Dnes je 21. júla 2018, meniny má a zajtra

Identifikovali prvého stavovca, ktorý mal pohlavný styk

Zdroj: SITA, redaktor: redakcia , pridané: 20.10.2014

Prehistorická ryba druhu Microbrachius dicki, ktorá žila pred približne 385 miliónmi rokov, sa rozmnožovala pomocou vnútorného oplodnenia.
Identifikovali prvého stavovca, ktorý mal pohlavný styk

Medzinárodný tím vedcov na čele s Johnom Longom z Flinders University v austrálskom Adelaide zistil, že prehistorická ryba druhu Microbrachius dicki je najstarším známym stavovcom, ktorý sa rozmnožoval pomocou vnútorného oplodnenia.

Microbrachius dicki patril do vyhynutej triedy plakoderm, žil pred približne 385 miliónmi rokov v jazerách na území dnešného Škótska a dorastal do dĺžky osem centimetrov. Vedecky ho popísali už v roku 1888, no až teraz si Long všimol, že niektoré jedince tohto druhu majú zvláštne kostené orgány v tvare písmena L. Po podrobnom preskúmaní zistil, že v skutočnosti išlo o samčí pohlavný orgán. U samíc následne objavil malé kostené štruktúry, ktoré slúžili na uchytenie samčieho pohlavného orgánu. Samec a samica boli počas párenia pravdepodobne vedľa seba.

"Nedávne štúdie ukázali, že aj evolúcia človeka má pôvod u plakoderm, keďže množstvo znakov, ako napríklad čeľuste, zuby či párny počet končatín, sa po prvý raz vyvinulo práve u nich. A teraz sme odhalili, že aj pohlavný styk sa po prvý raz objavil u tejto skupiny," uviedol Long, ktorý si spolu s kolegami však myslí, že vnútorné oplodnenie sa na prvý raz neujalo, keďže väčšina kostnatých rýb sa aj v súčasnosti rozmnožuje pomocou vonkajšieho oplodnenia. Vnútorné oplodnenie sa však znova vyvinulo niekoľko miliónov rokov po Microbrachiusovi u predchodcov dnešných žralokov a rají.

Foto: http://www.healthcanal.com

Kráľ českých rozprávok Václav Vorlíček prichádza po neuveriteľných štyridsiatich rokoch s voľným pokračovaním kultového filmu pre celú rodinu - Dívka na košteti.
V Kalifornii sa zosobášil s pediatričkou Priscillou Chan, s ktorou tvorí pár deväť rokov
Animovaný dobrodružný film si od piatka do nedele na svoje konto pripísal 34,1 milióna amerických dolárov .
Slovenská speváčka Zuzana Smatanová vydá v jeseni nový album Dvere.
Urobte si deň pre seba a príďte v piatok, 16. augusta zboriť mýty o ženách za volantom. Vyšperkujte svoje vodičské schopnosti do dokonalosti a na cestách vás už nič neprekvapí.
Už 16. mája 2016 odštartuje svoj ďalší ročník Medzinárodný filmový festival Ekotopfilm – Envirofilm.
Slovíčko nová sa pri aktuálnom modeli už veru príliš uplatniť nedá, no možno by si niektorí z vás ani nevšimli...
Je drsný, spoločensky aktuálny, s textami, ktoré dávajú dôvod na zamyslenie sa.