Dnes je 27. mája 2019, meniny má a zajtra

Antarktické lastúrniky dokážu meniť pohlavie

Zdroj: SITA, redaktor: red, pridané: 11.09.2012

Lastúrniky druhu Lissarca miliaris sa rozmnožujú v mladom veku ako samce a neskôr, keď narastú, sa zmenia na samice.
Antarktické lastúrniky dokážu meniť pohlavie

Britskí vedci z National Oceanography Centre (NOC) v Southamptone zistili, že antarktické lastúrniky druhu Lissarca miliaris dokážu meniť pohlavie. Odborníci predpokladajú, že tak robia preto, aby zefektívnili svoje rozmnožovanie vo veľmi chladnej vode.

Druh Lissarca miliaris síce vedecky popísali už v roku 1845 a jeho rozmnožovanie skúmali v 70. rokoch minulého storočia, avšak to, že dokáže meniť pohlavie, sa podarilo zistiť až teraz vedcom z NOC na čele s Adamom Reedom. "Predchádzajúca štúdia sa zameriavala iba na veľké vajíčka a mláďatá tohto druhu. Tento výskum ukázal, ako samice vnútri svojej lastúry nosia až 70 vajíčok, z ktorých sa počas 18 mesiacov vyvinú mláďatá. My sme však zistili, že veľké množstvá malých vajíčok sa v skutočnosti nachádzajú v telách samcov," uviedol Reed, ktorý s kolegami zverejnil tento objav v časopise Polar Biology.

Vedci si myslia, že tieto lastúrniky sa rozmnožujú v mladom veku ako samce a neskôr, keď narastú, sa zmenia na samice. Dôvodom by mala byť skutočnosť, že ako veľké samice dokážu odchovať väčší počet mláďat.

Režisér filmov Moneyball a Capote preniesol tentoraz na filmové plátna skutočný príbeh, ktorý v 90-tych rokoch šokoval americkú verejnosť a zapísal sa do histórie wrestlingu.
Šiesty ročník obľúbeného východoslovenského festivalu prináša niekoľko veľkých zmien.
Trojica Swedish House Mafia vydá druhý párty album. Platňa Until Now vychádza 22.10.2012.
Legendárna detroitská formácia vystúpi 18. júla v Nu Spirit Clube.
Rozhovor pre MTV sa niesol v zábavnej atmosfére, herci sršali vtipom a stále sa smiali.
Slovíčko nová sa pri aktuálnom modeli už veru príliš uplatniť nedá, no možno by si niektorí z vás ani nevšimli...
A opäť je tu Spievanka a Zahrajko s novým dobrodružstvom a novými pesničkami v pôvodnom slovenskom muzikáli.
Redaktorom britského hudobného magazínu sa najviac páči pieseň Smells Like Teen Spirit.