Dnes je 20. septembra 2018, meniny má a zajtra

Identifikovali prvého stavovca, ktorý mal pohlavný styk

Zdroj: SITA, redaktor: redakcia , pridané: 20.10.2014

Prehistorická ryba druhu Microbrachius dicki, ktorá žila pred približne 385 miliónmi rokov, sa rozmnožovala pomocou vnútorného oplodnenia.
Identifikovali prvého stavovca, ktorý mal pohlavný styk

Medzinárodný tím vedcov na čele s Johnom Longom z Flinders University v austrálskom Adelaide zistil, že prehistorická ryba druhu Microbrachius dicki je najstarším známym stavovcom, ktorý sa rozmnožoval pomocou vnútorného oplodnenia.

Microbrachius dicki patril do vyhynutej triedy plakoderm, žil pred približne 385 miliónmi rokov v jazerách na území dnešného Škótska a dorastal do dĺžky osem centimetrov. Vedecky ho popísali už v roku 1888, no až teraz si Long všimol, že niektoré jedince tohto druhu majú zvláštne kostené orgány v tvare písmena L. Po podrobnom preskúmaní zistil, že v skutočnosti išlo o samčí pohlavný orgán. U samíc následne objavil malé kostené štruktúry, ktoré slúžili na uchytenie samčieho pohlavného orgánu. Samec a samica boli počas párenia pravdepodobne vedľa seba.

"Nedávne štúdie ukázali, že aj evolúcia človeka má pôvod u plakoderm, keďže množstvo znakov, ako napríklad čeľuste, zuby či párny počet končatín, sa po prvý raz vyvinulo práve u nich. A teraz sme odhalili, že aj pohlavný styk sa po prvý raz objavil u tejto skupiny," uviedol Long, ktorý si spolu s kolegami však myslí, že vnútorné oplodnenie sa na prvý raz neujalo, keďže väčšina kostnatých rýb sa aj v súčasnosti rozmnožuje pomocou vonkajšieho oplodnenia. Vnútorné oplodnenie sa však znova vyvinulo niekoľko miliónov rokov po Microbrachiusovi u predchodcov dnešných žralokov a rají.

Foto: http://www.healthcanal.com

Brutálny a ešte brutálnejší. To najlepšie z najtvrdšieho ponúkne opäť tradične festival Brutal Assualt.
Vianoce klopú na dvere a aj tento rok sa na trhu objavilo niekoľko vianočných albumov. Urobíme si špeciálne adventné dni uprostred týždňa a až do Vianoc si každý týždeň predstavíme jednu z najzaujímavejších tohtoročných vianočných nahrávok.
Akútna intoxikácia patrí do skupiny závažných stavov, ktoré ohrozujú zdravie a život človeka.
Slovenská národná knižnica (SNK) zdigitalizovala a zverejnila na svojej stránke www.dikda.eu prvý román v slovenčine René mláďenca príhody a skúsenosti
Na svete existujú aj také povolania, ktoré sú napínavé a prinášajú so sebou nové a úžasné poznatky. Jedným z nich je napríklad archeológia či paleontológia.
Ford Fiesta Century je nový limitovaný model, ktorým si Ford pripomína 100 rokov pôsobenia vo Veľkej Británii.
Nová kamera Panasonic HX-A100 pripnutá na helmu či bundu - natočí každú akciu, ktorá vás plne zamestná.
Hudobný skladateľ, ktorý sa podpísal aj pod soundtracky snímok ako Čeľuste (1975), Superman (1978) či E.T. - Mimozemšťan (1982), sa postará o hudbu siedmej, ôsmej a deviatej epizódy kultového