Dnes je 23. januára 2019, meniny má a zajtra

Identifikovali prvého stavovca, ktorý mal pohlavný styk

Zdroj: SITA, redaktor: redakcia , pridané: 20.10.2014

Prehistorická ryba druhu Microbrachius dicki, ktorá žila pred približne 385 miliónmi rokov, sa rozmnožovala pomocou vnútorného oplodnenia.
Identifikovali prvého stavovca, ktorý mal pohlavný styk

Medzinárodný tím vedcov na čele s Johnom Longom z Flinders University v austrálskom Adelaide zistil, že prehistorická ryba druhu Microbrachius dicki je najstarším známym stavovcom, ktorý sa rozmnožoval pomocou vnútorného oplodnenia.

Microbrachius dicki patril do vyhynutej triedy plakoderm, žil pred približne 385 miliónmi rokov v jazerách na území dnešného Škótska a dorastal do dĺžky osem centimetrov. Vedecky ho popísali už v roku 1888, no až teraz si Long všimol, že niektoré jedince tohto druhu majú zvláštne kostené orgány v tvare písmena L. Po podrobnom preskúmaní zistil, že v skutočnosti išlo o samčí pohlavný orgán. U samíc následne objavil malé kostené štruktúry, ktoré slúžili na uchytenie samčieho pohlavného orgánu. Samec a samica boli počas párenia pravdepodobne vedľa seba.

"Nedávne štúdie ukázali, že aj evolúcia človeka má pôvod u plakoderm, keďže množstvo znakov, ako napríklad čeľuste, zuby či párny počet končatín, sa po prvý raz vyvinulo práve u nich. A teraz sme odhalili, že aj pohlavný styk sa po prvý raz objavil u tejto skupiny," uviedol Long, ktorý si spolu s kolegami však myslí, že vnútorné oplodnenie sa na prvý raz neujalo, keďže väčšina kostnatých rýb sa aj v súčasnosti rozmnožuje pomocou vonkajšieho oplodnenia. Vnútorné oplodnenie sa však znova vyvinulo niekoľko miliónov rokov po Microbrachiusovi u predchodcov dnešných žralokov a rají.

Foto: http://www.healthcanal.com

Newyorská radnica chce opatrením chrániť mladých ľudí pred tým, aby sa stali závislými na nikotíne
Aj napriek tomu, že 38. ročník Bratislavských Jazzových Dní Slovenská sporiteľňa 2012 skončil len pred pár dňami, už teraz poznáme nielen termín 39. ročníka, ale aj prvého interpreta!
Už štvrtý štúdiový album speváčky Beyoncé vyjde 27. júna 2011 a bude sa volať jednoducho 4. Prvým singlom z neho je skladba Run The World.
Katty Perry sa môže tešiť predčasne, vedie nomináciám na MTV Video Music Awards.
Informovala o tom v otvorenom liste, ktorý adresovala svojim zákazníkom.
Film sa zameria predovšetkým na vzťah Hitchcocka (Anthony Hopkins) a jeho manželky (Helen Mirren).
Multiplatinová a cenou Grammy ovenčená speváčka a skladateľka Sarah McLachlan prichádza po 7 rokoch s novým štúdiovým materiálom na albume nazvanom Laws Of Illusion.
Netradičné cvičenia pod šírym nebom v miliónovej metropole lákajú domáce obyvateľstvo až do konca augusta k pohybovej aktivite.