Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 22. mája 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Ako a prečo môže dobrý marketingový prieskum pomôcť vášmu podnikaniu?

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: Sandy, pridané: 18.04.2018

Marketingový výskum je jedným z nevyhnutných nástrojov na odhad pomeru ponuky a dopytu. Na jeho základe môže spoločnosť prijímať rozhodnutia manažmentu, ktoré dokážu zvýšiť zisky a znížiť riziká možných strát.
Ako a prečo môže dobrý marketingový prieskum pomôcť vášmu podnikaniu?
Zdroj obrázku: SXC/free
 

Ak sa ho naučíte správne využívať aj vo vašom podnikaní, určite sa budú tieto slová týkať aj vás.
 

Ako je to s históriou prieskumov?


Počiatky akéhosi prvého prieskumu boli položené v roku 1879 v USA, keď reklamná agentúra NY Ayer & Son vykonala analýzu v oblasti poľnohospodárstva. V roku 1911 založila zasa spoločnosť Curtis Publishing Company prvé marketingové oddelenie sveta a od roku 1916 začala svoju činnosť v tomto odvetví aj firma Eastman Research Bureau a časopisy Cosmopolitan a General Electric sa stali ich prvými zákazníkmi.

Čo je marketingový prieskum?


Marketingový výskum je druh sociologického výskumu zameraného na štúdium situácie na trhu, túžob, preferencií a správania sa spotrebiteľov a iných účastníkov trhu. V praxi ide o systematické vyhľadávanie, zhromažďovanie a analýzu informácií s cieľom urobiť správne riadiace rozhodnutia v oblasti výroby a marketingu produktov konkrétnej spoločnosti. Foriem, pomocou ktorých sa vykonáva je viac, no stále sa považuje za najvýhodnejší telemarketing .

Budete si istejší


Cieľom každého marketingového výskumu je nakoniec tvorba optimálnej stratégie a taktiky firmy založená na skutočne existujúcich a potenciálnych faktoroch a trhových podmienkach, na jednej strane, a jej postavenia a vízií - na strane druhej.

Je nutné ale vedieť správne rozlišovať. Klasický výskum zákonite nezaznamenáva stopercentné tvrdenia a absolútne pravdy. Ide najmä o zníženie úrovne neistoty v konkrétnych situáciách na trhu a scéne, ktorá je jeho predmetom.

S dobrým prieskumom trhu získate dlhodobejšiu istotu v tom, čo a ako robíte. Na základe kompetentne realizovaného zisťovania má vaša spoločnosť potom lepšiu príležitosť na zníženie podnikateľských rizík a možných strát. Musíte ale vedieť, kde a kto vám ho urobí, pretože bez odborných znalostí v tomto sektore toho moc nedosiahnete. Skúste osloviť call centrum v Bratislave , ktoré má s týmito vecami veľa a dobrých skúseností.

Kto ho využije najviac?


Zvláštny dopyt po takomto výskume vzniká tam, kde je trh prebytkom a výhodou pre vaše podnikanie je kupujúci. V priebehu marketingového výskumu sa potom najčastejšie rieši niekoľko skupín úloh:

- vyhľadávanie potenciálnych záujemcov - zákazníkov;
- zhromažďovanie;
- filtrovanie;
- a triedenie informácií na ďalšie štúdium.

Pokiaľ máte určité očakávania a nie ste si istí, či sa vám aj všetky splnia, máte jedinečnú príležitosť to veľmi rýchlo zistiť. Stačí si objednať služby spoločností, ktoré sa na takéto spomínané prieskumy špecializujú, napríklad už spomínané centrum.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:



Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Moderátor Ryan Seacrest zverejnil poslednú pieseň, ktorú počas života nahrala zosnulá speváčka Whitney Houston.
pred 7 rokmi
Vaječný likér nie je likér ako všetky ostatné.
pred 6 rokmi
Novinka Rýchlo a bezbolestne je príbehom o tom, že nič v živote však nie je zadarmo a každý za svoje želanie jedného dňa zaplatí...
pred 6 rokmi
Len pre digitálny predaj pripravilo vydavateľstvo Supraphon edíciu Najvýznamnejší textári českej populárnej hudby.
pred 6 rokmi
Poďme si ich predstaviť kuchynské prostriedky, pomocou ktorých sa jedlo stáva zdravším, obsahuje menej tuku a uchová si viac vitamínov.
pred 5 rokmi
Legendárny Vladimír Mišík príde 16.4. do Bratislavy a 17.4. do Zvolena predviesť skvelú spevácku formu.
pred 6 rokmi
Aj napriek tomu, že 38. ročník Bratislavských Jazzových Dní Slovenská sporiteľňa 2012 skončil len pred pár dňami, už teraz poznáme nielen termín 39. ročníka, ale aj prvého interpreta!
pred 7 rokmi
Kapela z Prešova sa od 7. do 11. septembra naživo predstaví v Piešťanoch, Dunajskej Strede, Vranove nad Topľou a Žiline.