Dnes je 22. apríla 2019, meniny má a zajtra

Identifikovali prvého stavovca, ktorý mal pohlavný styk

Zdroj: SITA, redaktor: redakcia , pridané: 20.10.2014

Prehistorická ryba druhu Microbrachius dicki, ktorá žila pred približne 385 miliónmi rokov, sa rozmnožovala pomocou vnútorného oplodnenia.
Identifikovali prvého stavovca, ktorý mal pohlavný styk

Medzinárodný tím vedcov na čele s Johnom Longom z Flinders University v austrálskom Adelaide zistil, že prehistorická ryba druhu Microbrachius dicki je najstarším známym stavovcom, ktorý sa rozmnožoval pomocou vnútorného oplodnenia.

Microbrachius dicki patril do vyhynutej triedy plakoderm, žil pred približne 385 miliónmi rokov v jazerách na území dnešného Škótska a dorastal do dĺžky osem centimetrov. Vedecky ho popísali už v roku 1888, no až teraz si Long všimol, že niektoré jedince tohto druhu majú zvláštne kostené orgány v tvare písmena L. Po podrobnom preskúmaní zistil, že v skutočnosti išlo o samčí pohlavný orgán. U samíc následne objavil malé kostené štruktúry, ktoré slúžili na uchytenie samčieho pohlavného orgánu. Samec a samica boli počas párenia pravdepodobne vedľa seba.

"Nedávne štúdie ukázali, že aj evolúcia človeka má pôvod u plakoderm, keďže množstvo znakov, ako napríklad čeľuste, zuby či párny počet končatín, sa po prvý raz vyvinulo práve u nich. A teraz sme odhalili, že aj pohlavný styk sa po prvý raz objavil u tejto skupiny," uviedol Long, ktorý si spolu s kolegami však myslí, že vnútorné oplodnenie sa na prvý raz neujalo, keďže väčšina kostnatých rýb sa aj v súčasnosti rozmnožuje pomocou vonkajšieho oplodnenia. Vnútorné oplodnenie sa však znova vyvinulo niekoľko miliónov rokov po Microbrachiusovi u predchodcov dnešných žralokov a rají.

Foto: http://www.healthcanal.com

Choroby tkanív okolo zubov a zubný kaz sú najčastejšími bakteriálnymi infekciami v ľudskom tele. Až 3 ľudí nad 50 rokov trpí na paradontózu. Čo je jej príčinou?
Na narodeninovom koncerte Znám ještě starší lidi pokrstí 3CD Zlatá kolekce
Známy režisér získal práva na filmové spracovanie knihy o bývalom zamestnancovi CIA.
Infiniti uvedie na jar tohto roku svoj prvý typ s hybridným pohonom – M35h.
Medovina je obľúbená hlavne v zimných mesiacoch.
Hoci sa toto ochorenie dá včas diagnostikovať počas preventívnych gynekologických prehliadok, mnohé ženy na Slovensku ich nevyužívajú.
Bombardér, ústredná postava albumu 3B - Bongo Bombardér, pozýva na druhý ročník brnenského Bongo festivalu.
Domino (Keira Knightley) dostala pri narodení do vienka niekoľko predností – súhlasne telo...