sa na prvý raz neujalo, keďže väčšina kostnatých rýb sa aj v súčasnosti rozmnožuje pomocou vonkajšieho oplodnenia. Vnútorné oplodnenie sa však znova vyvinulo niekoľko miliónov rokov po Microbrachiusovi u predchodcov dnešných žralokov a rají.

Foto: http://www.healthcanal.com

Cieľom už 6. ročníka minifestivalu je priniesť európske filmy nielen do hlavného mesta, ale aj do regiónov.
Porsche 991 Carrera S Cabrio vylepšené technicky aj aerodynamicky
Pavel Šporcl na novej nahrávke dokazuje, že je všestranným huslistom, ktorý okrem klasickej hudby rád objavuje aj iné žánre.
Kylie Minogue pripravila akustický album The Abbey Road Sessions. Album vyjde 29.10.2012 a už teraz si môžete vypočuť ukážky!
Česká spevácka dvojica Ben Cristovao a Monika Bagárová v utorok na MTV predstavila videoklip k svojmu duetu s názvom Chci.
Máte maškrtný jazýček? Často sa stáva, že sme v cukrárni a miesto veľkého koláča plného šľahačky, ktorý vyjedá náš priateľ alebo manžel vedľa nás...
Novinka by mala oficiálne vyjsť 14. marca
Kým sa hrdina v „Avengers: Pomstitelia“ (2012) snaží zachrániť Zem, hrdina Thor (2011) sa v novom dobrodružnom filme „Thor: Temný svet“ pokúsi zaviesť poriadok v celom vesmíre.